Musorujsag
Élő Eredmények

Hat sprintfutam jöhet 2022-ben

Hat sprintfutam jöhet 2022-ben

RaceFans
Szerdán a sprintkvalifikációs futamok számának növeléséről, a tesztelési szabályok felülvizsgálásáról, a 2022-es versenynaptárról valamint a Belga Nagydíjon történtek megismétlődésének elkerüléséről tárgyaltak és hoztak döntéseket az F1-es bizottság tagjai.

Szerda délután több forrás is arról írt, az F1-es bizottság tagjai megegyeztek abban, 2022-ben az idei három helyett hat sprinthétvégét tartanak, miután az eddigi tapasztalatok alapján az illetékesek többnyire pozitívan értékelték a Silverstone-ban és a Monzában látottakat. Nem sokkal később ezt az FIA egy rövid közleményben meg is erősítette.

A szövetség kiemelte, a brit és az olasz sprinthétvégék tapasztalatait egy jelentésben foglalták össze, ezt pedig a bizottság elé tárták. Ebben is szerepelt, hogy az érdekelt felek a jelentés tartalmát pozitívan értékelték, a többség tehát szimpatizál a sprinthétvégékkel.

A közleményben arról nem tesz említést, hogy már döntés született a sprinthétvégék számának megduplázásról (arról írnak, hogy a végső döntést a Brazil Nagydíj után hozzák majd meg, amikor már mind a három sprinthétvége tapasztalatai rendelkezésre állnak), a RaceFans viszont tudni véli, hogy a bizottsági ülésen már határoztak erről.

FIA logó (Fotó: XPB)

Szintén a RaceFans írt arról, hogy a találkozón szó esett a versenyhétvégék (a csütörtöki sajtótájékoztatókkal együtt) négynaposról háromnaposra csökkentése, az illetékesek pedig ebben is egyetértettek.

Az FIA a tesztszabályok módosítását is jóvá hagyta a jövő évi menetrend megkönnyítése érdekében. A tesztidőszak vége és az első futam közötti minimális időt nyolc napra csökkentették, és jóváhagyták, hogy akár öt tesztnap is követhesse egymást. Ami a menetrendet illeti, egy 23 menetrendből álló versenynaptárt prezentáltak. Ebben a Kínai Nagydíj helye továbbra is kérdőjeles, a futam lefújása esetén pedig Imola lehet a beugró.

A csapatok a gyűlésen a 2025-ös motorszabályokról is tájékoztatást kaptak. Ezen felül – ahogyan azt a hivatalos közlemény is megemlíti, röviden – a Belga Nagydíjon történtek is szóba kerültek, az F1 ugyanis szeretné elkerülni, hogy megismétlődjön az, hogy egy rövid, biztonsági autó mögött futott „versenyt” követően is pontokat osszanak.

Ami a versenynaptárat, valamint az egyéb módosításokat illeti, azokat pénteken, a motorsport világtanács soron következő gyűlése után ismertethetik majd hivatalosan és bővebben a nyilvánossággal.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images) Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak