Musorujsag
Élő Eredmények
×

Túl hideg volt Bottasnak az előzéshez a Mercedes szerint

Túl hideg volt Bottasnak az előzéshez a Mercedes szerint

Autosport
A monzai nagy menetelése után tompán versenyzett Valtteri Bottas a Szocsiban jött újabb hátrasorolása után. Csapata elmagyarázta, miért nem sikerült neki az újabb felzárkózás.

Egymást követő két nagydíjhétvégén cserélt motort Valtteri Bottas autójában a Mercedes, így sorozatban két versenyen kellett a mezőny végéről előrekapaszkodnia a finnek. Monzában ez kiválóan sikerült: az utolsó pozícióból a 3. helyig lépett előre, sok előzést bemutatva, a verseny egyik legjobbjává válva. Szocsiban is az 5. helyig vezetett az útja a 17.-ről, ám az eredmény ezúttal hízelgőbb képet festett róla, mint amit a teljesítménye érdemelt.

Bottast már a 6. körben megelőzte a 20. helyről induló Max Verstappen, aki ezt követően hamar a pontzónába kapaszkodott, miközben finn ellenfele a verseny nagy részére Pierre Gasly mögé ragadt. Ha nincs a leintés előtt hirtelen jött eső, Bottas minden bizonnyal pontot sem szerez. A káosz előtt csak a 14. helyen állt. A hajrában még főnöke, Toto Wolff is rászólt a rádióban: „Valtteri, ha pontokat akarsz, muszáj megelőznöd az előtted lévő fickókat.”

A verseny után Bottas az autója forgalomban megváltozott vezethetőségével indokolta tompaságát.

„Sokkal nehezebb volt a dolgom, mint gondoltam. Azt hittem, olyan lesz, mint Monnzában, de sokkal nehezebb volt”

– ismerte el Bottas. „Max például sokkal jobban tört előre, mint én. Nem is tudom, komoly alulkormányzással küzdöttem, és még csak közel sem tudtam kerülni ahhoz, hogy támadjak és előzési távolságba kerüljek.”

Csapata, a Mercedes két dologgal indokolta sikertelenségét. Mike Elliot technikai igazgató rámutatott, Bottas az idő nagy részében egy DRS-vonaton utazott, vagyis olyan autók haladtak előtte, akik hozzá hasonlóan használhatták a DRS-üket az egyenesekben, mert maguk is közel voltak az előttük haladóhoz. Andrew Shovlin eközben az említett alulkormányzás okára világított rá: szerinte túl hideg volt ahhoz, hogy Bottas előzgetni tudjon.

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

„A hidegebb idő miatt az első gumik szenvedtek. Alulkormányzottá vált az autó. Pénteken még a hátsó tengely szenvedett inkább, ám itt most az első. És amikor nem tudod követni a másikat az utolsó négy kanyarban, nem tudsz elég közel kerülni az előzéshez. Ez főként az autó egyensúlya miatt volt. A hidegebb idő nehezebbé tette a dolgot” – magyarázta a vezető versenymérnök.

Bottast az őt a versenyen hiába buzdító Wolff is a védelmébe vette. „Olyan autót és erőforrást kell biztosítanunk Valtterinek, amivel tud előzni.”

„Láthattuk már Monzában, hogy megvan a képessége ehhez, és az ottani látványos verseny volt. Itt valamiért alulkormányzott volt az autónk, és ezt az elején Lewisnál is láthattuk.

„Amikor alulkormányzott az autó, nem tudsz közel kerülni a másikhoz. Lewis sem tudta megelőzni az előtte haladókat, és ugyanez történt Valtterivel is. Szóval rá kell jönnünk, miért nem volt olyan versenyképes az autónk a forgalomban, mint amikor szabad volt előttünk az út” – összegzett Wolff.

A Mercedes autójáról tudható, hogy nehezebben boldogul a forgalomban, mint sok másik csapat versenygépe. Előzési nehézségei egyébként Max Verstappennek is voltak, aki a gumik forgalomban tapasztalt gyors szemcsésedésével magyarázta ezt.

Borítókép: Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

További tartalmak