A fiatal francia a kilencedik helyről indult, majd a verseny első szakaszában sokat nyert csapata taktikájával, melynek értelmében nem cserélt kereket a Mick Schumacher balesetét követő biztonsági autós fázis alatt. Ez lehetővé tette, hogy a verseny megszakításakor, a piros zászlós szakaszban szabadon cseréljen, és megőrizze pozícióját.
Később aztán az új rajtok alkalmával is több pozíciót nyert, és bár a harmadik startnál ő indulhatott az élről, Max Verstappen és Lewis Hamilton hamar lehagyta őt. Úgy tűnt azonban, hogy a dobogót megszerezheti, a harmadik helyezést ugyanis hosszú körökig tartani tudta.
Az utolsó pillanatokban azonban elbukta azt, Valtteri Bottas ugyanis egy tizedmásodperccel hamarabb ért a kockás zászló alá célegyenesbeli gyorsulási futamuk végén. „Versenyzőként csalódott vagyok, hogy ilyen kicsivel maradtam le a dobogóról” – ismerte el Ocon, majd hozzátette, még úgy is bosszantó a dolog, hogy tudja, a Mercedes más szintet képvisel.
„Egy tizeddel elbukni a harmadik helyet frusztráló, de mi más ligában küzdünk, mint a Mercedes. Bosszantó befejezés volt, mert végig a harmadik helyen álltam. Szórakoztató volt az élről rajtolni, ilyenre 2015 és a GP3 óta nem volt példa. De tudtam, hogy nem Max és Lewis ellen harcolok majd az élen. Elengedtem őket, ők pedig futották a saját versenyüket. A cél az volt, hogy megtartsuk a harmadik helyet, és ez sikerült is, egészen az utolsó pillanatig…” – fogalmazott.
„Majd legközelebb… amit elértünk, az így is kiemelkedő, és nagyon fontos a bajnokság szempontjából, hogy szereztünk 12 pontot. Jó döntéseket hoztunk, mindent megtettünk a pályán és a taktika szempontjából is, ami a lehető legjobb helyzetbe hozott minket. A csapat elképesztő munkát végzett, az autó jó volt. Nagyon büszke vagyok a döntésekre, minden a helyén volt, minden pont jó volt, de a futam vége nagyon nehéz” – folytatta.
Kiemelte, bár csalódott, tudja, hogy csapata számára is a fő hangsúly már a 2022-es szezonon van. „A csapat eljutott oda, ahová akart, ki tudja hozni a maximumot az autóból. Amint olyan tempónk lesz, mint a többieknek, veszélyesek leszünk. Ezért dolgozunk. Most megvolt a lehetőség, és büszkén távozhatunk” – hangsúlyozta.
Az Alpine ügyvezetője, Marcin Budkowski komoly dicséretben részesítette, mondván végig remekelt a futamon, és elhintette, az utolsó pillanatban elszenvedett vereség lehet összefüggésbe hozható egy kisebb sérüléssel. „Micsoda futam volt ez Estebantól! Csak a hajrában előzte le egy sokkal gyorsabb autó. Jól rajtolt, már az első körben két helyet szerzett és az első megszakításig tartotta a tempót. Tökéletesen menedzselte a futamot, megérdemelte volna a dobogót. Keserű érzés így veszíteni, főleg, hogy kiderült, a 48. körben megsérült a padlólemez, ami időveszteséget jelentett” – mondta.
A futam után az ellenfél, Bottas is kalapot emelt Ocon előtt, aki végig remekül védte a pozícióját és alaposan megnehezítette a dolgát. „Esteban nagyszerűen vezetett! Nagyon nehéz volt megelőzni, de kitartottam egy roppant izgalmas befutó során” – nyilatkozta a finn, aki korábban dolgozhatott is Oconnal, aki a Mercedes növendéke, majd tesztpilótája is volt.