Fokozott biztonsági intézkedések és nagy titkolózás mellett Monzába látogatott a Ferrari F1-es csapata múlt pénteken, hogy az idei második (és egyben utolsó) filmes napján pályára vigye az idei autóját. Az F1-75-öst egész idő alatt bajnoki éllovasuk, Charles Leclerc vezette, noha időnként átvette Carlos Sainz bukósisakját, illetve a 16-os rajtszámát átragasztották 55-ösre.
A „megtévesztés” oka, hogy a napjuk hivatalos célja a reklám-/marketingcélokra használható felvételek forgatása volt. Miután a csapat az orosz-ukrán válság miatt egyelőre nem használja az orosz Kasperky kibercég reklámjait az autóján, és az év eleji barcelonai filmezésükkor még ott virított a logó, a mostani filmezéssel aktualizálni próbálták a videóanyagjukat.
Volt azonban a 100 kilométeres körözésnek egy másik oka is: az adatgyűjtés. Leclerc 17 kört tett meg az Olasz Nagydíj helyszínén, beszámolók szerint többször állandó sebességgel, ami annak a jele, hogy valós helyzetben gyűjtöttek információkat az autójukról, hogy azt összevethessék a szélcsatornás és szimulációs adatokkal.
A vörösök egyetlen fotót tettek közzé Leclerc gépéről, azon nem látható komoly változás a hétvégi Spanyol Nagydíjra a hírek szerint jelentősen megújuló vörös masinán, ám egy-egy amatőr felvételből kivehető, hogy a filmezés során még nem a Barcelonára szánt nagy leszorítóerős új hátsó szárnyukat vetették be, hanem azt a kis légellenállásút, amit Miamiba is elvittek, de végül nem használtak.
| The @Autodromo_Monza has been cordoned off and protected by a special security service for Ferrari’s filming day, which is supposed to take place behind closed doors.
Here is one of the only images from this morning’s running pic.twitter.com/YCviPwkjCd
— Ferrari News (@FanaticsFerrari) May 13, 2022
#F1 | @Charles_Leclerc in action a Monza per il filming day pic.twitter.com/VA3ovQt4eM
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) May 13, 2022
Mattia Binotto a szárny dobozban maradását azzal indokolta, hogy az új amerikai pálya tapadása más volt, mint amire számítottak, ezért nem lett volna hatékony a hátsó légterelőjük. Azt várhatóan Kanadában és Bakuban fogják élesben bevetni, és a fő cél vele, hogy csökkentsék a Red Bull-lal szembeni egyenesbeli lemaradásukat.
A Ferrari a várakozás szerint Barcelonában egy Imolában már tesztelt új diffúzorral, illetve egy azóta is módosított padlólemezzel fog kiállni, de talán a padlólemez belépő részét, a Venturi-csatornákhoz vezető légterelőkön is változtathatnak. A cél, hogy eltüntessék és újra előnnyé alakítsák a Binotto által 0,2 másodpercre becsült Red Bull-előnyt, illetve enyhítsék a delfinezés problémáját. Olasz források szerint a vörösök emellett nagyjából 3-4 kilogrammot faraghatnak az autójuk tömegéből, és eltávolítják a felső átlátszó festékréteget, mely bizonyos fényviszonyoknál változtathat az F1-75-ös színárnyalatán.