Musorujsag
Élő Eredmények
×

Válaszokat vár az FIA-tól Sainz az elkerülhető nyaksérülése után

Válaszokat vár az FIA-tól Sainz az elkerülhető nyaksérülése után

Racefans
Válaszokat vár Carlos Sainz az FIA-tól azok után, hogy a miami balesete hosszabb sérülést okozott úgy, hogy szerinte könnyedén elkerülhető lett volna.

Két kiesés után a Miami Nagydíjon visszatért a dobogóra Carlos Sainz, ám a verseny után elárulta, távolról sem volt százszázalékos fizikai állapotban a versenyen, és volt olyan pont, amikor úgy érezte, már nagyon a végét járja. Problémái hátterében két dolog állt: egyfelől  Szaúd-Arábia óta nem teljesített versenytávot, így a nyaka eleve elszokott kicsit a tartós F1-es terheléstől, másfelől a pénteki szabadedzésen 47 G-s erővel csapódott a lassú sikán betonfalának, aminek utóhatásait még a verseny napján is érezte.

Sainz a hazai futama, a Spanyol Nagydíj előtt elárulta:

„Az elmúlt héten odahaza edzettem. Próbáltam helyrehozni a nyakam, amiben lett egy kis csomó a miami balesetemnek következtében. Próbáltam a lehető legjobban felkészülni mostanra.”

„A csomó elvileg már eltűnt. Sosem tudhatod biztosan, amíg nem teszed ki öt G-s erőhatásnak, mint ami holnap rám vár. Úgy érzem, felépültem, de sosem tudhatod, amíg nem ülsz újra F1-es autóba. Szerintem rendben leszek. Edzettem, és minden jól ment” – adott helyzetjelentést Sainz.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

A miami balesete után a spanyol a pénteki versenyzői eligazításon jelezte az FIA versenyigazgatójának, hogy egy Tecpro-falat kellett volna elhelyezniük a sikán bukóterében. A ferraris szerint hiába volt nagyon alacsony ott a tempó, a becsapódás szöge (oldalról történt) és a betonfal keménysége miatt sokkal súlyosabb volt az ütközés, mint a speciális biztonsági fallal lett volna. Bár kérte, hogy a folytatásra módosítsanak, az FIA ezt nem tette meg, és másnap a harmadik szabadedzésen Esteban Ocon ugyanolyan balesetet szenvedett ugyanott. A francia 51 G-vel ment neki a falnak, és szintén nem volt teljesen jól a verseny napján.

Sainz Barcelonában jelezte, válaszokat vár a szerinte könnyelmű FIA-tól.

„Elég világos a helyzet. Péntek este eléggé határozottan állást felszólaltam. Azt mondtam: »Nézzétek, ütköztem. Alacsony tempónál történt, mégis fájt. Nem kéne úgy fájnia, ha a pályafutásom más baleseteihez viszonyítok. Csináljunk valamit ezzel a kanyarral!« A válasz annyi volt: »Nagyon furcsa baleset volt, nem kéne újra megtörténnie.« Aztán megtörtént újra.”

„Ha rendelkezésre állt volna a Tecpro-fal, szerintem semmi sem történt volna ott. Szóval megfelelő magyarázatra van szükség, tudnunk kell, hogy pontosan mi volt az oka annak, hogy nem helyeztek el Tecpro-falat, és nem védték Estebant. Végső soron ezen a hétvégén két fájó nyakú versenyző távozott a helyszínről, és két törött váz volt az eredménye egy nagyon lassú ütközésnek. Ezt mindenképpen muszáj felülvizsgálni” – tette egyértelművé Sainz.

Az FIA magyarázata egyébként az volt, hogy a baleseti statisztikáik alapján lefuttattak egy sor szimulációt, és azok szerint nagyon kicsi volt a valószínűsége annak, hogy olyan szögű és irányú baleset történik, melynél igazi segítséget nyújt a Tecpro-fal. A történtek alapján talán elmondható, a szimulációk nem bizonyultak kellően hatékonynak…

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak