Musorujsag
Élő Eredmények

Spanyol Nagydíj – rajtrács

Spanyol Nagydíj – rajtrács

Boxutca
Innen várja a mezőny a lámpák szabad jelzését!

Idei negyedik időmérős győzelmét aratta Charles Leclerc szombaton Barcelonában. Pályafutása 13. pole pozíciójával már csak egyre van Max Verstappentől. Idén a monacói az első, aki egymást követő két időmérőt tudott nyerni, és 2008 óta az első, aki a Ferrarit állította az élre Barcelonában.

Az elsősége nem rossz ómen: a spanyol pályán az eddigi 31 versenyből 23-at az élről nyertek meg. A második rajtpozíció 5, a harmadik, a negyedik és az ötödik 1-1 alkalommal hozott sikert vasárnap. Leclerc valamennyi eddigi győzelmét a pole-ból aratta, ám az ő mutatója már kevésbé jó, hiszen az eddigi 12-ből 8 pole-t nem tudott győzelemre váltani.

Max Verstappen az egyetlen barcelonai győzelmét (2016) a 4. helyről aratta, most a második kocka az övé. Idén negyedik alkalommal osztoznak az első soron Leclerc-rel. Tavaly a második helyről már az első kanyarban élre állt, igaz, nyernie így sem sikerült.

Barcelona (Fotó: XPB)

Carlos Sainz a harmadik helyével az eddigi legjobb pozíciót vívta ki hazai pályáján. A legjobbját mostanáig a 2015-ös 5. rajthelye jelentette. Érdekesség, hogy a 7 korábbi Spanyol Nagydíját pontszerző helyen zárta, a legjobb ötben viszont még nem ért célba ezen a pályán.

Furcsa statisztika a Mercedesé. Az autójuk most teljesített idén a legjobban, mégis sorozataik szakadtak meg. Kilenc év után először maradtak le a pole-ról Barcelonában, és 2012 óta először nem került autójuk az első sorba sem. George Russell 4. helye ennek ellenére a csapat legjobb idei rajtpozíciója: először áll autójuk az első két sor valamelyikében 2022-ben.

Lewis Hamilton idén harmadszor maradt alul kvalifikáción a csapaton belül, de először kapott ki Russelltől úgy, hogy mindketten a Q3 résztvevői voltak. A hétszeres bajnok Barcelonában 2012-ben állt ennyire hátul a rajtrácson, akkor a pole-ját vesztette el egy kizárás miatt. A hatodik helye a 2009-es 14. rajtkockája óta a legrosszabb, amit az időmérőn kivívott ezen a helyszínen. Az említett két idényt leszámítva korábban mindig a legjobb 5 tagja volt.

A három nagy mögött három további csapat osztozott a maradék helyeken a legjobb tízben. Valtteri Bottas 2012 óta először vitte a legjobbak közé az Alfa Romeót/Saubert spanyolországi időmérőn; a Haas a 2019-es Brazil Nagydíj óta először tudta mindkét autóját a Q3-ba juttatni; Mick Schumacher F1-es pályafutása során először volt résztvevője időmérő edzés záró felvonásának; Daniel Ricciardo pedig idén először győzte le Lando Norrist házon belül.

Fotó: Red Bull

Érdekes képet mutat még a mezőny vége. Fernando Alonso először esett ki a Q1-ben a barcelonai pályán, Sebastian Vettel pedig 2008 óta először. A megszerzett rajthelyük egyikük számára sem a legrosszabb a helyszínen. A spanyol 2001-ben a Minardival jegyezte e legrosszabb pozícióját (akkor még nem volt háromrészes időmérő), Vettel pedig 14 éve a Minardiból lett Toro Rossóval. Mindketten 18.-ak voltak az adott évben.

Más kérdés, hogy Alonso egy büntetésnek köszönhetően most ezt is alulmúlja. A futam előtt az Alpine úgy döntött, új erőforrást épít a kétszeres bajnok autójába, versenyzőjük így a mezőny végére került. Alonsót már eleve fenyegette a motorcserés büntetés, így a gyenge időmérő után érthető taktikai lépés volt ez az enstonei-ak részéről.

A Spanyol Nagydíj F1-es közvetítései 14 órakor, a versenyzők parádéjával kezdődik az M4 Sporton. Így áll fel a mezőny az év hatodik futamának rajtjához!

Spanyol Nagydíj – rajtrács:

1.
1. sor Charles Leclerc
2.
Max Verstappen
3.
2. sor Carlos Sainz
4.
George Russell
5.
3. sor Sergio Pérez
6.
Lewis Hamilton
7.
4. sor Valtteri Bottas
8.
Kevin Magnussen
9.
5. sor Daniel Ricciardo
10.
Mick Schumacher
11.
6. sor Lando Norris
12.
Esteban Ocon
13.
7. sor Cunoda Juki
14.
Pierre Gasly
15.
8. sor Csou Kuan-jü
16.
Sebastian Vettel
17.
9. sor Lance Stroll
18.
Alexander Albon
19.
10. sor Nicholas Latifi
20.
Fernando Alonso*

*Fernando Alonso új erőforrást kapott a versenyre, így a mezőny végére sorolták

Borítókép: Fotó: Ferrari

További tartalmak