Musorujsag
Élő Eredmények
×

„Verstappen ilyen, és örülünk, hogy van nekünk” – Red Bull

„Verstappen ilyen, és örülünk, hogy van nekünk” – Red Bull

Motorsport-Magazin, F1-insider, Sky Sports
A csapatfőnök szerint az év köre lett volna, a tanácsadó nem bánja, hogy hű maradt önmagához – súlyos hibája után védelmébe vette a Red Bullt Max Verstappent.

Szúrt már el korábban is időmérős köröket, voltak apróbb hibái, szabadedzéseken balesetei is, pontvesztést hozó kicsúszásai, de Max Verstappennek talán a szaúd-arábiai időmérő edzés hajrájában elkövetett bakija volt az eddigi legsúlyosabb hibája idén. Egy olyan tempós utcai pályán, mint a dzsiddai, benne van a fallal érintkezés lehetősége, ám a Red Bull-os utolsó kanyarban látott ütközését ezúttal a körülmények tették igazán komollyá.

Már a kezében volt a pole pozíció, hiszen tizedekkel jobban állt Lewis Hamiltonnál. Nemcsak az első rajthelyet, az első sort is elbukta, és talán még hátrébb kerül, ha új váltót kell kapnia. És mindezt egy olyan pályán, amit előzetesen Mercedes-pályának kiáltottak ki, de valójában nagyon is Red Bull-pályának tűnt. Két futammal a bajnokság vége előtt, nyolc pontos előny birtokában, amikor a tét az, hogy ő vagy Hamilton érkezik-e bajnoki éllovasként a szezonfináléra.

Max Verstappen (Fotó: Formula1/Twitter)

Verstappen ziccer helyzetet puskázott el, és ha ezek után egy hét múlva neki kell majd gratulálnia Hamiltonnak, magát hibáztathatja. Itt egyelőre azonban még nem tartunk, és minden esélye megvan tenni azért, hogy ne is jusson el idáig. Főnökei nem is hibáztatták a történtek után.

„Addig az év körének tűnt”

– hívta fel a figyelmet Christian Horner csapatfőnök arra, hogy Verstappen a Q3-as utolsó kanyarjáig szárnyalt. „Az eleje megakadt az utolsó kanyarban, és próbálta tartani a lendületet, mivel látta kormánykijelzőjén, hogy azon a ponton már négy tizedmásodperccel jobban állt, és sajnos elfogyott előle az út. Eléggé brutális, de reméljük, nem sérült a váltója.”

„Nyilván frusztrált most, tudja, milyen jó kör volt. De maga mögött kell ezt hagynia, a harmadik hely az övé, jól kell rajtolnia, és mindent meg kell tennie a futam megnyeréséért. Nagy kár ezért, mert hatalmas nagy kör volt. Valami nagyon különlegessel állt éppen elő, de sajnos nem így kellett történnie.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Hasonló elpuskázott lehetőségeket régen láttunk már Verstappentől. A 2018-as monacói ütközés óta kevésszer. Helmut Marko tanácsadó azonban rámutatott, nem volt ez annyira kirívó hiba, mint amilyennek a következmények miatt tűnt. „Nem megszokott tőle, de amikor ilyen kört teljesít, megeshet. Fél másodperccel lett volna elöl, mégpedig egy ilyen pályán. Hihetetlen! De ez azt is mutatja, hogy jól dolgoztunk, megoldottuk a problémáinkat” – mondta az osztrák.

Megkérdezték, nem érzi-e úgy, hogy a mindig agresszív és konok Verstappen egyszerűen fölösleges kockázatot vállalt a fölénye tudatában.

„Ő Verstappen. Örülünk, hogy van nekünk. Akkor a mérnöke talán mondhatta volna neki, hogy maradjon nyugodt, de sem Verstappen, sem a Red Bull nem ilyen”

– utalt arra, hogy nem próbálják visszafogni magukat, mindig feszegetni fogják a határokat.

Az osztrák szakember szerint kizárt, hogy a hibát a bajnoki nyomás hozta ki versenyzőjéből. „Nem, egyszerűen tele volt adrenalinnal, mert az első és a második szektorban olyan időket autózott, és a harmadik szektorban is újra ő volt elöl. Minden szektorban javított, és ez csak egy apróság volt. Az első kereke állva maradt, ezért nem tudott elfordulni.”

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: MTI/EPA/Giuseppe Cacace)

További tartalmak