Musorujsag
Élő Eredmények
×

Lerobbant az újításokkal felszerelt McLaren és Alfa Romeo

Lerobbant az újításokkal felszerelt McLaren és Alfa Romeo

F1
A McLaren és az Alfa Romeo is rengeteg újítással érkezett Barcelonába, ám mindkét csapat tesztjébe hiba csúszott. Lando Norris egy új padlólemezt is tönkretett.

Lehet, hogy az Aston Martinnál emlegetnek B-autót, de az FIA által közzétett lista alapján így is a McLaren volt az a csapat, amely a legtöbb fejlesztést vetette be a hétvégén Barcelonában. Összesen tíz fontosabb területen újult meg a narancssárga autójuk, többek között új első szárnyvéglapjuk lett, módosítottak az első felfüggesztés borításán, az első fékeken, az oldaldobozuk és a motorborításuk formáján, valamint a padlólemezükön.

A teljes csomag pénteken csak Lando Norris autójára került fel, mivel a csapat összehasonlítást akart végezni az újabb és a régebbi verziók között. Daniel Ricciardo gépén így maradt fenn a korábbi padlólemez és oldaldoboz-kialakítás.

A programjuk az első szabadedzésen még jól alakult, Norris a 7. időt autózta, és fél másodperccel volt gyorsabb a 9. helyen záró Ricciardónál. Egyesek szerint az új csomagjuk akár fél másodperces javulást is hozhat, ám a wokingiak az első gyakorlás után nem ígértek ilyen nagy előrelépést. „Nem akarok részletekbe menni arról, mit várunk. Kemény munka volt összehozni ezt a csomagot, ez az első csomagunk idén azok után, hogy folyamatosan hoztunk kis újításokat, szóval természetesen vannak elvárásaink” – mondta Andreas Seidl csapatfőnök a két edzés között pénteken.

Lando Norris (Fotó: XPB)

„Ugyanakkor még nagyon az elején járunk. Az első edzésünk jól sikerült, teljesítettük a tervezett programot, sok mérést is elvégeztünk, sok összevetést a két autó között, mert eléggé eltértek a konfigurációk a két autónál. De több idő kell az elemzéshez, illetve annak megvizsgálásához, hogy megvan-e a korreláció az elvárások és a pályán látottak között. Aztán jön a következő lépés, próbáljuk tökéletesíteni a csomagot a pályán, ezen az adott pályán, hogy meglegyenek a beállítások.”

Délután aztán Norris a 9-es kanyarban túlcsúszott a kijárati kerékvetőn az edzés elején, és kárt okozott a padlólemezében, ami miatt az imolai dobogós mindössze 6 körig jutott. Ez megakasztotta a mérnökök munkáját is. A McLarennek szombatra még vázat is kellett cserélnie.

Norris sajnálta, hogy a hibájával hátráltatta az újítások kiértékelését.

„Szélesre futottam a kijárati kerékvetőn a kilences kanyarban, és megsérült az autó. Eléggé kevés tartalék elemünk van. Szerettünk volna tartalékolni velük, hogy ne legyen további sérülés. Szóval egyszerűen elmértem a kanyart, ennyi történt. De ettől eltekintve szerintem jó nap volt, és az autó egészen jó állapotban van”

– értékelt Norris, hozzátéve, pár dolgon azért még csiszolniuk kell szombatig.

Lando Norris (Fotó: XPB)

Csapattársa délután csak 15. lett, amit a beállításokra vezetett vissza. Ricciardo szerint mindenesetre nem annyira rossz a helyzetük, mint a végeredmény mutatja. „Nem tűntünk gyorsnak az eredményjelző alapján, de nehéz sokat kiolvasni ebből. Most mindent meg kell vizsgálnunk, amit kipróbáltunk, és rá kell jönnünk, melyik csomag a legjobb.”

Norris rámutatott, nem elvárható, hogy ennyi újítás azonnal tökéletesen működjön együtt. „Nem olyan egyszerű ez, hogy csak feldobálod őket az autóra, és az gyorsabbá válik. Változtatnod kell itt és ott is, alkalmazkodni, kihozni a maximális teljesítményt az eltérő elemekből. Izgatott vagyok. A csapatnál most mindenki az. A gyár elképesztő munkát végzett, hogy ezt a sok újítást most be tudtuk vetni a hétvégén. Reméljük, hogy jól fognak működni, és előrébb tudunk lépni velük” – bizakodott Norris.

 

Csak a szokásos az Alfa Romeónál

Az újítások számát tekintve az Alfa Romeo vetekedett a McLarennel. Az ő autójuk is sok területen megújult, és náluk is elmondható, hogy csak az egyik gépük volt teljes. Az összes fejlesztést csak Valtteri Bottas autójára szerelték fel, Csou Kuan-jü bizonyos új elemekről lemaradt, mert nem áll még rendelkezésre elegendő példány.

Már csak azért is fájó volt a svájciak számára, hogy éppen Bottas volt az, aki tíz perc után füstölögve kormányozta félre a piros-fehér masináját. A Ferrari pénteki edzésmotorja adta be a kulcsot. „Ez már egyfajta trend nálunk, hogy nehezek a péntekjeink” – mondta keserű iróniával Bottas. „Ezúttal motorhibáról van szó, és csak annyit tehetünk, hogy várjuk a szombatot, és próbálunk mindent kihozni a harmadik szabadedzésből.”

Valtteri Bottas (Fotó: Formula1/Twitter)

„Ez nem újdonság számunkra, és biztos vagyok benne, hogy még így is lehet erős hétvégénk, mert a második edzésen futott egyetlen köröm alapján az autót jónak éreztem.”

„Olajszagot éreztem, láttam a füstöt a visszapillantóban, de nem tudjuk pontosan, mi történt, csak sejtjük, hogy a motorral volt gond.”

Bottas szerint az újításaik biztatóan működnek. „Az egyetlen köröm alapján azt mondom, a jelek szerint működnek, de az első edzés alapján nehéz lenne értékelni. Eléggé konzervatívak voltunk a beállításokkal, kerülni akartuk a delfinezést, és csak adatot akartunk gyűjteni az első edzésen. A delfinezés nem jelentett problémát, szóval túl óvatosak voltunk. Most egyre közelebb kerülünk az optimális beállításokhoz, és még így sincsenek gondok. De holnap többet fogunk tudni” – mondta bizakodva a finn, aki a délelőtti edzésen a 17., a délutánin a 16. időt jegyezte.

Borítókép: Lando Norris kicsúszása (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak