Musorujsag
Élő Eredmények
×

Még mindig nincs megoldás a Red Bull DRS-gondjára

Még mindig nincs megoldás a Red Bull DRS-gondjára

Autosport
Cáfolja a Red Bull csapatfőnöke, hogy a DRS-problémájuk miatt váltottak az autójuk egyensúlyát megbontó szárnyra Katarban, de elismerte, még mindig nincs megoldásuk.

Nagydíjhétvégék óta visszatérő jelenség a Red Bullnál, hogy autóik hátsó légterelőjének felső lapja nyitott DRS-sel fel-le mozog az egyenesek végén. A csapat e gondokra hivatkozva folyamatosan javítgatta, ragasztgatta és cserélgette a szárnylapjait, mivel a lebegő mozgás több esetben kárt tett a szárnyban vagy a DRS szerkezetében.

A Mercedes nemrég panaszt is tett, mondván, érthetetlen, az FIA miért nézi tétlenül, hogy rendszeresen variálnak a hátsó szárnyukkal, még parc fermé-korlátozások alatt (például időmérő edzéseken) is.

Katarban a Red Bull mindhárom szabadedzésen küzdött a visszatérő problémájával, ami csak a kisebb leszorítóerős szárnykonfigurációjuknál jelentkezik. Ennek hátterében az áll, hogy a legnagyobb leszorítóerőt előállító légterelőn más a DRS-t működtető szerkezet kialakítása, és az képes stabilabban tartani a felső lapot menet közben. A katari időmérőre éppen ez oldotta meg a Red Bull gondját: átváltottak a nagyobb leszorítóerős szárnyra.

Miután azzal nem volt meg az autójuk megfelelő egyensúlya, és a csapat nem is értette, hogy a leszorítóerő növelése miért az egyenesekben tette őket versenyképessé, és miért nem a kanyarokban gyorsultak, felvetődött, a szárnycserét talán csak a kényszer szülte. Christian Horner csapatfőnök a versenyt követően cáfolta ezt.

„Ezt a szárnyat részesítettük előnyben, erre akartunk haladni a beállításokkal” – erősítette meg, hogy a cserével a leszorítóerő növelése volt a céljuk, nem a DRS stabilizálása.

Fotó: XPB

Azt ugyanakkor elismerte, hogy a DRS-sel kapcsolatos gondjukra továbbra sincs végleges megoldásuk. A hátralévő két versenyen ez még fájhat nekik, hiszen Szaúd-Arábiában és Abu-Dzabiban is kisebb leszorítóerőre lehet szükségük. „Ha a másik szárnyakra lesz szükség Dzsiddában és Abu-Dzabiban, nyilvánvalóan muszáj lesz megerősítenünk őket és megoldást találnunk a DRS mechanizmusára.”

Miután a DRS-szerkezeteket véglegesítették a teljes szezonra, nagy változtatásra nincs módja a csapatnak. A hírek szerint a szárny megerősítése némi pluszsúlyt jelenthet a Red Bullnak. „A megbízhatósági szempontok alapján szerintem relatíve egyszerű helyre tenni ezeket a szerkezeteket. Nem egy új technológiáról beszélünk, már évek óta ezt használjuk” – mondta Horner.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak