Főleg a MotoGP versenyzői háborodtak fel a tavalyi austini hétvége során, veszélyesnek titulálva az austini pályát. A futamokat szerencsére megúszták komolyabb baleset nélkül, de kilátásba helyezték, hogy bojkottálják az idei versenyt, ha a szervezők nem változtatnak a pályán. Noha ekkora felzúdulás nem volt, az F1 mezőnye sem tűnt elégedettnek Austinban.
A Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies például megjegyezte, hogy romlott az aszfalt minősége az F1 legutóbbi, 2019-es látogatása óta, amikor szintén kritizálták már azt (főleg azt követően, hogy Sebastian Vettel kiesésében egy aszfalthiba is közrejátszott).
A kritikák hatására a pálya üzemeltetői átfogó elemzéseket végeztek, és arra jutottak, nemcsak újraaszfaltozzák a pályát, hanem „mélyebbre is ásnak”: az aszfaltréteg alatti talajt is kijavították (a fő problémát eddig sem csak maga az aszfalt jelentette, hanem az, hogy a helyszínen a talaj miatt nehéz úgy újraaszfaltozni, hogy a pálya sokáig hibamentes maradjon).
Ezt egy hivatalos közleményben erősítették meg. „A COTA tanácsadókkal együttműködve felülvizsgálta az aszfaltterveket, és diagnosztizálta a pálya azon részeit, melyek újrafelületezésre szorulnak” – írták.
„Talajradart, lézer-térképező berendezéseket és szoftvereket használtak a pálya feltérképezéséhez, és a szükséges javítások alkalmazásához. Ezután a COTA azon dolgozott, hogy a kettes és tizes, valamint a tizenkettes és a tizenhatos kanyarok között újraaszfaltozzák a pályát, a kettes és a tizes között pedig meg is erősítették azt. Emellett szakértőkkel együtt dolgoztunk azon is, hogy az új aszfalt, főleg az alap, egységes legyen, ideális pályát teremtve a jövőbeli futamokhoz” – folytatták.