Musorujsag
Élő Eredmények
×

Nem beszélt a Mercedes Hamilton kiállásos malőrjéről

Nem beszélt a Mercedes Hamilton kiállásos malőrjéről

Mercedes
A probléma valódi hátterébe nem ment bele a Mercedes, de elárulták, a hatodik helyre várták Lewis Hamiltont a rosszul időzített kerékcseréje nélkül Szaúd-Arábiában.

A tizedik hellyel és egyetlen ponttal kellett beérnie Lewis Hamiltonnak a múlt vasárnapi Szaúd-arábiai Nagydíjon. Azok után, hogy szombaton már a Q1-ben kiesett az időmérő edzésen, eleve nem lehettek nagy reményei a verseny kapcsán, ám ehhez képest a felzárkózása egészen jól sikerült.

A korai biztonsági autós fázisnak előnye és hátránya is volt számára. Egyfelől a tömeges kerékcseréknek és a kemény gumis rajtjának köszönhetően a futam jó részét a pontzónában töltötte, másfelől viszont kényelmetlen helyzetbe hozta a taktikájával, hiszen saját kerékcseréjével várnia kellett, hátha jön egy újabb biztonsági autós vagy virtuális biztonsági autós fázis, amivel a kiállásakor nem veszít annyi időt.

Végül jött is egy VSC, ám Hamilton ezt nem tudta kihasználni, mivel elsőre elhaladt a Daniel Ricciardo által blokád alá vont boxutca mellett, utána pedig már le is zárták a bejáratot, így még körökig várhatott a kötelező szervizére.

Fotó: F1

Érdekesség, hogy miközben a csapatrádiózásból kiderült, hogy a nem megfelelő kommunikáció és Hamilton bizonytalankodása vezetett ahhoz, hogy kihasználatlanul hagyták az egyetlen ideális lehetőségüket a kerékcserére, a Mercedes futamelemző videójában Andrew Shovlin vezető versenymérnök még csak említést sem tett arról, hogy igenis megvolt a lehetőségük a VSC-fázis alatt kereket cserélni.

„Egyszerűen nem volt megfelelő időpont arra, hogy megtegye. Az autó megállt a pályán, életbe lépett a virtuális biztonsági autós fázis, de amikor Lewis megérkezett a boxutca bejáratához, a boxutcát bezárták, így nem tudott kiállni. Miután az autót eltüntették, véget ért a virtuális biztonsági autó, és utána kinyitották a boxutcát. Szóval nem volt olyan időpont, amikor sokkal rövidebbé tehettük volna a kiállás veszteségét”

– magyarázta Shovlin.

Az F1 közvetítése valóban azt mutatta, hogy Hamiltont túl későn hívták ki a boxba: éppen akkor, amikor elhaladt annak bejárata és Ricciardo McLarenje mellett. A valóságban azonban Peter Bonnington már jóval az előtt is a boxba hívta versenyzőjét, hogy az megközelítette volna a boxutcát. Ráadásul az sem helyt álló állítás Shovlintól, hogy Hamilton már egy lezárt boxutcához érkezett meg, hiszen a mögötte 7 másodperccel később érkező Nico Hülkenberg vele ellentétben megkerülte a McLarent, és kiállt kerékcserére, miközben a lámpa még zöld volt a box elején.

Shovlint arról is kérdezték, Hamilton hol érhetett volna célba, ha végig tudják vinni a kemény gumis taktikáját, és nincs a virtuális biztonsági autós kavarodás. Szerinte 1 helyett 8 pontot is szerezhettek volna a hétszeres bajnokkal.

Lewis Hamilton és Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

„A kemény gumi nagyon jól bírta, következetes volt, és azt figyeltük akkor, hogy hol vannak a McLarenek, mert velük szemben kellett meglennie a kerékcserés különbségnek. A cél az volt, hogy Lewist kihozzuk ebből a tartományból, és ez lassan ment is.”

„Úgy vélem, valamikor harminckilencedik és negyvenedik kör körül álltunk volna ki. A célunk az volt, hogy a McLarenek elé kerüljünk, és akkor Valtterivel és a két Alpine-nal versenyeztünk volna. A szimulációink alapján elég tempóelőnyünk lett volna ahhoz, hogy megelőzzük őket a pályán. Ezzel Lewis a hatodik helyen ért volna célba”

– magyarázta a mérnök.

Hamiltonnak végül másfajta előzés jutott. A kiállása után a VSC alatt szervizelő, szintén frissebb gumikon lévő Kevin Magnussen őt hagyta faképnél, és ha lett volna még két köre, jó eséllyel a 8. Pierre Gaslyt is lehagyta volna a frisebb gumiján.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak