Musorujsag
Élő Eredmények
×

Norris: Én lehetek az első a történelemben, akit itt így büntettek…

Norris: Én lehetek az első a történelemben, akit itt így büntettek…

The Race, F1
Érthetetlen Lando Norris számára, hogy miért törölték a Q3-as továbbjutást érő köridőjét egy olyan hibáért, amivel még csak nem is nyert időt.

Furcsa körülmények között esett ki Lando Norris a Spanyol Nagydíj időmérő edzésének Q2-es felvonásában. A McLaren versenyzője az edzésrész hajrájában javított az addigi legjobbján, biztos továbbjutó volt. Aztán még vissza sem tért a garázsba, amikor az FIA közölte, pályaelhagyás miatt törölte a körét. Norris ezzel visszacsúszott a 11. helyre, vagyis lemaradt a Q3-ról, ahová pályafutása során először Mick Schumacher került be utolsóként.

Norris a 9-es kanyarban csúszott le négy kerékkel a pálya határát jelölő fehér vonalról. Az FIA idén leegyszerűsítette az ilyen eseteknél követett irányelveit: míg korábban eltérő módon kezelt eltérő kanyarokat, figyelembe véve, hol lehet szert tenni előnyre a pályaelhagyással, addig az új versenyigazgatók csak annyit írnak elő, hogy minden körülmények között a fehér vonalak között kell maradni (pontosabban legalább egy kerékkel érinteni kell a fehér vonalat), máskülönben oda az időeredmény.

Lando Norris (Fotó: XPB)

A mostani eset rávilágított arra, hogy a korábbi években miért nem ez volt a gyakorlat. Norris minimális mértékben tért le a pályáról, és ezzel aligha nyert időt. A kanyar mellett ráadásul kavicságy van, így Norris eleve feleslegesnek véli a vonal nézegetését azon a ponton.

„Éppen olyannak éreztem a kanyart, mint az összes körön. Valószínűleg a versenyzés történetében ezen a pályán még senkit sem büntettek a pályahatárok miatt. Én lehetek az első”

– állapította meg kissé cinikusan a fiatal tehetség.

„Kissé meglepett. Valójában egy autószélességnyi hely van ott, amit használhatsz, utána már kavicságy jön. Még így is azt hittem, hogy megvolt a vonal, de a jelek szerint nem. A fedélzeti kamerás felvételemet megnézve úgy fest, a vonalon vagyok. De az ő szemszögükből nyilván nem voltam.”

„Sosem léptem át a pálya határait ott korábban, és nem hinném, hogy valaha bárki is átlépte volna. Szóval ez egy kicsit furcsa.”

Lando Norris (Fotó: XPB)

Norrist az idei szemléletváltás kapcsán elmondta: „A szabály a fehér vonalat említi. És ez mindenkire vonatkozik, egész évben ez volt a szabály. Kissé butának érzem ezt. Ismerem a szabályt, és a szabály az szabály. De közben butának is érzem, hogy amikor kavicságy van egy centire a pályahatártól, akkor is a fehér vonalat kell figyelni, és nem használhatod azt az egy centiméterrel több helyet, illetve a kavicságyat határként.”

„Furcsa dolog ez, de a szabály ez, mindenkire vonatkozik, és most én voltam az egyetlen, akit büntettek. Szóval az én hibám.”

A mclarenes úgy érezte, ha nem estik ki, a Q3-ban a 8. hely körül végezhetett volna. Pénteken egyébként szintén egy pályaelhagyás jelentett problémát számára: a 9-es kanyarban olyan durván ment rá a külső íven lévő kerékvetőre, hogy kárt tett az új padlólemezében, és csapatának szombatra még a vázát is cserélnie kellett egy túlórázás árán. „Nem ez a legsimább hétvégém. Klassz lett volna, ha ma meglett volna a nyolcadik hely amolyan jutalomként. De nem így kellett történnie. Remélem, vasárnap azért tudok javítani pár helyet” – mondta a mclarenes. „Nehéz itt előzni, nem vagyunk túl gyorsak az egyenesekben, szóval nehéz lesz. De azért lesznek lehetőségeink. Például egy jó taktika. Meglátjuk.”

Borítókép: Lando Norris (Fotó: XPB)

További tartalmak