Musorujsag
Élő Eredmények

Red Bull: Ha nem jövünk rá a Mercedes titkára, bajban vagyunk

Red Bull: Ha nem jövünk rá a Mercedes titkára, bajban vagyunk

F1-Insider
Elfogadja az FIA válaszát, és nem vádolja szabálysértéssel a motorjával fölénybe került Mercedest a Red Bull. Helmut Marko szerint bajban lesznek, ha nem jönnek rá sürgősen az ellenfél titkára.

Nem volt igazi ellenfele a Mercedesnek a Red Bull a múlt hétvégi Török Nagydíjon. Max Verstappen nem jelentett veszélyt a domináns győzelmet arató Valtteri Bottasra, és a Mercedes-főnök Toto Wolffnak pedig meggyőződése, ha Lewis Hamilton nem kap motorcserés büntetést, kettős győzelemmel távoztak volna Isztambulból.

A Red Bull a futam után egyszerre ünnepelt és aggódott. Megállapították, Max Verstappen és Sergio Pérez 2-3. helye rájuk nézve volt hízelgő, ám jelezték, érzésük szerint lépéselőnybe került a Mercedes, és erre reagálniuk kell, ha nem akarják, hogy kicsússzon a kezükből a bajnokság. A csillagosok előrelépését a motorteljesítményük javulásával magyarázták.

„A Mercedes törökországi fölénye egyszerűen túl nagy volt. Vizes pályán Max Verstappennek normál esetben nem kéne, hogy problémát okozzon Bottas legyőzése, de Isztambulban semmi esélye nem tartani vele a lépést”

– állapította meg az F1-Insidernek nyilatkozó Helmut Marko.

Szerinte ha nem küzdenek keményen vele a Red Bull versenyzői, Lewis Hamilton is veszélyt jelenthetett volna Verstappenre. „Cunoda Juki a verseny elején bravúrosan feltartotta őt. Ha hamarabb megelőzte volna, talán még meg is nyerhette volna a versenyt, mert akkor Bottas mögé került volna, és abban az esetben biztosan sor került volna egy helycserére” – vélekedett a Red Bull tanácsadója.

Tegyük hozzá, Sergio Pérez is hasznos segítség volt Verstappen számára, hiszen azzal, hogy kanyarokon át vívott Hamiltonnal, és nem hagyta előzni, lényegében éppen annyi időt nyert csapattársa számára, amennyi ahhoz kellett, hogy a címvédő elé jöjjön vissza a pályára a kerékcseréje után.

Cunoda Juki és Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Cunoda Juki és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Miközben a múlt hétvégén a körülmények segítették őket, a Red Bullnál tudják, a folytatásban nem építhetnek a szerencséjükre. A Mercedesek egyenesbeli tempófölénye nyugtalanítja Markót. „Az egyenesben mutatott sebességük kétségeket vet fel. Néha tizenöt kilométer/órával gyorsabbak voltak nálunk. Ég és föld a különbség. És mindezt úgy, hogy nagyobb leszorítóerőt biztosító hátsó szárnyat használtak, mint mi” – nevezte meg a problémát.

„A különbség különösen üres tankkal jön ki, akkor messze előttünk járnak. A verseny elején még egy szinten állunk, ezért is volt Hamiltonnak annyira nehéz megelőzni Cunodát. Később, amikor Gaslyt érte utol, szinte állva hagyta őt.”

A Red Bull és a Ferrari már Silverstone óta látja, hogy a Mercedes előnyre tett szert motorfronton. Intéztek is kérdéseket az FIA-hoz a véleményük szerint e javulás hátterében álló levegőhűtős trükk kapcsán, ám a szövetség semmi kivetnivalót nem látott a Mercedes rendszereiben. Markóék kénytelenek voltak beletörődni ebbe.

„Nem gondolnám, hogy a Mercedes bármi illegálist tett volna. Viszont Silverstone óta valami furcsa náluk. Ezért most rajtunk áll, hogy felkutassuk, miért lettek hirtelen ilyen gyorsak. Csak a motoron múlik, vagy van még valami más is? Éjt nappallá téve kell dolgoznunk, hogy ráleljünk a titkukra, és reagáljunk rá. Amilyen gyorsan csak lehetséges. Rajtunk múlik”

– adta ki a jelszót csapatának Marko.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Emellett hangsúlyozta, a saját portájukon is rendet kell tenniük, mert Isztambulban nem végeztek elég jó munkát az autó felkészítésével. „Nem volt optimális. Max folyamatosan alulkormányzásra panaszkodott, és egyszerűen képtelenek voltunk ezt megszüntetni” – magyarázta, hozzátéve, még a vázcsere lehetőségét is fontolgatják Austin előtt, hátha ezen a téren is problémájuk volt.

Az osztrák szerint sürgeti őket az idő.

„Ha a teljesítménykülönbség akkora marad, amekkora Isztambulban volt, akkor bajban vagyunk.

A hátralévő hat pályából csak kettő, Mexikó és Sao Paulo játszhat a kezünkre a tengerszint feletti magassága miatt. A többi helyszínnek jelen állás szerint Mercedes-pályának kell lennie.”

„Most harcolunk tovább. A pozitívum, hogy Max nagyon higgadtan viszonyul a helyzethez. Teljesen nyugodt maradt, és csak rámutat, hogy milyen téren van hátrányban jelenleg” – méltatta versenyzője hozzáállását a tanácsadó.

Borítókép: Sergio Pérez, Lewis Hamilton (Fotó: Red Bull)

További tartalmak