Musorujsag
Élő Eredmények

Törésteszten az új autó: a Haas a Ferrarival húzatná magát előrébb a rajtrácson

Törésteszten az új autó: a Haas a Ferrarival húzatná magát előrébb a rajtrácson

Racing News 365
Még az idén teljesítené a kötelező törésteszteket a Haas a 2022-es autójával. Nagy javulást várnak a Ferraritól, és ezzel a felemelkedésükben is bíznak.

Egész évben nem fejlesztette az autóját a Haas csapata 2021-ben, így nem volt meglepő, hogy a Williamst leváltva a mezőny stabil utolsói lettek. Lemaradásuk pályánként és hétvégenként változott, ám helyzetük még az idény végén mutatott javulásukkal együtt is reménytelennek tűnt. Az áldozatot a nagy változásokat hozó 2022-es szezon miatt vállalták: a fejlesztési korlátozások és a Ferrari-motor teljesítményének visszaesése miatt 2021-ben eleve nem láttak sok esélyt a jó szereplésre, az új autókban viszont annál nagyobb lehetőséget látnak.

A Haas időközben költözött is: partnerük, a Ferrari Maranellóban rendezett be számukra egy külön mérnökirodát, ahol szakembereik az exferraris Simone Resta irányításával dolgoznak az új gépen.

A Scuderiához hasonlóan ők is már decemberben tervezik a kötelező FIA-töréstesztek teljesítését. Erről Günther Steiner csapatfőnök beszélt.

„Előzetes törésteszteket már elvégeztünk, mert a vázad nem teljesíti elsőre a teszteket, részenként csinálod. Szépen fejlődtünk a tesztek során, és úgy vélem, december végén, éppen csak karácsony előtt jön az utolsó töréstesztünk. Készen állunk erre, és remélhetőleg teljesítjük is”

– mondta az olasz.

A Haasnál meg vannak győződve arról, hogy 2022-ben már nem kell a mezőny után kullogniuk. Szeretnének újra erős középcsapattá válni, amilyennek a korábbi években megismertük őket. A múltbeli sikereik, de az elmúlt két szezonban látott visszaesésük nagyban összefüggött az autójuk jelentős részét készítő Ferrari aktuális formaváltozásával. Vélhetően a 2022-es kilátásaikra is lesz hatása, milyen munkát végzett a „nagy testvér”.

Mick Schumacher (Fotó: Haas)

Steiner nagyon bizakodó, főként a Ferrari erőforrás terén elért előrelépésével.

„Nagyon biztató. A Ferrari szép fejlődést ért el a belső égésű motorjával, és nemcsak a hibridrendszerével. De ugyanez az autójára is igaz. Azt nem tudjuk, hogy a többi gyártó mit csinál, de azt tudom, hogy a Ferrari nagy előrelépést ígért, és remélem, hogy ez beválik, és nem lesz más, aki ilyen nagyszerű munkát fog végezni. Biztató látni, hogy fejlődnek, és az eredményeik is sokkal jobbak voltak a szezon vége felé.”

Steiner arról is beszélt, hogy miközben 2021-ben a világjárvány és a szabályok állandósága miatt az istálló angliai főhadiszállásán, Banburyben szerelték össze az autóikat, 2022-ben újra a karosszériájukat gyártó Dallaránál teszik ezt meg. „Az autót idén újra Olaszországban fogjuk összerakni, mint korábban. Tavaly nem így volt, mert az már egy létező autó volt, a 2020-as továbbvitele, amit csak újra össze kellett raknunk, és csak pár elemen változtattunk. Most újra Olaszországba fogjuk küldeni, mert a technikai embereink ott vannak, és sok elemet a Dallara készít. Jobb, ha az ő gyárukban rakjuk össze az első autót, és onnan megyünk Spanyolországba” – utalt az első tesztre, mely a tervek szerint február második felében Barcelonában lesz.

Borítókép: Mick Schumacher (Fotó: Haas)

További tartalmak