Musorujsag
Élő Eredmények
×

Az Aston, az Alfa és a McLaren autója újult meg leginkább

Az Aston, az Alfa és a McLaren autója újult meg leginkább

FIA, F1, Auto Motor und Sport
Ne várjunk csodákat a teljesen megújult Aston Martintól – figyelmeztetett Sebastian Vettel. A Red Bullt másoló csapata az egyik legtöbb fejlesztéssel előállt gárda Barcelonában.

Egyfajta újrakezdős hangulata van a hétvégi Spanyol Nagydíjnak. Több csapat (Ferrari, Mercedes) filmes nappal készült Barcelonára, ahogyan az első téli tesztekre szoktak, a Red Bull az utolsó pillanatig dolgozott a gyárában, hogy összerakja a könnyebbé tett autóját, az Aston Martinhoz és a McLarenhez még pénteken is új fejlesztések érkeztek, több autó pedig jelentősen átalakult az eddigiekhez képest.

Az F1 az első szabadedzések előtt tette közzé a listát arról, mely gárda milyen újításokkal érkezett az év hatodik nagydíj-hétvégéjére. Ebből kiderül, hogy a legnagyobb megújulás a McLarennél, az Alfa Romeónál és az Aston Martinnál történt, míg a nagyok közül a Red Bull volt a legvisszafogottabb. Náluk Max Verstappen elárulta, leginkább a súlycsökkentéstől várnak előrelépést ezen a hétvégén. Egyes források szerint 7, mások szerint 5 kilogrammal lett könnyebb az RB18-as Barcelonára, ami már önmagában is hozhat számukra pár tizedet.

Az újítások listája:

Mercedes: első szárny véglapja, padlólemez, hátsó fékek légterelője

Red Bull: első szárnylapok, padlólemez

Ferrari: padlólemez, hátsó fékek légterelője, hátsó szárny

McLaren: első szárny lapjai, első felfüggesztés, fékhűtők, padlólemez, diffúzor, motorborítás, hűtő kopoltyúk, hátsó szárny, hátsó fékek légterelője

Alpine: hátsó szárny, első szárny véglapjai, hátsó fék légterelője

Alpha Tauri: hátsó szárny

Aston Martin: padlólemez, oldaldoboz, kocsitest, hűtő kopoltyúk, hátsó szárny, glória

Williams: első szárny lapjai, hátsó szárny, hátsó fék légterelője

Alfa Romeo: első szárny véglapja és lapjai, első felfüggesztés, motorborítás, padlólemez, hűtő kopoltyúk, hátsó felfüggesztés, hátsó szárny

Haas:

A csapatok közül a legszembetűnőbb az Aston Martin autójának átalakulása. Ők szakítottak az eddig követett filozófiájukkal, és az autójuk oldaldobozát a Red Bull mintájára szabták át. Kialakítottak egy, az áramlatokat lefelé, a padlólemez hátuljára vezető rámpát, mely a szintén átalakult padlólemezzel együtt nemcsak hatékonyabbá teheti az AMR22-est, de talán a delfinezés jelenségét is enyhítheti.

Az Aston Martin Red Bullt idéző oldaldoboza (Fotó: XPB)

Korábban ugyan arról pletykáltak, hogy a zöldek csak egy B-autóval készülnek el Barcelonára, ám Sebastian Vettel pénteken megerősítette, mindkét autó megújult. Csapata egyébként még az idényben rendelkezésre álló két dzsókerlehetősége egyikét is kivette, vagyis a tiltott idősávban is dolgozott az autóján, hogy elkészüljön a nyitónapra. A hírek szerint még csütörtök este is érkeztek az új elemek a helyszínre.

Habár az Aston fordulatot remél a megújulástól, Vettel óvatosságra intett. „Csak az idő mondja meg. Nagyon másképpen néz ki az autónk, de még nem tudjuk, milyen érzést nyújt. Meglátjuk.”

„Eleinte sokat kell tanulnunk, és ez a hétvége leginkább a megismerésről és tanulásról szól, annyi a változás. De hisszük, hogy ez a helyes irány.”

Elmondása szerint a gyenge kezdés ellenére remek a hangulat a csapatnál, ami most leginkább az új csomagnak köszönhető. „Nagyon izgalmas. Látható, hogy éppen most sikerült újításokat hozni mindkét autónkra. Ez óriási erőfeszítéseket igényelt a gyártól. Nagyszerű munkát végzett mindenki! Most kíváncsian várjuk, mit hoz a pályán! Ne várjunk egyből csodákat, de azt hisszük. hogy ez a helyes irány, magabiztosak vagyunk, ezért a hangulat is jó” – mondta a négyszeres bajnok.

A McLaren fékje (Fotó: XPB)

Ami a hasonló volumenű csomaggal előállt riválisokat illeti, a McLarennél többek között a téli visszaesésük okát jelentő fékhűtést is megújították. A wokingiak a bahreini teszten szembesültek komoly fékgondokkal, mely limitálta a körszámukat. Átmeneti megoldást találtak ki az első versenyekre, ám most előálltak egy hatékonyabb javítással. A féket körülvevő dobot eddig titániumból készítették, most visszatértek a szénszálas megoldáshoz.

Az Alfa Romeo (Fotó: XPB)

Az Alfa Romeónál eközben az autó stabilitásán és kanyarteljesítményén igyekeztek javítani, de a hűtőrendszerük hatékonyságára is nagy figyelmet fordítottak.

Borítókép: (Fotó: XPB)

További tartalmak