A múlt hétvégi Olasz Nagydíj a második állomását jelentette az F1 idei kísérletének, melynek keretében három helyszínen tesztelik az új, sprintkvalifikációs lebonyolítást. Silverstone után a monzai szombati miniverseny sem hozott nagy izgalmakat, viszont elmondható, hogy annak léte a brit hétvégéhez hasonlóan összekuszálta a szálakat. Az időmérőn még fölényes győzelmet arató Lewis Hamilton a szombati rossz rajtjával került hátrányba vasárnapra, Max Verstappen pedig ennek köszönhetően vált üldözöttből üldözővé. A sima Mercedes-sikert ígérő vasárnap így hozott McLaren-győzelmet.
Stefano Domenicali, az F1 elnöke úgy érzi, jó irányba haladnak az újításukkal.
„Mindig is mondtam, hogy elégedettek vagyunk, mivel minden a helyes irányba tart. Azzal talán lehet érvelni, hogy a sprintkvalifikáció nem volt olyan érdekes, de végső soron hihetetlen volt a rajtunk, történt valami, és láthattuk a McLarent az első sorban. Mindig is mondtuk, hogy a szezon végén fogjuk értékelni, Brazília után, aztán meglátjuk, milyen formátummal állunk elő. De amit eddig tettünk, az teljesen helyes volt”
– mondta az olasz a Channel 4 csatornának.
Ross Brawn sportigazgató már a hétvégén jelezte, pozitívak a nézettségi adatok az online közvetítéseknél. „Három nap izgalom és feszültség volt. Általában csak kettőt kapsz ebből. Őszintén hiszem, hogy az esemény egészében javult, és mint mondtam, fel is rázta a nagydíj sorrendjét” – állapította meg.
„A Forma–1 volt olyan bátor, hogy folytatta a kísérletét, és lehetőséget adott a formátum felülvizsgálatára. Ne feledjük, az F1 lebonyolítási módja már évtizedek óta nem változott. Ez szerintem nagy lehetőséget kínál, és még van egy pályánk, ahol kipróbálhatjuk. Aztán majd objektíven értékelünk.”
A versenyzők közül eközben többen is kritizálták a sprintet – magát a 18 körös versenyt. Fernando Alonso a pénteki időmérő edzés reformjára tett javaslatot, egyesek állítólag a fordított rajtráccsal bolondítanák meg az eseményeket, mások szerint a tét kicsi, több pontra lenne szükség.
George Russell egyszerűen túl rövidnek érzi a sprintversenyt. „Lényegében teljes gőzzel megyünk minden körben, és nincs elég lehetőség az előzésre. Normál esetben a gumik közötti különbségek miatt látsz előzéseket, de ha mindenki kimegy, és tizedeken belül van, akkor ez nincs meg. Csakis a gumik közötti különbségekkel kapsz előzést, és ehhez túl rövid a száz kilométer” – állapította meg.
Lewis Hamilton ennek kapcsán megjegyezte: reményei szerint Brawnék 2022-es autókoncepciója megoldást jelent a problémára. Akkortól az új gépekkel már nem lesz ekkora gond a követés és az előzés, és ez a sprintek színvonalán is javíthat.