Musorujsag
Élő Eredmények

51 pontos hátránya ellenére sem tervezi lefokozni Sainzot a Ferrari

51 pontos hátránya ellenére sem tervezi lefokozni Sainzot a Ferrari

F1, Motorsport, Motorsport-Total
Tisztában van vele az 51 pontos hátrányban lévő Carlos SAinz, hogy milyen kilátások várhatnak rá, ám továbbra sem tart attól, hogy Charles Leclerc vízhordójává fokozza le a Ferrari.

Hazai pálya ide vagy oda, Carlos Sainz és Charles Leclerc között a Spanyol Nagydíj időmérőjén is ott volt egy nem túl hízelgő 0,4 másodperces különbség a monacói javára. A Ferrari spanyolja elismerte, esélyt sem látott a pole pozíció megszerzésére szombaton, és arról is beszélt, hogy még mindig nem érzi otthon magát a vezetési stílusához nem illő, kollégájának viszont annál jobban tetsző idei Ferrariban.

A hétvége kezdetén Sainz úgy fogalmazott, nem hajszolja megszállottan a hazai győzelmet, de azért álmodozik arról, hogy hazai pályán aratja az első F1-es sikerét. A szombati kép alapján nem tűnik egyszerű feladatnak, ám fel nem adta az álmát. „Két kulcstényező lesz a versenyen, a rajt és a gumikezelés. Ezek kellenek a győzelemhez. A stratégia is fontos lesz persze, egynél több kiállás lesz.”

„Sok minden történhet a hatvanhat kör alatt, és én készen állok harcolni érte. Készen állok jó rajtot fogni, próbálok az élre törni, majd nyomni utána. A többiek bizonyították, hogy nagyon gyorsak, ma és mostanság is, de szerintem bármi lehetséges”

– tette egyértelművé, hogy mindent megtenne a győzelemért.

 

Második számú? Most még nem

Ennek kapcsán persze felmerül az a kérdés is, érdekében áll-e még a Ferrarinak, hogy az 51 pontos hátrányban lévő Sainz pontokat raboljon a szezonnyitó óta éllovas Leclerc-től. Az utóbbi hetekben egyre többen pedzegették, hogy az év eleji gyengélkedésével Sainz második számú versenyzővé válhat, akinek csapattársát kell segítenie. A spanyolt is kérdezték ennek veszélyéről a hétvége kezdetén.

„Tisztában vagyok a szabályokkal, és tudom, hogy bizonyos helyzetekben előnyben részesíthetik az egyik versenyzőt, lehetnek csapatutasítások. De még csak a hatodik versenynél járunk, van hátra tizenhét. Egyenlők maradunk, és még olyan helyzetben vagyunk, hogy innen bármi megtörténhet”

– jelentette ki.

Hozzátette, a csapata biztosította őt a támogatásáról. „Ismerem a lehetőségeimet, és azt is tudom, milyen a kapcsolatom Charles-lal, a csapattal, Mattiával, és továbbra is nyugodt vagyok.”

Mattia Binotto és Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Laurent Mekies, a Ferrari versenyigazgatója az időmérő után megerősítette, továbbra sem készülnek csapatutasításokkal.

„Ez még csak a hatodik a huszonkét futamból. Még nagyon-nagyon távol vagyunk attól, hogy efféle dilemmába kerülünk.”

„Ha megnézzük a tavaly év eleji pontállást, akkor is felmerülhetett volna ugyanez a kérdés. De a dolgok megváltozhatnak” – utalt arra, hogy Sainz 2021-ben nagy ponthátrányból tért vissza és győzte le a bajnokságban Leclerc-t. „Mindent megadunk Carlosnak, hogy jobban boldoguljon az autóval, hogy jobban érezze magát. Tavaly rendkívül jó teljesítményt nyújtott, és meggyőződésünk, hogy már a közeli jövőben is közel kerül ehhez a szinthez.”

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

A francia mérnök arra is rámutatott, hogy Sainz távolról sem gyengélkedik úgy, mint azt sokan beállítják. „Még így is háromszor állt a dobogón öt verseny alatt. Nem hívnám ezt válságnak. Tény, hogy ez az autó olyan tulajdonságokkal bír, amik kevésbé kedveznek neki. Ezt látjuk a visszajelzéseiből is, de az adatokból is. Dolgozunk az autó hozzá igazításán, hogy újra bízni tudjon benne a kanyarokban. Két tényező van. Időre van szüksége a vezetési stílusának módosításához, és mi is próbáljuk úgy alakítani az autót, hogy újra bízni tudjon benne.”

 

Először nyerő autóban

2021-hez képest van azonban egy lényeges különbség: a tét most a bajnoki cím a Ferrarinál, és minél tovább húzódik Sainz küszködése, annál esélytelenebbé válik. A spanyol úgy érzi, nem vert éket közéjük Leclerc-rel a tét emelkedése.

„Őszintén szólva nem sok minden változott. A megbeszéléseken kevesebb dologról beszélünk, mert jobb az autónk, így kevesebb dologról kell beszélnünk. Ami a kapcsolatunkat illeti, minden nagyon változatlan, talán még jobb is lett. Eddig minden jól ment” – állította.

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

„Ő egy nagyszerű fickó. Nagy a kölcsönös tisztelet, ami segíti a kapcsolatunkat. Idén nagyszerű munkát végez, jól alkalmazkodott az új autóhoz és szabályokhoz, és mindent kihoz ebből a Ferrariból. Én is erre törekszem, bizonyos szempontból próbálom lemásolni őt. Jól érzem magam vele, jól kijövünk, és egy irányba húzunk, ami fontos.”

Azt viszont elismerte, hogy számára új helyzet nyerő autóban ülni, és ez is hátrány Leclerc-rel szemben, aki már 2019-ben futamokat nyert. „Élvezem. De az igazat megvallva új élmény, és kicsit másképpen is kell vezetned.”

„Még szoknom kell ezt a helyzetet. Két-három olyan fickó ellen küzdök, akik már korábban is harcoltak az élen, míg nekem ez az első alkalom.”

„Nagyon sokat tanultam ez alatt a négy-öt verseny alatt, amit a szezon során hasznosítani fogok. Fontos, hogy még tizenhét verseny hátravan, sok időm van, és amint alkalmazkodom az autóhoz, amint meglesz a keresett érzés, biztosra veszem, hogy szép dolgok várnak rám.”

És ezzel aligha a csapatutasításokra célzott…

Borítókép: Carlos Sainz és Mattia Binotto (Fotó: Ferrari)

További tartalmak