Musorujsag
Élő Eredmények
×

„Nem F1-es szint” – kritikán aluli a miami aszfalt a versenyzők szerint

„Nem F1-es szint” – kritikán aluli a miami aszfalt a versenyzők szerint

F1, Autosport, The Race
Tovább nőtt a versenyzők elégedetlensége a miami versenypálya minősége kapcsán. Fernando Alonso szerint nem üti meg az F1-es mércét, többek szerint tönkreteszik, ellehetetlenítik vele a versenyt.

A pénteki és a szombati nap előtt is toldozgatni kellett a Miami Nagydíjnak otthont adó versenypályát bizonyos kanyarokban. A megszokottól eltérő aszfaltból az autók felszedték a kavicsot, ami a 7-es és a 17-es kanyarokban kisebb kátyúkat eredményezett. Utóbbi fordulót két sávban is újraaszfaltozták az időmérő napjára.

A versenyzőket viszont nem önmagában a javítások aggasztják, hanem az a tény, hogy a felszedett kavics a versenyív körül gyűlik össze, így az íven és az ív mellett nagyon nagy tapadási különbség alakult ki. Ezzel magyarázható, hogy olyan sok a vezetői hiba.

Sergio Pérez már pénteken azt mondta, hogy tönkre fogja tenni a versenyzést a kialakult helyzet, mert egyszerűen nem lehet letérni a normál ívről, így nem lehet csatázni. „Ez a felület egy vicc! A versenyzés nehéz lesz vasárnap, és a versenyzők hibázni fognak, mert ilyen helyzetbe hozták őket” – mondta a Red Bull versenyzője.

Fernando Alonso és Mick Schumacher (Fotó: XPB)

A kivitelezők előzetesen azt mondták, tudatosan „hibagenerátorokat” építettek a pályába az izgalmak növeléséért. A kavicsos jelenség viszont aligha volt tudatos a részükről. Fernando Alonso szerint az ilyen aszfalt nem a Forma–1-be való.

„Ez a felület nem üti meg az F1-es szintet. Az ív mellett kavicságy van. Nehéz lesz. Ha lemész az ívről, nagyon nehéz. Mintha a törmeléket az ív mellé söpörnéd. Tegnap is elmondtuk, hogy ez a pálya, ez az aszfalt nem F1-es szint. És semmit sem tehetünk. Ezen a hétvégén show-val kell szolgálnunk, de a következő évre változtatni kell. Nagyon nehéz így versenyezni”

– fogalmazott a spanyol.

Cunoda Juki szerint elég csak pár millimétert tévedni, és máris érezhető a hatalmas különbség a tapadásban, egyből el lehet veszíteni az autó hátulját. Daniel Ricciardo úgy látja, nem is lesz tanácsos más íveken autózni. „Tényleg az íven kell maradnod, a többi rész már nem is igazán pálya. Ez nem extra kihívást jelent, csak egydimenzióssá teszi az egészet, mert csak egyetlen lehetőséged van a ívekkel, ott rakódott fel a gumi a pályára. Szóval nem fogok hazudni, nem tetszik a felület” – mondta a mclarenes.

Max Verstappen, Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Csapattársa, Lando Norris sajnálja, hogy az amúgy élvezetes pályát elrontja a jelenség. Rámutatott, hiába 50 fok feletti az aszfalt hőmérséklete, ez tapadási problémákat legfeljebb a versenyíven okozhat, azon kívül nem a gumik és a hőmérséklet a felelős a csúszkálásokért.

„Magasak voltak az elvárások, jó versenyzést akartak, jó szórakoztatást, erre itt ez az aszfalt, és az egészet elrontják vele, mert nem elég jó. Így nem fogunk tudni jó show-val szolgálni. Nem lehet versenyezni.”

„Ez nem a mi hibánk, de kár érte. Ha olyan jó lenne a felület, mint Szaúd-Arábiában, ahol nagy a tapadás… az a meleget is túléli. Mindenki nagyon várta az izgalmas versenyt vasárnap, mondván, hogy sok eltérő íven mehetsz, bármivel próbálkozhatsz, de itt mindenki ugyanazt az ívet kénytelen követni, és így nehéz versenyezni” – fogalmazott a brit.

A pole-ból rajtoló Charles Leclerc nehezen tudja elképzelni, hogy sok előzés lesz ezen a pályán. „Ha letérsz az ívről, nagyon korán kell fékezned. Így nem lehet későn bevetődni, kockáztatni a belső íven vagy az első kanyar külső ívén. Kértük az FIA-t, hogy tisztítsa meg a pályát a rajtig, ha lehetséges, mert olyan hibák jöhetnek a versenyzőktől, amikért nem lehet hibáztatni őket. Lényegében egy száraz íven megyünk, a többi rész pedig mintha vizes lenne. Segítségre van szükségünk a versenyirányítástól.”

Borítókép: Fernando Alonso szerint nem F1-es minőség a toldozott aszfalt Miamiban (Fotó: XPB)

További tartalmak