A Red Bull és a Mercedes klasszisának 38. körben történt, azóta is vitatott incidense volt a szaúdi futam egyik csúcspontja. Miután az FIA pozíciócserét ajánlott, a Red Bull megkérte Verstappent, engedje maga elé Hamiltont, de ezt „taktikusan” tegye (ezzel talán arra utaltak, hogy olyan pozícióban maradjon riválisa mögött, amiből rögtön támadhat).
A holland ennek megfelelően lelassított a huszonhetes kanyarnál, Hamilton azonban nem előzte meg őt, hanem ő is lassított, majd nekiütközött riválisának. A futamot szerencsére mindketten folytatni tudták, később pedig újra megpróbálkoztak az elengedéssel – sikeresebben.
Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington az ütközés után jelezte, a Red Bull pozíciócserét kért Verstappentől. Ron Meadows, sportigazgató, aki a Mercedes részéről az FIA-val kommunikál az eset után jelezte a szövetség felé, fogalmuk sem volt arról, hogy Verstappen pozíciócserére készül. A futam összegzésekor Andrew Shovlin versenymérnök is erről beszélt.
Megjegyezte, mivel ők is kése kapták meg az információt (már az ütközés után), nem tudták értesíteni Hamiltont arra, mit tervez riválisa. „Nem volt időnk felkészíteni Lewist, ő pedig nem számított erre” – fogalmazott utalva Verstappen lassítására.
„Ha megnézzük a felvételt az autóból, akkor láthatjuk, miért volt gondja Lewisnak. Max a pálya közepén volt, ami pont három autó széles. Nem tudhatta, hogy Max jobbra vagy balra megy. Középen maradt és keményen fékezett. Lewis eközben nagyjából 50 bar féknyomáson volt, az autó a fékezési határon táncolt, és próbált nem belemenni Maxba Mindössze ennyit tudott tenni” – folytatta.
„Egyszerűen nem ott volt, ahol bárki elvárná, hogy elengedjék. Ha a csapattársat kell elengedni, mindenki tudja, hogyan csinálnia. Ha átadsz egy pozíciót, annak nem szabadna lényegesen különböznie attól. Le kell mondanod arról a pozícióról” – zárta gondolatát.