Helyi és magyar idő szerint is délután 5-kor startolt a Spanyol Nagydíj második Forma–1-es szabadedzése a barcelonai pályán, ahol a figyelem középpontjában továbbra is a fejlesztések álltak, lévén több csapat is komoly változtatásokkal vágott neki a hétvégének.
A második edzés előtt három csapat is versenyzőt cserélt, illetve visszaváltott az eredeti felállásra, miután az első gyakorláson tartalékosaiknak adtak lehetőséget.
A Red Bullnál most gurult először pályára a rutinos Sergio Pérez, kinek autóját az első edzésen Jüri Vips vezette, a Williamsnél Alexander Albon foglalhatta vissza versenyőzi ülését Nyck de Vriestől, az Alfa Romeónál pedig Csou Kuan-jü a rutinos Robert Kubicától.
Ismét gyorsan benépesedett tehát a pálya, a csapat és a versenyzők ugyanis továbbra is fontosnak tartották az adatgyűjtést.
Az első menet után a leggyorsabb kör Max Verstappené volt, majd a Ferrari kettőse jött a tabellán, Carlos Sainz és Charles Leclerc sorrendben. A Barcelonára egyfajta fordulópontként tekintő – előrelépésben reménykedő – Mercedes kettőse ismét negyedik, ötödik leggyorsabb körökkel kezdett (a sorrend ezúttal Lewis Hamilton, George Russell volt).
Éppen csak elkezdődött az edzés, Valtteri Bottas számára már véget is ért: a rutinos finn mindössze három kört futott, miután autója meghibásodott, neki pedig félre kellett állnia. Mivel a pályát nagyon jól ismeri, neki talán nem volt akkora veszteség a „kiesés”, csapata viszont bosszankodhatott, hiszen vezérpilótáját veszítette el, aki fontos adatokat gyűjthetett volna.
Mivel Bottas közvetlenül egy megnyitás előtt parkolt le, az edzést szerencsére nem kellett megszakítani: egy virtuális biztonsági autós fázis során letudták az Alfa Romeo mentését.
Miután a mezőny újra megkapta a zöld jelzést, a versenyzők a lágy abroncsokkal támadtak, sorra jöttek tehát a leggyorsabb körök. Az élre először Sebastian Vettel állt az Aston Martinnal, majd Verstappen futott egy újabb gyors kört (ezzel hét tizedet azonnal adott a németnek), aztán a Ferrari kettőse jött, először Sainz, majd Leclerc állt az élre.
Időközben Fernando Alonso és Sergio Pérez is gyorsult, valamint a Mercedes versenyzői is futottak egy-egy igazán biztató kört, így a sorrend a lágygumis etapok után Leclerc, Russell, Hamilton volt az első három helyen, majd Sainz, Verstappen, Alonso, Pérez, Vettel, Esteban Ocon és Mick Schumacher jött az első tízben.
Ahogyan azt a második edzéseken már megszokhattuk, a lágygumis etapok után a csapatok felhagytak a gyors körök űzésével, és a hosszabb etapokra kezdtek összpontosítani. A tabella tehát nem változott már, a pályán viszont zajlott az élet.
Bottast és Lando Norrist kivéve az összes versenyző adatokat gyűjtött a futamra, a fiatal brit viszont csak a garázsból figyelhette a körözgetést, miután autóján megsérült az újfejlesztésű padlólemez, amit cserélni kellett, emiatt pedig viszonylag hamar eldőlt, hogy ő ma már nem teljesít több mért kört.
Amikor lepergett az óra, Leclerc maradt az élen, a Ferrari versenyzője vitte tehát a második edzést is. Mögötte Russell és Hamilton volt a sorrend, ami pedig a Mercedes számára még biztatóbb lehet, hogy fiatalabb versenyzőjük 117, hétszeres bajnokuk pedig 207 ezreddel maradt csak el.
A negyedik helyen Sainz végzett, majd Verstappen, Alonso, Pérez, Vettel, Ocon és Schumacher volt a sorrend a legjobb tízben.
A második szabadedzés végeredménye: