Musorujsag
Élő Eredmények

Hamilton büntetéseit és az egyoldalú ítélkezést kéri számon a Red Bull az FIA-n

Hamilton büntetéseit és az egyoldalú ítélkezést kéri számon a Red Bull az FIA-n

Motorsport-Total, Autosport
Nem bánt igazságosan az FIA a Red Bull-lal a csapat tanácsadója szerint. Számon kért pár elmaradt büntetést is Lewis Hamiltonnál.

A bírói szobában folytatódott Lewis Hamilton és Max Verstappen, valamint a Mercedes és a Red Bull küzdelme a Szaúd-arábiai Nagydíj után. Az FIA a verseny 38. körében történt ütközés ügyében kezdett vizsgálódni. A 27-es kanyar előtt akkor Verstappen egy korábbi kétes manővere után el akarta engedni ellenfelét, aki viszont nem értette a helyzetet. A váratlan fékezés után Hamilton belerohant a Red Bull hátuljába.

Hamilton állította, ellenfele „féktesztelte” őt. Csapata közölte vele, hogy kicsit más a helyzet, mivel a Red Bull az elengedésére utasította a hollandot. A brit a futam után elismerte, talán volt némi félreértés, ám azt is megjegyezte, Verstappen így is játszmázni próbált, mivel még a DRS-érzékelő pont előtt maga elé akarta tessékelni őt, hogy a célegyenesben helyette ő nyithassa a DRS-ét, és azonnal visszatámadhasson.

Max Verstappen és Lewis Hamilton ütközése a 38. körben (Fotó: Formula1/Twitter)

Helmut Marko az FIA ítélethirdetése előtt úgy vélte, abszurd a féktesztes vád. „Tényeket gyűjtünk. Úgy vélem, bizonyítani tudjuk, hogy Max folyamatosan ugyanolyan féknyomást fejtett ki. Szóval a fékteszt egy marhaság. Hamilton láthatóan elmérte a helyzetet” – nyilatkozta a Red Bull tanácsadója a Servus TV-nek a futam után.

Azóta már tudható, Verstappent a kiszámíthatatlan lassításáért 10 másodperces időbüntetéssel sújtotta az FIA, ám ez nem került pozíciójába.

Ehhez a helyzethez az egy körrel korábbi első kanyaros jelenet vezetett. Hamilton DRS-távolságba került, előzni próbált, Verstappen rövid féktávval védekezett, mindketten letértek a bukótérbe, ám a holland az élen maradt. Az FIA ezt követően kérte a pozíciócserét, ám miután arra akkor nem került sor a félreértés miatt, Verstappennek kiosztott egy 5 másodperces büntetést.

Marko nem értett egyet az ítélettel, és egyenlőtlen bánásmódot emlegetett. Felvetette, Hamilton is letolta egyszer a pályáról Verstappent egy későbbi esetnél. „Úgy fest, itt kettős mércét alkalmaznak. De most mindent megvizsgálunk, hogy aztán a megfelelő érvekkel álljunk a bírák elé” – mondta, jelezve, nem hagynák annyiban a történteket.

„Amikor Max keményen küzd Hamiltonnal, az büntetés, ha Hamilton letolja őt a pályáról, az láthatóan csak kis vétek. De így nem mehet tovább, hogy… nem akarom azt mondani, hogy önkényesen, de legalábbis eltérően döntsenek. Ezt nem fogadjuk el. Talán a végeredményt még módosítják”

– tette hozzá fenyegetően.

Helmut Marko (Fotó: XPB)

Ezzel azonban nem ért a panaszlistája végére. Rámutatott, bizonyos kétes eseteken egyszerűen átsiklott az FIA. Például azon, hogy az első újraindítás előtt Hamilton látványosan lemaradt Verstappentől, hogy a hollandnak minél tovább kelljen kihűlő gumikon várakoznia a rajtrácson. „A szabály kimondja, hogy nem szabad tíz autóhossznál jobban lemaradnod. Hamilton ezt megtette, és ezzel sokkal jobban felkészítette a gumiját a rajtra.”

A vonatkozó szabály egyébként a biztonsági autós fázisokra vonatkozik, nem a versenyek újraindítására és az állórajtos procedúrára.

Annál a rajtnál Hamilton egyébként le is hagyta ellenfelét. Emellett a Red Buill még annak kapcsán is panaszkodott a verseny alatt az FIA-nál, hogy Valtteri Bottas a futam első biztonsági autós fázisa alatt szándékosan visszavett, hogy csapata kettős kerékcserét tudjon végrehajtani, és feltartsa az akkor még harmadik Verstappent. Ügy ebből sem lett a sok esemény közepette.

Esteban Ocon, Lewis Hamilton és Max Verstappen (Fotó: XPB)

Marko ezek mellett azt is furcsállotta, hogy a második piros zászlós megszakítás alatt Michael Masi versenyigazgató egyezkedni kezdett velük, és felajánlotta nekik, nem viszi Verstappen megszakítás előtti manőverét a bíróság elé, ha belemennek, hogy a holland feladja az első pozícióját, és csak a harmadik helyről, a korábban a pályán kívül megelőzött Hamilton mögül vág neki a rajtnak.

„Ez egy teljesen új helyzet volt. Azt gondoltam, a szabályok fixek. Erre ajánlatokat tesz a verseny alatt”

– vakarta a fejét az osztrák.

Végül védelmébe vette Verstappent, akiről Hamilton azt mondta, átlépte a határt. „Nem gondolnám, hogy le kéne őt hűteni. Ez a meccs a Mercedes és a Red Bull között zajlik, valamint Max és Lewis között. És emlékezzünk arra, mi történt Silverstone-ban, vagy mi történt Budapesten. Ne felejtsük el ezeket!” – utalt arra, hogy ott a Mercedes versenyzői vették ki az ő autóikat a versenyből.

Borítókép: Max Verstappen és Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak