A Forma–3-asok magyar idő szerint délelőtt 10 órakor startoló főversenye nyitott a Spanyol Nagydíj vasárnapi programját, melynek része még a Forma–2-esek főfutama, valamint a hétvége csúcseseménye, a Forma–1-es nagydíj is.
Az F3-as viadal startját a pénteken pályafutása első időmérős sikerét jegyző Roman Stanek várta a legkedvezőbb pozícióból, mellőle pedig Victor Martins indult.
A második soron Alexander Smolyar és Isack Hadjar osztozott, a harmadikon pedig a pontversenyt a futam előtt vezető Arthur Leclerc valamint fiatal csapattársa, Oliver Bearman. A tabellán ekkor második helyen álló Jak Crawford a kilencedik, a tegnapi sprint győztese, David Vidales a tizenegyedik helyről indult.
A rajtnál Martins remekül ki tudta használni Stanek szélárnyékát, és bár a cseh is jól kapta el az indulás pillanatát, ellenfele le tudta gyorsulni az első kanyar előtt. Mögöttük hasonló koreográfia szerint történt pozíciócsere Smolyar és Hadjar között. A start legnagyobb vesztese Leclerc volt, aki a kilencedik helyre csúszott vissza, miközben riválisa, Crawford a hetedikre jött fel.
A mezőnynek sok ideje nem volt a helyezkedésre, a negyedik körben ugyanis Kush Maini és Rafael Villagómez ütközésének következtében a mexikói a bukótérbe csúszott, versenygépe a gumifalnak ütközött, a bírák pedig gyorsan pályára küldték a biztonsági autót.
A biztonsági autó a nyolcadik körben hagyta el a pályát, ekkor kapta meg újra a zöld jelzést a mezőny, és kaptak esélyt az üldözők arra, hogy javítsanak pozíciójukon. Az első tízben ezt Crawford használta ki legjobban, aki leelőzte Kaylen Fredericket, ezzel pedig feljött a hatodik helyre. Frederick mellett a honfitárs előzése után Caio Collett is elment, az amerikai tehát rögtön két helyet is veszített.

Ami az élmezőnyt illeti, Martins meg tudta őrizni az elsőséget, sőt, egy kisebb előnyt is ki tudott építeni Stanekkel szemben, aki szintén tartani tudta a pozícióját, hiába tapadt rá Hadjar.
A francia a tizenegyedik körben egy előzési manővert is indított, rutinos ellenfele azonban vissza tudta verni a támadást. A következő körben pedig védekeznie sem kellett, Brad Benavides balesete miatt ugyanis újra pályára küldték a biztonsági autót.
A versenyzők a tizenötödik körben kaptak ismét zöld jelzést, az élmezőny pedig ugyanúgy reagált, mint korábban: mindenki tartani tudta pozícióját. Hátrébb azonban történt egy ütközés Leclerc és Vidales között, akik ennek következtében kicsúsztak a pontzónából. A monacói később még visszaverekedte magát, ám az ütközésért öt másodperces büntetést kapott.
Martins a második újraindítás után is gyorsan ki tudott építeni egy kényelmesebb előnyt, Staneknek pedig ismét inkább hátrafelé kellett figyelnie, Hadjar ugyanis nem tett le arról, hogy a futam hajrájában megszerzi a második helyet.
Előzni azonban az utolsó körökben sem tudott, be kellett tehát érnie a harmadik helyezéssel. A sorrend előtte is változatlan maradt, Martins ért tehát célba elsőként, ezzel pedig a bajnokságban is visszavette a vezetést. Stanek második lett, most szerzett pontjaival pedig a tabellán is a második helyre ugrott francia ellenfele mögé.
Smolyar negyedikként ért célba, Bearman pedig ötödik lett. Crawford „csak” hatodik (ezzel a tabellán is visszacsúszott a harmadik helyre), Collet pedig hetedik. A pontzónába végül a nagyot hajrázó Franco Colapinto, Frederick és Juan Manuel Correa fért még be. A mezőny egyetlen magyar versenyzője, Tóth László huszonnegyedikként fejezte be a főfutamot.
A Spanyol Nagydíj programja a Forma–2-esek vasárnapi versenyével folytatódik, amit 11:30-tól élőben figyelemmel lehet követni az M4 Sporton!