Az utolsó futam utolsó körében dőlt el a tavalyi világbajnoki küzdelem, egy nem várt fordulattal: Nicholas Latifi 5 körrel a leintés előtt a falban kötött ki, ami miatt az FIA pályára küldte a biztonsági autót, ez pedig lehetőséget teremtett a végig Lewis Hamilton mögött haladó, az utolsó körre viszont gumielőnybe kerülő Max Verstappen számára.
A biztonsági autós fázisról azóta vitáznak, az FIA pedig vizsgálatot is indított annak érdekében, hogy kivizsgálja, helyesen járt-e el a versenyigazgatóság. A két bajnokesélyes, és a szövetség mellett a történteknek akaratán kívül Latifi is főszereplője lett.
Noha kicsúszásáért már a verseny után elnézést kért, a támadásokból viszont így is bőséggel kijutott neki: december végén egy közösségi médiában megjelent üzenetben számolt be arról, hogy többek között még halálos fenyegetéseket is kapott. Már akkor jelezte, igyekszik gyorsan maga mögött hagyni a történteket, a közösségi médiát pedig igyekszik „kisebb lángra csavarni”.
Most, hogy „téli szünetét töltötte”, és több hétig távol volt az F1 világától, a kanadai kijelentette, a szezonzáró eseményeit lezártnak tekinti, és csak a jövőre koncentrál. „Már úgy érzem, hogy ez teljes mértékben mögöttem van” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
„Az eseményeket követő néhány nap trükkös volt, de ez is hozzátartozik a sporthoz. Ahogyan a posztomban is említettem, erre számítottam, de már túl vagyok rajta, és biztosra veszem, hogy amint beindul a szezon, és valami fontosabbat ad a szurkolóknak, amiről beszélhetnek, és amire koncentrálhatnak, ők is el fogják felejteni. Számomra ez már a múlt” – magyarázta.
Ami a kanadai csapatát, a Williamst illeti, a mezőnyből egyedüliként ők nem ismertették még, mikor leplezik le 2022-es versenygépüket. Azt viszont, hogy a Mercedes igazoló George Russell helyét Alexander Albon veszi át, már régóta tudni lehet.