Musorujsag
Élő Eredmények
×

Hivatalos: további büntetést kapott Verstappen a futam után!

Hivatalos: további büntetést kapott Verstappen a futam után!

FIA
Nem hagyta következmények nélkül Max Verstappen és Lewis Hamilton ütközését az FIA. A holland utólagos időbüntetést kapott.

Parázs vitákat és parázs csatákat hozott a vasárnapi Szaúd-arábiai Nagydíj a bajnoki címért küzdő két versenyző és csapat között. A futamnak végjátéka is volt. Az FIA a leintés után beidézte Max Verstappent és Lewis Hamiltont kettejük 38. körben történt ütközése ügyében.

A kérdéses esetnél Verstappen egy korábbi szabálytalan manővere miatt el akarta engedni ellenfelét, aki viszont nem értette a helyzetet. A hirtelen lassítás miatt a Mercedes belecsúszott a Red Bullba. Hamilton úgy érezte, Verstappen féktesztelte őt, míg a Red Bullnál határozottan állították, adatokkal tudják bizonyítani, hogy nem történt ilyesmi.

Az FIA aztán ítéletet hirdetett: Verstappen utólagosan 10 másodperces időbüntetést, valamint 2 büntetőpontot kapott, mivel túl agresszíven fékezett, és ezzel balesetet okozott.

Az időbüntetés a futam végeredményén nem változtat, hiszen Verstappen a verseny során kapott 5 másodpercét is számítva 16 másodperccel ért célba Valtteri Bottas előtt. A holland ezzel megtarthatja a második helyét, és a bajnokság állása sem változik.

Az FIA indoklása: „A 21-es kanyarnál a 33-as rajtszámú autó vezetőjét arra utasították, hogy adja vissza a pozíciót a 44-es rajtszámú autónak. A csapat azt mondta neki, hogy ezt ’taktikusan’ tegye. A 33-as rajtszámú autó jelentősen lelassított a 26-os kanyarnál. Ennek ellenére világos volt, hogy, hogy egyik versenyző sem akarta átvenni a vezetést a DRS érzékelési vonala előtt.”

 „A 33-as rajtszámú autó vezetője azt állította, csodálkozott, a 44-es rajtszámú miért nem előzte meg, a 44-es rajtszámú autó vezetője pedig állította, hogy akkor nem volt tudatában annak, hogy a 33-as visszaadja neki a pozíciót, és azt sem tudta, miért lassít a 33-as autó.”

 „A 33-as rajtszámú autó vezetőjének büntetésénél a döntő tényező az volt, hogy a bírák szerint hirtelen fékezett (69 barral), és jelentősen, ami 2,4 G-s lassulást eredményezett. Miközben elfogadjuk, hogy a 44-es autó előzhetett volna, amikor a 33-as először lassított, megértjük, miért nem akartak elsőként áthaladni a DRS-vonalon.”

„Ennek ellenére a 33-as autó vezetőjének hirtelen fékezése a bírák megítélése szerint kiszámíthatatlan volt, ennélfogva döntő mértékben ő okozta a balesetet, és az efféle baleseteknél megszokott 10 másodperces büntetést adjuk ki.”

A Szaúd-arábiai Nagydíjat a mostani ítélettől függetlenül Lewis Hamilton az első, Max Verstappen a második helyen zárta. A két versenyző pontegyenlőséggel vág neki az év utolsó versenyének, a jövő hétvégi Abu-dzabi Nagydíjnak.

Borítókép: Max Verstappen és Lewis Hamilton ütközése a 38. körben (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak