Már Bahreinben voltak jelei annak, hogy Charles Leclerc és Max Verstappen, valamint a Ferrari és a Red Bull látványos csatákat vívhat 2022-ben, egy héttel később pedig megkaptuk az első igazán komoly összecsapást a két klasszis között a Szaúd-arábiai Nagydíj utolsó köreiben, ami számos pengeváltást hozott, miközben végig tisztességes maradt.
Az utolsó köröket felejthetetlenné tevő küzdelmet a héten többen felmagasztalták már, kiemelve elsősorban azt, hogy a két versenyző úgy tudott látványosan egymásnak feszülni, hogy közben egyszer sem ütközött; látszott, hatalmas köztük a tisztelet.
Így tett az 1970-es évek egyik legsikeresebb F1-es versenyzője, Emerson Fittipaldi is, aki értékelésében nem kevesebbet állított, minthogy Leclerc és Verstappen csatája a versenyzés művészete volt. „Imádom nézni (ezt a küzdelmet), mert a határon autóznak, de közben mégis tiszteletben tartják egymás területét” – mondta az F1 TV-nek.
„Pont a határon voltak, néhányszor majdnem össze is értek a kerekeik, majdnem pont akkor, amikor a határon küzdöttek. Nagyszerű volt látni ezt a csatát, ezt hívják szerintem úgy, hogy a versenyzés művészete” – fogalmazott.
Az új szabályokkal kapcsolatban Fittipaldi kiemelte, érzése szerint a módosítások beváltották a hozzájuk fűzött reményeket (hogy szorosabb legyen a küzdelem és a mezőny tagjai könnyebben manőverezhessenek), hiszen Bahreinben és Szaúd-Arábiában is láthattuk, hogy könnyebb volt követni a másikat, és előzni is.
„Szerintem ez egy nagyszerű show, ez egy nagyszerű verseny. A lelátókon mindenki felállt, hogy lássa, ki nyeri majd a futamot. Ennek a sportnak erre volt szüksége. Tetszenek az új szabályok, és tetszik az irány, amerre a Forma–1 halad” – mondta.
Amikor megkérdezték, mikor látott utoljára ilyen izgalmas futamot, Fittipaldi annyira azért nem ment vissza a múltba. Sőt! „A tavalyi szezonzárót Abu-Dzabiban. Fantasztikus futam volt. Biztos, hogy az idei év is csodálatos lesz az F1 számára. A fiatal generáció megőrül az F1-ért. Amerikában például korábban csak IndyCar futamok voltak, most pedig a Forma–1 is nagyon népszerű” – zárta gondolatát a brazil exversenyző.