Ezen a héten visszatért a versenypályára a Ferrari F1-es csapata. Eredetileg keddtől péntekig egy négynapos privát tesztet akartak tartani három versenyzőjük, Charles Leclerc, Carlos Sainz és a tartalékos Robert Shwartzman számára, ám egy szabályozás körüli bizonytalanság miatt csak szerda délután kezdhették meg a munkát.
A probléma forrását az jelentette, hogy késik az FIA 2022-es új sportszabályzata. Annak továbbra is csak egy múlt áprilisi verziója elérhető, melyben még az áll, a hasonló privát gyakorlásokhoz legalább kétéves autót lehet csak használni. E szabálypont ugyanakkor várhatóan módosul, miután a csapatmenedzserek múlt héten tartott ülésén arról egyeztek meg az FIA-val, hogy a gyökeres idei szabályváltozások után a tavalyi autókkal is lehetséges lesz tesztelni, hiszen azzal már nem szerezhető komoly előny.
A Ferrari ezen felbuzdulva elkezdte felkészíteni a 2021-es modelljét a négynapos tesztre, ám az utolsó pillanatban visszakozniuk kellett, és inkább a 2018-as autó használata mellett döntöttek. Az olasz Motorsport szerint kényszerből.
Úgy tudni, a Ferrari tesztjében nem az FIA talált kifogásolnivalót, hanem az egyik rivális csapat. Az olaszok értesülése szerint a Mercedes egyik partnere. Hogy melyik, arról nincs információ.
A kötözködés mindenesetre sikeres volt: megzavarta a Ferrari programját. A 2018-as autó felkészítése időbe telt. Egyfelől az SF71H-t – amit az elmúlt évben sokat használtak hasonló tesztekre – időközben átadták a Corse Clienti részlegnek (privát használatra), ami lényegében a nyugdíjazását jelenti. Másfelől a gépet újra is kellett matricázni, hogy aktuálisak legyenek rajta a szponzorfeliratok. Például a visszatérő támogatójuk, a Santander logója is felkerült.
A Ferrari ezzel lefújta az első tesztnapját, és a szerdai nyitónapon is elvesztegetett fél napot, vagyis a négynapos körözésből két és fél nap lett. Az eset egyfelől jelzi, hogy bár csak amolyan rozsdamentesítő tesztről van szó, az a Ferrari és az ellenfelek szerint is jelentőséggel bír. Másfelől azt is megmutatja, hogy a könyörtelen versengés már ilyenkor is zajlik a csapatok között, a Ferrarira pedig újra veszélyes ellenfélként tekintenek.
Csütörtökön a vörösök két aktív versenyzője rótta a köröket Fioranóban a 2018-as autóval. Reggel Carlos Sainz mindössze 3 Celsius-fokban kezdett. Összesen 56 kört, 176 kilométert teljesített. „Pontosan egy éve teszteltem először a Ferrarival, és meg kell mondjam, még ha sok minden változott is azóta, és már mindenkit ismerek, és igazán otthon érzem magam, itt vezetni még mindig különleges érzés. Boldog voltam, hogy láthattam a minket figyelő szurkolókat a pályán kívül. Ezért is akartam kimenni hozzájuk, hogy üdvözöljem őket, miután végeztem a munkával” – mondta a spanyol.
A felkészülés kapcsán hozzátette: „Jelenleg – mint minden versenyző – a szimulátorban dolgozunk, és az edzőteremben. Viszont a testünkre ható erőket semmi sem adja úgy vissza, mint amikor az autóban ülsz. Ezért is mentünk a szezonrajt előtt.”
„És nem számít, milyen autóval, ez mindig hasznos egy versenyzőnek, mert felébreszti a tested, emlékeztet arra, mit is jelent F1-es versenyzőnek lenni.”
Délután Charles Leclerc vette át a volánt, aki 48 kört, azaz 143 kilométert ment. „Igazán hideg volt ma, de a szurkolók nem szalasztották el az első idei eseményt. Engem legalább a motor melegített kicsit, ők viszont fantasztikusak voltak.”
„Másfél hónap után ülhettem újra a pilótafülkébe, és nagyon vártam már, hogy újra vezethessek. Jó móka volt, hasznos edzés. Alig várom, hogy Barcelonában már a 2022-es autóval hajtsak pályára, és igazán elkezdődjön az új F1-es korszak. Kíváncsi vagyok, hogy kifizetődik-e a tavaly elvégzett munkánk, és olyan versenyképesek leszünk-e, amilyennek várjuk magunkat” – mondta a monacói.
Pénteken a Scuderia a tartalékversenyzőjével, Robert Shwartzmannal zárja a teszthetét. A Ferrari a 2022-es új autóját február 17-én mutatja be, a bejáratására a hírek szerint az első teszt rajtját megelőző napon, február 22-én kerül sor, egy barcelonai filmes nap keretében.
Képgaléria a fioranói teszt csütörtöki napjáról: