Musorujsag
Élő Eredmények
×

Elfogy a pénz? Reagált a Ferrari gyanakvó megjegyzéseire a Red Bull

Elfogy a pénz? Reagált a Ferrari gyanakvó megjegyzéseire a Red Bull

Motorsport-Total, F1-Insider
Reagált a Ferrari főnökének költségvetési plafonnal kapcsolatos megjegyzéseire a Red Bull tanácsadója. Helmut Marko szerint Mattia Binotto tévúton jár, ha a fejlesztésük lassulására alapoz.

Hetek óta hajtogatja a Ferrari, mennyire fontos, hogy az FIA a költségplafonnal kapcsolatos pénzügyi szabályok betartását is szigorúan felügyelje, Miamiban pedig képet kaptunk arról, miért is emlegetik ezt ennyire. A Red Bull sorozatban második győzelme után Mattia Binotto csapatfőnök kijelentette, furcsállják, hogy ellenfelük eddig ilyen nagy ütemben volt képes fejleszteni az autóját a költségvetési plafon mellett.

„Az elmúlt két versenyen a Red Bull nagyjából két tizedmásodpercet gyorsult. Ahhoz, hogy tartani tudjuk a lépést velük, fejlesztésekre van szükség” – fejtegette, majd a lényegre tért. „Itt a költségvetési plafon, és a Red Bullnak valamikor fel kell hagynia a fejlesztéssel. Gyanítom, hogy eddig jelentős pénzeket költöttek el, de ez nem mehet így sokáig. Nekünk nincs elég pénzünk arra, hogy minden versenyre vigyünk valami újítást. És nemcsak a kapacitás miatt, hanem a költségvetési plafon miatt sem. Mi akkor vetünk be fejlesztéseket, ha úgy véljük, hogy elérkezett a megfelelő időpont hozzá.”

A Ferrari azt feltételezi, hogy a Red Bull vagy már elhasználta a fejlesztésre rendelkezésükre álló idei összeg 75%-át, vagy valami nem stimmel náluk pénzügyi szempontból. A Motorsport-Totalnak nyilatkozó Helmut Marko ezt „badarságnak” nevezte, és jelezte, ha a Ferrari hátrányba került a fejlesztésre szánt összeg szempontjából, annak a versenyzők az okai.

„Nem gondolnám, hogy e téren lényegesen más helyzetben lennénk, mint a Ferrari. Felteszem a kérdést, vajon nekik mennyibe került, hogy Carlos Sainz már többször is összetörte az autójukat? Nem lehetett valami olcsó”

– utalt arra, hogy a spanyolnak szabadedzéseken és versenyeken is voltak komolyabb balesetei. Sainz Imolában az időmérő edzésen, Miamiban a pénteki szabadedzésen csapta falnak az autóját, de Imolában is volt egy rajtbalesete.

Carlos Sainz pénteki balesete (Fotó: XPB)

Marko arról is beszélt, hogy fejlesztést ők is csak akkor visznek pályára, ha elérkezett a megfelelő idő rá. „Mi úgy tervezzük az újításainkat, hogy minden fejlesztésnek egyben könnyebbé is kell tennie az autót, mert sajnos még mindig nem értük el a minimumtömeget. És ez a következő fejlesztésekkel sem lesz még meg” – erősítette meg a tanácsadó.

A tömegcsökkentés az egyik oka annak, hogy a Ferrari gyanakszik. Az autó könnyebbé tétele költséges folyamat, ám a Red Bull az imolai újdonságaival lényeges előrelépést tett. Egyes pletykák szerint a 10 kilogramm körüli többletüket 4 kilogrammra tudták faragni. „Ez csak feltételezés” – kommentálta a pletykát Marko.

Hozzátette: „Az igaz, hogy a logisztikai költségek emelkedtek, és ez probléma, de ez mindenkit érint, nemcsak minket, a Ferrarit és a többi csapatot is.”

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke nemrég arról beszélt az olasz Motorsportnak, hogy számításaik szerint a jelenlegi költségvetési plafon mellett (ami a gyakorlatban a 23 futam miatt 142,2 millió dollár) az élcsapatoknak az összes szükséges költség levonása után nagyjából 10 millió dollárjuk marad meg a fejlesztésekre. Ez jelentheti a kiindulási alapot a Red Bull vélt költekezésének megbecslésénél.

Helmut Marko, Adrian Newey és Christian Horner (Fotó: Red Bull)

A számítások a Red Bull szerint nem stimmelnek, és ha Markónak igaza van, akkor alighanem a Ferrari is hiába reméli azt, hogy ellenfelük lassulni fog a fejlesztési versenyben.

Az osztrák az F1-Insidernek a bajnokság további alakulása kapcsán úgy fogalmazott: „Egy szinten állunk a Ferrarival, és a különbséget a jövőben az fogja jelenteni, ki melyik pályán hozza ki a legtöbbet a csomagjából. Várjuk a további nagy csatákat, és teljes mértékben bízunk az FIA-ban, hogy gondoskodik arról, hogy minden megfelelően menjen.”

Borítókép: Fotó: Red Bull

További tartalmak