Musorujsag
Élő Eredmények

„Ha nem gondolná komolyan, a Volkswagen nem venne részt a tárgyalásokon”

„Ha nem gondolná komolyan, a Volkswagen nem venne részt a tárgyalásokon”

Motorsport
A Williams csapatvezetője, Jost Capito úgy véli, a Volkswagen Csoport nem vesztegetné az idejét a Forma–1 jövőbeli szabályváltozásairól szóló tárgyalásokra, ha nem gondolkodna komolyan azon, hogy beszáll a királykategóriába.

Capito 2012 és 2016 között a Volkswagen Csoport sportigazgatójaként dolgozott; a németek több bajnoki címet is szerző ralis istállóját felügyelte. Jól ismeri tehát a márkát, melynek vezetői idén a jelenlegi résztvevők képviselőivel közösen részt vettek az új motorszabályokról szóló tárgyalásokon, elgondolkodtak ugyanis azon, hogy az Audival és/vagy a Porschéval beszállnak az F1-be.

A jelenleg a Williams csapatvezetőjeként dolgozó Capito a találkozók kapcsán kijelentette, biztosra vehetjük, hogy a németek komolyan gondolkodnak az F1-es szereplésen, ellenkező esetben ugyanis nem pazarolnák az idejüket a tárgyalásokra.

„Nagyon sok múlik a motorszabályokon, és a 2026-os előírások még nem készültek el teljesen” – kezdte a német szakember. „Szerintem minden ezen múlik majd. Részt vettek a megbeszéléseken, és nem hiszem, hogy az idejüket vesztegették volna arra, hogy eljárjanak ezekre a találkozókra, ha nem gondolnák komolyan. Még a vezérigazgató is ott volt a tárgyalásokon.”

Jost Capito (Fotó: XPB)

„De attól függ, hogy milyenek lesznek a végső szabályok, és ha a Volkswagen Csoport úgy gondolja, hogy lesz értelme a beszállásnak, akkor el fognak menni az igazgatótanácshoz és döntést fognak kérni” – tette hozzá.

Ami a lehetőségeket illeti, Captio megjegyezte, a konszernnek komoly feladat lenne a csapatalapítás, ezért érzése szerint inkább egy már meglévő alakulattal fognak együttműködni. Főleg annak tükrében voksolna inkább erre, hogy korábban más versenysorozatokban is inkább együttműködtek különböző partnerekkel.

„Egy ismert csapattal mindig nehéz, főleg egy német csapat esetében az összes szakszervezeti szabályozással; nem igazán lehet így csapatot működtetni. Ezért ment az Audi a múltban a Josettel és más csapatokkal, ugyanúgy, mint a BMW is, mert nagyon nehéz gyári csapatot vezetni. Könnyebb lehet, ha külföldön van. A Volkswagennek a múltban különböző stratégiái voltak. A ralis csapat gyári volt, de a Porsche és az Audi inkább kiszervezte a gyári csapatot” – fogalmazott.

Sébastien Ogier (Fotó: EPA/Nikos Mitsouras)
Borítókép: Volkswagen - fotó: EPA/Julian Stratenschulte

További tartalmak