Musorujsag
Élő Eredmények

Mérnök: Russell semmiben sem marad el Hamiltontól és Buttontől

Mérnök: Russell semmiben sem marad el Hamiltontól és Buttontől

Motorsport-Total
A korábban mindkét brit bajnokkal egy csapatban dolgozó mérnök Jenson Buttonhöz és Lewis Hamiltonhoz viszonyította George Russellt, és a rá váró mercedeses kihívásokról beszélt.

A brit szurkolók szempontjából is érdekes változást hoz a Mercedes 2022-es új felállása: Lewis Hamiltonnak mostantól egy honfitársa, George Russell ellen kell majd helyt állnia csapattársként, és bárhogy is alakul a küzdelmük, garantáltan egy angol lesz a győztese. A Mercedes persze nem titkoltan utódnak szánja a Williamstől érkező brit tehetséget, és ennek jegyében nem azt várja el tőle, hogy azonnal felbosszantsa Hamiltont, hanem inkább azt, hogy tanuljon tőle, hogy később az örökébe léphessen.

A Williams teljesítménymérnöke, Dave Robson jól ismeri Russellt az elmúlt három évből, így pontosan tudja, a Mercedes mit kaphat tőle. Emellett viszonyítási alapja is van, hiszen mindkét legutóbbi brit világbajnok csapattársa is volt: a McLarennél 2010-ben Jenson Button mérnökeként dolgozott, miközben a másik autóban akkoriban Lewis Hamilton ült. A szakembert meg is kérdezték, hová helyezné a két elődhöz viszonyítva Russellt.

„Jó kérdés. Úgy vélem, Jenson és Lewis vezetési stílusa egészen eltérő volt, és George-é megint más. Valahol kettejük között van. De bizonyos fokig itt a gumikezelés is sokat számít, és e téren sok minden változott azóta, szóval Lewis mai stílusát már nem ismerem. A legfontosabb, hogy George jó alkalmazkodó. Eléggé ösztönös, és szerintem tovább fog fejlődni. A tehetsége megvan”

– hangzott a szakember összevetése.

Úgy véli, Russell a Williamsnél töltött időszakból a jó és a rossz tapasztalatokat is kamatoztathatja új csapatánál. „Sokat tanult ezekből, de kétség sem férhet hozzá, hogy még többet kell tanulnia, mivel a Mercedesnél dolgozni más kalibert jelent, mint nálunk. A stílusa és a beállítottsága alapján mindenesetre nem marad el semmiben a két versenyzőtől” – utalt Buttonre és Hamiltonra.

George Russell (Fotó: XPB)

„A munkamorálja és munkamódszere, az, ahogyan a csapatot összerántja, valamint a képességei és a magabiztossága, a döntéskészsége a legfontosabb tényezők. Megvan a tehetsége az autóvezetéshez, de elég sokan vannak odakint, akik hasonló tehetséggel bírnak. Viszont benne minden megvan, ami ahhoz kell, hogy a legjobbat hozza ki a csapatból, vagyis a döntő pillanatokban, nagy nyomás alatt helyes döntéseket hozzanak.”

Robson elismerte, Russell időnként kemény is tud lenni munkatársként, és az évek során voltak nézeteltéréseik is. „Meglehetősen határozott véleménye, meggyőződése van arról, mit kell csinálni a pénteki szabadedzéseken, és természetesen arról is, mit akar az időmérőkön” – mondta, példaként említve a gumik előkészítését, és azt, hogyan érdemes ezt csinálni.

A szakember azonban hozzátette, Russell magabiztossága megalapozott.

„Ki merem jelenteni, hogy egy ilyen helyzetben ő a legjobb szenzor az autóban.”

„Nincs problémám azzal, hogy ráhagyjam ezeket a döntéseket, mert a lehető legjobb helyzetben van ehhez. De tény, hogy időnként, ha forgalomba került, vagy valami rosszul sült el, és az az időmérős körébe került, bosszankodott miatta, indulatossá vált. De ez egyszerűen vele jár.”

George Russell (Fotó: XPB)

A Mercedest felülbírálni eleinte aligha fogja majd. Russellre a volt mérnöke szerint bőven vár pár nehéz kihívás. „A hétvégéket ők (ti. a Mercedes) vélhetően másképp alakítják, mint mi. Különösen szombaton, és a versenyek dinamikája is más, amikor valaki az élmezőnyben van” – jelentette ki.

Russellnek erről túl sok tapasztalata még nincs. Az első rajtsorból kétszer indulhatott az F1-ben: 2020-ban a Szahíri Nagydíjon, a mercedeses beugrásakor, valamint tavaly Spában, amikor viszont valójában nem is indult, hiszen úgy lett dobogós, hogy tényleges versenyre nem került sor. „Ami Spát illeti, természetesen nekünk jó volt, hogy sok pontot szereztünk, de George számára hasznos lett volna megtapasztalni, milyen olyan elölről indulni. Biztosan sokat tanult volna. Szerintem ez lesz a leghangsúlyosabb, amivel foglalkoznia kell, valamint az, hogy egy teljesen más autóval és gumikkal fog versenyezni, amivel boldogulnia kell. Mégpedig úgy, hogy nagy nyomás alatt áll, mivel egy többszörös világbajnok ül a garázs másik végében.”

Borítókép: George Russell és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak