Musorujsag
Élő Eredmények

Ha kizárják Mazepint, egy Ferrari-versenyző érkezhet a Haashoz?

Ha kizárják Mazepint, egy Ferrari-versenyző érkezhet a Haashoz?

Motorsport, Bild, The Race
Kedden rendkívüli ülést tart az FIA, melyen eldőlhet, bevonják-e az orosz autóversenyzők, köztük az F1-es Nyikita Mazepin versenyzői licencét. A sajtó máris arról találgat, kik vehetik át a helyét a Haasnál.

A sportban sorra mondják le az oroszországi eseményeket, zárják ki az orosz csapatokat, sportolókat a nemzetközi tornákról, versenyekről az orosz-ukrán háború következtében. Nincs ez másképp az autóversenyzésben sem. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hétfőn jelentette be, hogy kedden rendkívüli ülést tart a Motorsport Világtanács, melynek témáját a háború miatt kialakult helyzet, valamint az érintett Oroszországot és az őket segítő Fehéroroszországot sújtó esetleges szankciók jelentik.

Ahogy arról beszámoltunk, az ukrán szövetség nemrég levélben kérte az FIA-tól, hogy vonja be minden orosz és fehérorosz autóversenyző engedélyét, hogy azok ne indulhassanak az FIA által rendezett nemzetközi versenyeken.

Eközben hétfőn a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) felhívást tett közzé a nemzetközi sportszövetségeknek és a nemzetközi sportesemények szervezőinek, hogy ne hívják meg, illetve ne engedjék versenyezni az orosz és fehérorosz sportolókat a nemzetközi sporteseményeken. A NOB 2012 óta az FIA-t is e szövetségek között tartja számon.

Az FIA világtanácsának mai ülésén eldőlhet többek között, lesz-e lehetősége indulni az idei Forma–1-es világbajnokságban a Haas versenyzőjének, Nyikita Mazepinnek, akinek szuperlicencét az orosz szövetség állította ki. A versenyző helyzete ugyanakkor az FIA lépésétől függetlenül is bizonytalan, hiszen csapata vélhetően nem kívánja folytatni együttműködését az orosz főszponzorával, az Uralkalival, akinek vezetője Mazepin édesapja.

Nyikita Mazepin (Fotó: Haas/LAT)

Akárhogy is, van rá esély, hogy a Haasnak új csapattársat kell keresnie Mick Schumacher mellé. Günther Steiner a múlt héten egy interjúban úgy fogalmazott, amennyiben Mazepin bármilyen oknál fogva nem tudna versenyezni, az első választásuk a jelenlegi tartalékversenyzőjük, Pietro Fittipaldi lenne, aki 2020-ban két nagydíjhétvégén már versenyzett velük Romain Grosjean helyetteseként.

Sajtóhírek szerint ugyanakkor más jelöltjeik is lehetnek, talán esélyesebbek is a brazilnál. Elsősorban a partner Ferrari által támogatott versenyzők jöhetnek szóba. Az olasz Motorsport szerint váratlan visszatérési esélyt kaphat Antonio Giovinazzi, akivel az Alfa Romeo tavaly nem hosszabbított szerződést, de akit a Ferrari idén Mick Schumacher mellett az egyik hivatalos tartalékversenyzőjének nevezett ki.

Giovinazzi nemrég ugyan a Forma–E-ben kezdett versenyezni, de az F1-es kötelezettsége miatt a feltételezések szerint lehet kilépési záradék a Dragon-csapattal kötött szerződésében.

Antonio Giovinazzi (Fotó: Alfa Romeo)

A Ferrari programjából jelenleg az ő beugrása tűnik a legreálisabbnak, hiszen elérhető, rendelkezik F1-es tapasztalattal, és mindenekelőtt nem orosz. Papíron tudniillik akár Robert Shwarzman vagy az időközben a sportautózásra váltó Danyiil Kvjat is szóba jöhetne, ám az FIA esetleges licencbevonása őket is súlyosan érintené.

A sajtó Giovinazzi mellett találgat még az F2 tavalyi bajnokáról, a jelenleg nem versenyző Oscar Piastriról, akinek esetében azonban problémát jelenthet, hogy az Alpine utánpótlás-programjának tagja, illetve a franciák hivatalos tartalékversenyzője.

Előjött a korábban szintén a Ferrari Akadémiát erősítő Callum Ilott neve is, aki már tesztelt F1-es autóval és a Haasszal is, de jelenleg az Indycarban versenyez.

És persze a rutinos német, Nico Hülkenberg alkalmazása is egy lehetőségként merült fel. Ő jelenleg az Aston Martin tesztversenyzője, szimulátorversenyzője, aki kivette részét a csapat 2022-es autójának fejlesztéséből, és tartalékosként készen áll arra, hogy beugorjon egy állandó versenyző helyére. A német Bild ugyanakkor kiderítette, hogy a Haas Hülkenberggel egyelőre nem kereste a kapcsolatot.

Mindez persze annak tükrében nem is meglepő, hogy egyelőre még az sem dőlt el, mi lesz az orosz versenyzői engedélyekkel, illetve mire jutnak a Haas jogászai az Uralkalival és Mazepinnel.

Borítókép: Nyikita Mazepin (Fotó: Haas/LAT)

További tartalmak