Musorujsag
Élő Eredmények

A sprintes hétvége a jó irány az F1 vezetői szerint

A sprintes hétvége a jó irány az F1 vezetői szerint

Racefans
Monza után továbbra is elégedett a Forma–1 elnöke a sprintfutamos lebonyolítással. A visszajelzéseket is pozitívnak értékeli.

A múlt hétvégi Olasz Nagydíj a második állomását jelentette az F1 idei kísérletének, melynek keretében három helyszínen tesztelik az új, sprintkvalifikációs lebonyolítást. Silverstone után a monzai szombati miniverseny sem hozott nagy izgalmakat, viszont elmondható, hogy annak léte a brit hétvégéhez hasonlóan összekuszálta a szálakat. Az időmérőn még fölényes győzelmet arató Lewis Hamilton a szombati rossz rajtjával került hátrányba vasárnapra, Max Verstappen pedig ennek köszönhetően vált üldözöttből üldözővé. A sima Mercedes-sikert ígérő vasárnap így hozott McLaren-győzelmet.

Stefano Domenicali, az F1 elnöke úgy érzi, jó irányba haladnak az újításukkal.

„Mindig is mondtam, hogy elégedettek vagyunk, mivel minden a helyes irányba tart. Azzal talán lehet érvelni, hogy a sprintkvalifikáció nem volt olyan érdekes, de végső soron hihetetlen volt a rajtunk, történt valami, és láthattuk a McLarent az első sorban. Mindig is mondtuk, hogy a szezon végén fogjuk értékelni, Brazília után, aztán meglátjuk, milyen formátummal állunk elő. De amit eddig tettünk, az teljesen helyes volt”

– mondta az olasz a Channel 4 csatornának.

Ross Brawn sportigazgató már a hétvégén jelezte, pozitívak a nézettségi adatok az online közvetítéseknél. „Három nap izgalom és feszültség volt. Általában csak kettőt kapsz ebből. Őszintén hiszem, hogy az esemény egészében javult, és mint mondtam, fel is rázta a nagydíj sorrendjét” – állapította meg.

„A Forma–1 volt olyan bátor, hogy folytatta a kísérletét, és lehetőséget adott a formátum felülvizsgálatára. Ne feledjük, az F1 lebonyolítási módja már évtizedek óta nem változott. Ez szerintem nagy lehetőséget kínál, és még van egy pályánk, ahol kipróbálhatjuk. Aztán majd objektíven értékelünk.”

Stefano Domenicali (Fotó: XPB)

A versenyzők közül eközben többen is kritizálták a sprintet – magát a 18 körös versenyt. Fernando Alonso a pénteki időmérő edzés reformjára tett javaslatot, egyesek állítólag a fordított rajtráccsal bolondítanák meg az eseményeket, mások szerint a tét kicsi, több pontra lenne szükség.

George Russell egyszerűen túl rövidnek érzi a sprintversenyt. „Lényegében teljes gőzzel megyünk minden körben, és nincs elég lehetőség az előzésre. Normál esetben a gumik közötti különbségek miatt látsz előzéseket, de ha mindenki kimegy, és tizedeken belül van, akkor ez nincs meg. Csakis a gumik közötti különbségekkel kapsz előzést, és ehhez túl rövid a száz kilométer” – állapította meg.

Lewis Hamilton ennek kapcsán megjegyezte: reményei szerint Brawnék 2022-es autókoncepciója megoldást jelent a problémára. Akkortól az új gépekkel már nem lesz ekkora gond a követés és az előzés, és ez a sprintek színvonalán is javíthat.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak