Musorujsag
Élő Eredmények
×

Elmagyarázta a Red Bull, miért nem hagyta küzdeni Pérezt Verstappennel

Elmagyarázta a Red Bull, miért nem hagyta küzdeni Pérezt Verstappennel

Sky Sports, F1-Insider
Magyarázatot adtak a Red Bull vezetői, miért fosztották meg csapatutasítással Sergio Pérezt a barcelonai győzelem lehetőségétől.

Zsinórban a harmadik, összességében a negyedik győzelmét aratta idén Max Verstappennek. A Spanyol Nagydíj ugyanakkor minden volt számára, csak sima nem. Miután George Russell mögé ragadt a 9. körben történt kicsúszása után, majd három kiállásos taktikára váltott, úgy tűnt, a Red Bullnak nem vele, hanem Sergio Pérezzel nyílhat a legjobb esélye a győzelemre, ám a mexikóit a verseny során kétszer is félreállították bajnokuk útjából. Először akkor, amikor a holland visszazárkózott rá és Verstappenre, másodszor pedig akkor, amikor a hajrában a frissebb gumiján utolérte őt.

Pérez nem titkolta csalódottságát. A futamon a rádióban azt mondta, igazságtalannak találja a csapatutasítást, a leintést követően pedig elmondta, el kell beszélgetnie a Red Bull-lal pár dologról.

Sergio Pérez és Max Verstappen (Fotó: XPB)

A Red Bullnál eddig azt hangoztatták, az év ezen korai szakaszában még biztosan hagyják szabadon küzdeni a versenyzőiket. Hogy most miért szóltak bele mégis a futam alakulásába, arra Christian Horner csapatfőnök szolgált magyarázattal. „Az volt a gond – és ezt más autóknál is láttuk –, hogy a víz, az olaj, a fékek hőmérséklete csak emelkedett, és az utolsó, amit akartunk, hogy megkockáztatunk egy kiesést, miközben kettős győzelemre állunk. Eltérő taktikán volt a két autó, Maxnak hatalmas gumifölénye volt, Checo gumija pedig nem bírta volna a végéig. Ezért is állt ki a végén, hogy megfussa a leggyorsabb kört is.”

Horner szerint egyszerűen nem volt választásuk az adott helyzetben.

„Ami felelősségünk az, hogy célba juttassuk a két autónkat, a lehető legtöbb ponttal. Checo akkor nem látta, de most már beláthatja, hogy nagyon nagy távot kellett teljesítenie azon a közepes gumin. Maxnak olyan nagy gumielőnye volt, hogy a csapat számára egyszerűen semmi értelme nem volt kockáztatni egy csak néha működő DRS-sel, és a hőmérsékletek emelkedésével. Ez volt a helyes döntés.”

Sergio Pérez (Fotó: XPB)

Helmut Marko tanácsadó is ezzel magyarázta a döntésüket. „Eltérő taktikán voltak. Világos volt, hogy Checo nem tud végigmenni azon a gumin, és ezzel világossá vált, hogy Max a gyorsabb. Maxnál a DRS hibája miatt váltottunk három kiállásra, mert láttuk, hogy másképp nem előzi meg Russellt. Checóval két kiállást terveztünk, de a végén felraktuk neki a lágy gumit, hogy megfussa a leggyorsabb kört.”

„Megértem, hogy bosszantja a helyzet, mert a győzelmet vette célba, és ilyenkor senki sem mondja azt, hogy persze, tessék csak megelőzni! Nem is lenne igazi versenyző akkor”

– mondta az osztrák.

Horner eközben elismerte, nem akarták hagyni, hogy két versenyzőjük csatába bonyolódjon, főleg nem úgy, hogy Verstappen DRS-e megbízhatatlan volt. „A csapat szempontjából egyszerűen olyan nagy volt az eltérés – Max akkoriban a gumijának köszönhetően két másodperccel volt gyorsabb –, hogy nem volt értelme hagyni nekik, hogy lejátsszák egymás között.”

Horner a Pérez által előrevetített megbeszélés kapcsán elmondta: „Nyíltak leszünk vele. Látni fogja, hogyan alakult a verseny. Harminc kört kellett mennie a közepesen, és ki kellett hívnunk őt, hogy biztosan levédjük magunkat Russell-lel szemben.”

„Érthető, hogy a pillanat hevében így reagált. Versenyző, és ha nem feszegeti a határokat, nem is végzi jól a munkáját. Látni fogja a teljes képet. Hogy emelkedtek a hőmérsékletek, hogy mindennel a határ fölé kerültünk ebben a forróságban.”

Borítókép: Max Verstappen és Sergio Pérez (Fotó: Red Bull)

További tartalmak