Musorujsag
Élő Eredmények

Új technológiával kísérletezett a Ferrari Leclerc új erőforrásánál

Új technológiával kísérletezett a Ferrari Leclerc új erőforrásánál

Motorsport, Racefans, Autosport
Charles Leclerc oroszországi felzárkózásában is nagy szerepe volt a Ferrari új hibridrendszerének, mely a csapatfőnök szerint egy teljesen új technológia 2022-es bevezetését készíti elő.

Az Orosz Nagydíjon ezúttal az idei harmadik dobogós helyezését elérő Carlos Sainz aratta le a babérokat a Ferrarinál. A spanyol elmondása szerint az eddigi legjobb hétvégéjét teljesítette a Scuderiával, amit a második rajthelye és a harmadik pozíciója csak megerősít. Charles Leclerc-nek eközben egy motorcsere pecsételte meg a sorsát: a Ferrari nála vetette be először azt az erőforrást, melyet már egy teljesen új, továbbfejlesztett hibrid résszel szereltek fel.

A monacói már a pénteki első próba után azt mondta, érezhető a fejlesztés hatása, ám ő és Laurent Mekies versenyigazgató is igyekezett kisebbíteni annak jelentőségét. Mattia Binotto csapatfőnök vasárnap elmondta, komoly hasznát vették az új erőforrásnak Leclerc-nél, aki a futam hajrájában megérkező esőig egészen jó helyen állt, és biztos pontszerzőnek tűnt.

„Jól működött, ez is hozzájárult Charles felzárkózásához. Ez jó hír a szezon hátralévő részére. Carlosnál is szeretnénk bevetni a negyedik erőforrást, amikor ez lehetségessé válik, mivel egyértelműen előnyt jelent. Viszont még mérlegelnünk kell, melyik pályán kerül rá sor” – bocsátotta előre.

Charles Leclerc és Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

A szakember arról ugyanakkor nem volt hajlandó beszélni, mekkora előnyt jelent az új motor. „Nem akarom számszerűsíteni. Ez bizalmas információ. Előrelépést jelent a teljesítmény szempontjából, de ahogy azt Charles és Laurent (Mekies versenyigazgató) is elmondta már, számunkra azért volt fontos a bevetése, mert egy új technológiáról van szó.”

A változás Binotto szerint jelentős technikai szempontból. A Ferrari kezdettől hangsúlyozta, az éles bevetéssel nem annyira idén akarnak nagy javulást elérni, már 2022-re tesztelnek, amikor szeretnék teljesen eltüntetni a motorfronton meglévő hátrányukat.

„A 2022-es erőforrásunk nagyon eltér majd a mostanitól. A hibridoldalon és az akkumulátornál más technológiát használunk, amit ezen a versenyen vetettük be először. Fontos volt számunkra kipróbálni ezt ezen a hétvégén, mert jelentős technológiai ugrást jelent, és muszáj tapasztalatot szereznünk vele a következő évre”

– mondta a csapatfőnök.

Mattia Binotto (Fotó: Ferrari) Mattia Binotto (Fotó: Ferrari)

 

Kommunikációs problémák Leclerc-nél

Leclerc Szocsiban végül csak a 16. helyen ért célba, miután a mezőnyből Lando Norrisszal és Antonio Giovinazzival utolsóként, csak az 51. körben váltottak köztes esőgumira. „Amikor esni kezdett, egy ideig nagyon versenyképesek voltunk olyan körülmények között. A harmadik szektor száraz volt, ezért amit az első kettőben elveszítettünk az esőben, azt visszanyertük az utolsóban, így kint maradtunk. Aztán volt egy kör, amikor kételkedtem, de az volt az a kör, amikor Carlos kiállt, és mivel előttem volt, nem állhattam ki ugyanabban a körben. Egy körrel később pedig már túl késő volt, és tudtam, hogy a versenyemnek lőttek. Próbáltam slickeken maradni, remélve, hogy eláll az eső, de nem így lett” – magyarázta Leclerc, aki végül Sainz után két körrel állt csak ki.

A monacói később hozzátette, talán határozottabbnak kellett volna lennie a csapatrádióban. Binotto szerint nem volt kizáró ok Sainz kerékcseréje, és utólag a dupla kerékcsere lett volna a legjobb választás. „Amikor a pálya vizes lesz, a versenyző a mi adatainkra hagyatkozik a kerékcsere kapcsán, míg mi a versenyző visszajelzéseire arról, meddig tudja még folytatni. Charles egy körrel előtte jó időt autózott, ugyanakkor észre kellett volna vennünk a tényt, hogy az eső miatt nem maradhatott volna tovább a slickeken. Ez talán egy kommunikációs hiba volt” – mondta a svájci.

Összegzésként elmondta: „Nézzük a hétvége pozitív oldalát: Carlos hiba nélkül teljesítette a hétvégét. Jól ment az időmérőn, jól rajtolt a versenyen, jól kezelte a gumikat, és jókor tetette fel a köztes esőgumikat. Örülök a dobogójának. Charles versenye viszont nem alakult jól. A poharat félig telinek látjuk. Jól rajtolt, szépen zárkózott fel, jó volt a versenytempója, Verstappen mögött állt, amiből látható, mennyire erős versenye volt addig. A köztes gumira váltás időzítése sajnos nem volt ideális. Nagy kár érte, mert jobb eredményt érhettünk volna el. De tanulni fogunk belőle.”

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

További tartalmak