Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

A Ferrari érzi, lépnie kell, hogy ne induljon be a Red Bull-henger

A Ferrari érzi, lépnie kell, hogy ne induljon be a Red Bull-henger

Motorsport, Auto Motor und Sport
Érzi a Ferrari, hogy a Red Bull gyors fejlődésével kezd kicsúszni a kezéből az irányítás. Eddig győzelmeket hozó apró előnyöket vesztettek el, így éppen ideje belevágniuk a fejlesztési versenybe. Komoly teszt előtt állnak.

Két teljesen eltérő, mégis azonos szinten álló autóval vágott neki a 2022-es szezonnak a Ferrari és a Red Bull. Kettejük küzdelmét az eddigi hétvégéken apró különbségek döntötték el. Hol a végsebesség, hol a kanyartempó, máskor a gumikezelés vagy éppen az autó kiszámíthatósága és jó egyensúlya billentette valamelyik irányba a mérleg nyelvét. Miamiban sem volt másképp: a Red Bull két kis előnynek köszönhette sikerét: tovább életben tudta tartani a közepes gumit, mint a Ferrari, és gyorsabb volt az egyenesekben, így be tudta fejezni azokat a kulcspillanatokban indított támadásokat, amiket a Ferrari nem.

Miközben az év nagydíjain az apró különbségek inkább a Ferrari javára döntöttek, az elmúlt két versenyen egyértelműen a Red Bull nőtt az ellenfele fölé. Ezt a Ferrarinál is érzik. „Nem vagyok elégedett” – jelentette ki a miami második és harmadik helyük után Mattia Binotto csapatfőnök.

„Mindig nyerni próbálunk, de most nem sikerült. Csalódottan látom, hogy a Red Bull két tizeddel gyorsabb volt nálunk a legutóbbi két versenyen. Tudjuk, hogy fejlesztenünk kell.”

Hogy kezd kicsit kicsúszni az irányítás a Scuderia kezéből, arra Miamiban is több jelet láttunk. A vörösöktől idén már megszoktuk, hogy nagyobb leszorítóerővel versenyeznek, mint a Red Bull, és ennélfogva hátrányban vannak az egyenesekben. A szélesebb spektrumon működő autójukkal korábban olyan előnyöket élveztek az ellenféllel szemben, mint a gyors gumimelegítés (ez most is megvan), az ennek köszönhetően jobb időmérős teljesítmény, a kiegyensúlyozottság, a jobb gumikezelés. Ezen előnyök egy részét azonban az elmúlt két helyszínen elveszítették.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Charles Leclerc-ék ugyan idén először kisajátították az első rajtsort, ám ebben Max Verstappen pénteki kihagyásának és a Q3-as hibájának is meghatározó szerepe volt. A vasárnapi verseny előtt egyfelől azt remélték, hogy a jobb kanyartempójukra (nagyobb leszorítóerő) építve el tudnak majd húzni a Red Bulltól, és meg tudják akadályozni, hogy megelőzzék őket az egyenesekben; másfelől abban bíztak, hogy a nagyobb leszorítóerő a gumikezelésben is segítségükre lesz. A valóságban viszont a Red Bull meglepően jó volt az eddig a Ferrari erősségét jelentő lassú kanyarokban, a gumikezelésük pedig a kisebb leszorítóerő ellenére is hatékonyabbnak bizonyult.

Binotto szerint nyilvánvaló a tendencia. „A bajnokság hosszú, és mindig hangsúlyozom, hogy kell öt-hat verseny annak felmérésére, milyen teljesítményre képesek ezek az autók. Öt verseny után mindkét bajnokságot vezetjük. De most a kanyarokban is veszítettünk pár tizedet. Nemcsak az egyenesekben voltak gyorsak, hanem a kanyarokban is”

„Az ötös, hatos és hetes kanyarban nyertünk a Red Bull-lal szemben. A lassú szakaszon viszont a szombattal ellentétben a Red Bull most ugyanolyan gyors volt, mint mi. Ezt ki kell elemeznünk. Biztosan lehet köze azokhoz a fejlesztésekhez, amiket a legutóbbi hétvégén vetettek be.”

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

Nem véletlenül hangoztatta ő és Leclerc is, hogy épp itt az ideje az első komoly fejlesztési csomagjuk bevetésének. Tudják, most már az autójuk puszta finomhangolásával nem tarthatják az egyre könnyebben kezelhetővé és könnyebbé váló Red Bullt.

„Viszünk bizonyos fejlesztéseket Spanyolországba. Reméljük, hogy megfelelően működnek majd, és hogy le tudjuk dolgozni velük ezt a két tizedet, ami most hiányzott” – mondta Binotto.

„Barcelona nagy leszorítóerős pálya. Egy ennek megfelelő szárnyat viszünk, amit a nagy leszorítóerős pályákon fogunk használni. Már év eleje óta ezzel a csomaggal foglalkozunk. Nagyon fontos lenne, hogy működjön.”

Az Auto Motor und Sport értesülése szerint a Ferrari Miamiban bevetett idei második motorja némiképp átalakult az elsőhöz képest. Úgy tudni, a korábbi példányoknál felmerültek bizonyos megbízhatósági problémák, melyekre hivatkozva az olaszok változtathattak pár dolgon a 2-es verziónál. Azt a tervezettnél egy futammal korábban vetették be. Az első példányokat várhatóan már csak pénteki edzésmotorként fogják használni. Az új hibrid egységek, melyek korai bevetéséről az olasz sajtó találgatott, várhatóan csak a harmadik erőforrással együtt fognak érkezni.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Barcelona a Red Bull szerint kedvezhet a Ferrarinak. Csakúgy, mint az utána következő, lassú kanyaros Monaco. A vörös autóknak viszont kétségtelenül javulniuk kell ahhoz, hogy tartani tudják az év eleji szintet.

A fejlesztés a korábbi években nem volt a Ferrari erőssége, így a mostani első újítások egyfajta erőpróbát is jelentenek számukra. Kiderül, hogy e téren is tettek-e előrelépést az új korszakra.

Leclerc bizakodó. „Tudjuk, hogy a Red Bull mennyire jó a fejlesztésben. De én bízom a csapatomban. Az új autónk bizonyítja, hogy mi is milyen jól tudunk fejleszteni, és hogy tartani tudjuk a lépést. Remélem, a fejlesztéseink segíteni fognak, és újra az élre állhatunk” – mondta a bajnokságban 19 ponttal vezető monacói.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

További tartalmak