Dupla óvást nyújtott be a Mercedes az Abu-dzabi Nagydíj előzetes végeredménye ellen, mivel szerintük két szabálytalanság is történt a verseny biztonsági autós fázis utáni újraindításakor. Előbb Max Verstappen esetleges biztonsági autós vonal előtti előzésének, aztán a lekörözöttek elengedésének ügyében várta meghallgatásra az FIA a két bajnokesélyes csapat, a Mercedes és a Red Bull képviselőit.
Azóta mindkét meghallgatás véget ért. Egyik sem tartott egy óráig, az istállók emberei magyar idő szerint 19 óra körül távoztak a bíráktól.
Az már tudható, hogy az egyik óvást visszadobta az FIA. Azt, amelyben a Mercedes Lewis Hamilton biztonsági autó alatti megelőzésével vádolta Max Verstappent. A kérdéses „előzésre” még az utolsó szektorban került sor, az előtt, hogy Hamilton a gázba taposott volna, és sor került volna a tényleges repülőrajtra.
Az FIA megállapította, hogy bár Verstappen autója egy pillanatra valóban előrébb állt, mint a Mercedes, ám szerintük ennek nem volt jelentősége, és nem is példa nélküli, hogy ilyen történik.
Red Bull and Mercedes representatives have just left the stewards’ hearing in Abu Dhabi #F1 pic.twitter.com/IIFWyzD6c8
— Jon Noble (@NobleF1) December 12, 2021
„A Mercedes azt állította, hogy a 33-as rajtszámú autó megelőzte a 44-est a biztonsági autós fázis alatt 18 óra 32 perckor, és megszegte a sportszabályzat 48.8-as pontját. A Red Bull állította, hogy a 44-es autót nem előzte meg a 33-as autó, és hogy mindkét autóban gázt adtak és elvették, illetve, hogy ilyen esetek „milliószámra” vannak egy biztonsági autó mögött, amikor az autók előbb nagyon leszakadnak, majd összetömörülnek az előttük lévő autóval” – derült ki az indoklásból, mivel érvelt Verstappen csapata.
A bírák megállapították, Verstappen „egy ponton nagyon rövid ideig kicsivel a 44-es autó elé került, amikor még mindkét autó gyorsított és lassított.” Ugyanakkor kiemelték, Verstappen ezek után Hamilton mögé sorolt, és amikor véget ért a biztonsági autós fázis, már nem volt előtte. Az FIA erre hivatkozva utasította el a Mercedes óvását.

A másik óvás sorsa még kérdéses. Az ugyanakkor már nem Verstappennel, hanem a versenyirányítással kapcsolatos. A Mercedes nehezményezte, hogy az utolsó körben úgy engedték el a mezőnyt a biztonsági autó kirendelésével, hogy előtte nem az összes lekörözött vette vissza körét, csak az az öt versenyző, akik Lewis Hamilton és Max Verstappen közé kerültek.
A tárgyalások után a Red Bull egy érdekes nyilatkozatot tett.
„Mi egy versenycsapat vagyunk. Nem független jogi képviselővel érkezünk ide. És nem arra készülve jövünk, hogy óvunk.”
Ezzel arra utaltak némi gúnnyal, hogy a Mercedes felbérelt ügyvéddel erősítve vonult be az FIA-hoz. Az illető Paul Harris, aki korábban többek között a Manchester Citynek is dolgozott, és elérte, hogy a klub mentesüljön az UEFA eltiltásos büntetése alól. Emellett komoly kártérítési pereket is nyert Nagy-Britanniában.
A helyszíni tudósítók szerint a második ügyben magyar idő szerint 19:45-kor újra meg kell jelennie a bírák előtt a Mercedesnek és a Red Bullnak.