Musorujsag
Élő Eredmények

Törött szárnnyal szállt el Sainz időmérője…

Törött szárnnyal szállt el Sainz időmérője…

F1i
Derült égből villámcsapásként érte a megcsúszása Carlos Sainzot. Ráment az időmérője – és talán a versenye is?

Ellentétes utat járt be a Ferrari két versenyzője a Szaúd-arábiai Nagydíj első két napján. Charles Leclerc pénteken a falban kötött ki, ami teljesen elvette az önbizalmát az utcai pályán, ám az időmérő edzés záró felvonásában újra kockáztatott, és a nagyszerű 4. rajthellyel rukkolt elő. Carlos Sainz eközben mindvégig magabiztosan nyomta a gázt a dzsiddai falak között, úgy tűnt, talán sorozatban negyedszer is legyőzheti csapattársát az időmérőn, ám a Q2 elején megforgatta az autóját, és onnantól már nem volt visszaút.

A spanyol a 11-es kanyar bejáratán állt keresztbe, és miközben oldalra fordulva csúszott a bukótérbe, a hátsó szárnyának jobb véglapjával finoman eltalálta a kiálló falat. Azt követően még visszatérhetett, ám javítania már nem sikerült: a második körében ismét elhagyta a pályát, kiesett a Q2-ben, így csak a 15. rajtkocka lett az övé.

„Ezt az időmérőt nehéz megemészteni. Gyors voltam, otthonosan éreztem magam az autóban egész hétvégén, és egyetlen megcsúszás tönkreteszi az egész időmérőmet és versenyemet. Kár érte, mert nagyon jól sikerült a harmadik szabadedzésem, nagyon erős volt a Q1-em, aztán hirtelen a tizenegyes kanyar közepén jön a megcsúszás, amire végül az egész időmérőm ráment” – elégedetlenkedett a spanyol, aki úgy érezte „simán” meglett volna neki a top 5-be kerülés.

Hasonló meglepetés egyébként nem most éri őt először idén. Korábban többek között a hungaroringi és a zandvoorti időmérő edzésen is volt egy autótörést hozó balesete, amit a gépe hátuljának váratlan kitörése idézett elő.

Mint az a felvételekből látható, Sainz autójának hátsó szárnya megsérült a fallal való találkozás során, ami megpecsételte a sorsát. „Azt hittem, elcsíptem a falat a hátsó véglappal, de az autóban ezt nem éreztem. Aztán a visszapillantóba nézve láttam, hogy a lap teljesen elhajlott, és a hátsó szárny nem nyújtotta a leszorítóerőt, amit kellett volna” – magyarázta, miért nem javított aztán.

„Ki kell elemeznünk ezt, meg kell néznünk, mit csinálhattam volna másképp, mert erre a túlkormányzós megcsúszásra nem számítottam. Az a kanyar padlógázas volt nálam az egész időmérőn, és valamiért abban a körben elvesztettem a hátulját.”

Leclerc 4. helye bizonyítja, a Ferrari Szaúd-Arábiában is erős, ám Sainznak nehéz dolga lehet az előrekapaszkodással. „Még úgy is egészen jó kört futottam, hogy a hátsó szárnyam elferdült, aztán  utána teljesen feladta. Az önbizalmam egész hétvégén megvolt, és valójában már az utóbbi négy hétvégén is folyamatosan. Nagyon erős időmérő volt, a Q1-ben erős voltam, szóval ez csak egy kis döccenő az úton, ettől még magabiztos vagyok.”

„A verseny egy ismeretlen, bármi megtörténhet. Hiszem, hogy a tempóm megvan, és mindent bele fogok adni, hogy előrébb jussak, és szerezzek pár pontot” – ígérte Sainz.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak