Musorujsag
Élő Eredmények
×

Hamilton megmagyarázta, miért akarta feladni – hálás, hogy nem hagyták

Hamilton megmagyarázta, miért akarta feladni – hálás, hogy nem hagyták

BBC, Sky Sports
Folyton azt hangoztatja, hogy sosem szabad feladni, de ő az első körös balesete után fel akarta adni a versenyét. Lewis Hamilton hálás, hogy a Mercedes nem engedte neki, és elmagyarázta, miért vetette fel az önkéntes kiállást.

„Ha engem kérdeztek, óvjuk a motort” – javasolta Lewis Hamilton a Kevin Magnussennel történt első körös balesete, illetve az abban kapott defektet követő kényszerkiállása után. Noha sokszor elsüti a „soha ne add fel” közhelyet, a brit Barcelonában ezúttal volt annyira kiábrándult a futam elején, hogy ne akarja a folytatást.

A Mercedesnek viszont eszében sem volt félreállítani őt. Toto Wolff csapatfőnök egyfelől megértette Hamiltont, másfelől szerinte két érv is szólt a feladás ellen. „Ez van, amikor lényegében elveszíted a versenyt: mérlegelned kell, hogy mi előnyöd származik abból, ha folytatod. Versenyzőként tudod, hogy lehetetlen, mert ötven másodperces hátrányban vagy a legjobbakhoz képest. De ettől még lehetőségünk volt köröket gyűjteni, és amúgy sem adjuk fel soha” – érvelt az osztrák.

Hozzátette: „Örülök, hogy nem állítottuk ki Lewist, mert ez volt a legértékesebb versenyünk a két autó, a beállítások és a gumik összevetéséhez.”

A végül erős versenytempót diktáló és 5.-ként célba érő Hamilton utólag hálás volt csapatának, hogy nem ment bele a javaslatába.

„Azt gondoltam, lehetetlenség lesz visszatérni a pontzónába, de a csapat azt mondta, hogy nyolcadik lehetek. Azt gondoltam, csak nagyon optimisták. Örülök, hogy végül nem adtuk fel.”

A rekordbajnok arra is magyarázatot adott, miért kérte, hogy vegyék fontolóra az önként kiállást. „Csak úgy voltam vele, hogy ne használjuk el a motort csak azért, hogy a tizenötödik helyen körözgessek, és megkockáztassak egy későbbi büntetést, amikor már számítani fog a megbízhatóság. Meg kell érteni: harminc másodperccel voltam a lemaradva a mezőnytől. Dzsiddában például tizenötödikként rajtoltam, és nehézséget okozott a tízbe kerülés. Ezért gondoltam azt, hogy lehetetlenség lesz felzárkózni” – magyarázta.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A tanulságot is levonta, az üzenete a megszokott: „Ez is azt mutatja, hogy sosem állhatsz le, sosem adhatod fel. És én így tettem. Ez olyan volt, mint egy győzelem, és valójában még jobbnak is érzed, mint a legtöbb győzelmet, ha a mezőny végéről jössz vissza.”

Wolff szerint a fel nem adás és a jó eredmény Hamiltonnak és a Mercedesnek is nagy lökést ad. „A versenyző és a csapat kapcsolata nagyon fontos, ez egyértelmű. A verseny elején balesetbe került, és ilyenkor azt mondod magadnak: ne, már megint?”

„Akkor harmincnyolc másodpercre volt az utolsó autótól a kiállása után, szóval lényegében vége volt a dalnak. De fontos volt megmutatnia, milyen erős tempóra képes. Nemcsak az ő, a mi hangulatunk miatt is.”

Hamilton hangulata a nap végén már lényegesen jobb volt, mint a futam elején. Vagy mint az év bármely pontján eddig. Megállapította, fognak még idén nyerni. „Kétségem sincs afelől, hogy újra a győzelmekért harcolhatunk, mert ha most nincs a balesetem, akkor a Red Bullokkal harcoltam volna. Ez reményt ad arra, hogy valamikor a győzelemért fogunk harcolni.”

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak