Egy három rajthelyes büntetéssel érkezik a hétvégi Orosz Nagydíj helyszínére Max Verstappen. A Lewis Hamiltonnal történt monzai balesetükért felelőssé tett holland úgy vág neki a szocsi küzdelemnek, hogy tudja, bárhogy is teljesít az autója az orosz pályán, ő a 4.-nél semmiképpen sem rajtolhat kedvezőbb pozícióból vasárnap.
Christian Horner csapatfőnök nemrég megállapította, Szocsiban az első kanyarig hosszú út vezet, jelentős a szélárnyékhatás, ezért nem érzi olyan nagy hendikepnek a három helyes büntetést, mint más pályákon. Ez a sajátosság azonban felvet egy másik kérdést is: ha Szocsiban könnyebb előzni, nem érné-e meg a Red Bullnak mostanra időzíteni Verstappen elkerülhetetlen motorcserés büntetését?
A Racing News 365 című portálnak nyilatkozva Horner nyitva hagyta ennek lehetőségét, és jelezte, az erről szóló döntést a hétvégéjük alakulásától és az autójuk Szocsiban nyújtott teljesítményétől teszik függővé.
„Megvan a lehetőségünk rá. Hogy meglépjük-e vagy sem, az attól függ, hogy állunk szombaton. Szóval hamarosan meghozzuk a döntést.”
„Elkerülhetetlen, hogy sor kerüljön egy büntetésre, és egy nagyjából három vagy négy versenyből álló idősávunk van ennek meglépésére”
– fedte fel, hogy Mexikóig bezárólag kellene sort keríteniük az új motorjuk bevetésére.
Az addig hátralévő helyszínek kínálnak lehetőséget az előzésekre, Szocsi után Isztambul, aztán Austin, majd Mexikóváros következik a programban. Az egyik legjobbnak viszont kétségkívül az orosz pálya tűnik a mezőny végéről történő felzárkózáshoz.
Míg a bajnoki riválisnál, Lewis Hamiltonnál a Mercedes egyelőre nem biztos abban, hogy a britnek mindenképpen szüksége lesz egy negyedik motorra, Verstappennél ilyen kérdés a silverstone-i balesetük után fel sem merülhet. Ellenfele a két frissebb erőforrását használhatja a folytatásban, ő viszont a 2. egységét veszítette el, melyben még nem sok kilométer volt.
A hírek szerint a 2-es erőforrásnak csak egy része sérült meg, a többi egységét akár még használni is lehetne. Horner most elárulta, egyszerűen túl kockázatos lenne újra bevetni a hungaroringi verseny előtt kiszerelt silverstone-i erőforrást. „Sajnos egy alapegység sérült meg, amit nagyon nehéz megjavítani. Ebben a motorban nagyon kevés kilométer volt, ezért potenciális pénteki motornak tekintettük. Talán még lehet is az, de nagyon valószínűtlen.”
A Red Bull eközben a másik versenyzőjével is gondba került motorfronton: Sergio Pérez egyik egysége a Magyar Nagydíj rajtbalesetében sérült meg. Nála Zandvoortban vetették be az idei negyedik motort, és Horner szerint gondjuk több már nem is lesz vele. „Igen, ő már letudta a büntetést, így újra rendben vagyunk.”