Az isztambuli futam végén kétszer is felszólították az olasz versenyzőt, hogy engedje el márkatársát, a nála gyorsabb köröket autózó Kimi Räikkönent, így ugyanis jobb esélyük lesz arra, hogy utolérjék és leelőzzék az utolsó pontszerző helyen, kopott gumikon „küszködő” Esteban Ocont. Giovinazzi azonban nem engedte el a Jégember, inkább igyekezett fokozni a tempóját.
A márkatársnál azonban így sem tudott gyorsabb lenni. Végül mindketten Ocon mögött értek célba, Räikkönen pedig megjegyezte, bár több pozíciót is nyertek a futamon, bizony többet is kihozhattak volna belőle.
Ami a csapatvezetőt illeti, Frédéric Vasseur bár elismerte, valóban elszalasztottak egy lehetőséget, nem szeretné versenyzőjét hibáztatni. „A török futam a pilóták és a stratégián dolgozók számára is nehéz volt, nehezen tudták kitalálni, mennyit szabad kihozni a köztes abroncsokból” – kezdte a francia szakember. „Próbáltuk kímélni a gumikat. A nyolcas kanyarban is komolyan spóroltunk velük.”
„Egy szakaszon Kimi sokkal jobban nyomta, és látta, hogy így is életben tudja tartani a gumikat. Arra kértük Antoniót, hogy vagy nyomja keményebben, vagy engedje el Kimit. Valószínűleg túl konzervatív volt, de nem akarom hibáztatni” – folytatta.
„Megbeszéltük a dolgot, kicsit el volt veszve azt illetően, mennyire keményen nyomhatja, mennyire keményen támadhat ezekkel a gumikkal. Gyorsabbak is lehetettünk volna, ez biztos, de ő túl konzervatív volt. Elveszítettük a pontot, de nem akarom Antoniót hibáztatni. Megbeszéltük a dolgot, és szerintem tartotta magát a tervhez. Amikor megvolt a lehetőség, hogy nyomhassa, két-három kör kellett neki, hogy megértse, keményebb is lehet” – magyarázta.