Idei negyedik időmérős győzelmét aratta Charles Leclerc szombaton Barcelonában. Pályafutása 13. pole pozíciójával már csak egyre van Max Verstappentől. Idén a monacói az első, aki egymást követő két időmérőt tudott nyerni, és 2008 óta az első, aki a Ferrarit állította az élre Barcelonában.
Az elsősége nem rossz ómen: a spanyol pályán az eddigi 31 versenyből 23-at az élről nyertek meg. A második rajtpozíció 5, a harmadik, a negyedik és az ötödik 1-1 alkalommal hozott sikert vasárnap. Leclerc valamennyi eddigi győzelmét a pole-ból aratta, ám az ő mutatója már kevésbé jó, hiszen az eddigi 12-ből 8 pole-t nem tudott győzelemre váltani.
Max Verstappen az egyetlen barcelonai győzelmét (2016) a 4. helyről aratta, most a második kocka az övé. Idén negyedik alkalommal osztoznak az első soron Leclerc-rel. Tavaly a második helyről már az első kanyarban élre állt, igaz, nyernie így sem sikerült.
Carlos Sainz a harmadik helyével az eddigi legjobb pozíciót vívta ki hazai pályáján. A legjobbját mostanáig a 2015-ös 5. rajthelye jelentette. Érdekesség, hogy a 7 korábbi Spanyol Nagydíját pontszerző helyen zárta, a legjobb ötben viszont még nem ért célba ezen a pályán.
Furcsa statisztika a Mercedesé. Az autójuk most teljesített idén a legjobban, mégis sorozataik szakadtak meg. Kilenc év után először maradtak le a pole-ról Barcelonában, és 2012 óta először nem került autójuk az első sorba sem. George Russell 4. helye ennek ellenére a csapat legjobb idei rajtpozíciója: először áll autójuk az első két sor valamelyikében 2022-ben.
Lewis Hamilton idén harmadszor maradt alul kvalifikáción a csapaton belül, de először kapott ki Russelltől úgy, hogy mindketten a Q3 résztvevői voltak. A hétszeres bajnok Barcelonában 2012-ben állt ennyire hátul a rajtrácson, akkor a pole-ját vesztette el egy kizárás miatt. A hatodik helye a 2009-es 14. rajtkockája óta a legrosszabb, amit az időmérőn kivívott ezen a helyszínen. Az említett két idényt leszámítva korábban mindig a legjobb 5 tagja volt.
A három nagy mögött három további csapat osztozott a maradék helyeken a legjobb tízben. Valtteri Bottas 2012 óta először vitte a legjobbak közé az Alfa Romeót/Saubert spanyolországi időmérőn; a Haas a 2019-es Brazil Nagydíj óta először tudta mindkét autóját a Q3-ba juttatni; Mick Schumacher F1-es pályafutása során először volt résztvevője időmérő edzés záró felvonásának; Daniel Ricciardo pedig idén először győzte le Lando Norrist házon belül.
Érdekes képet mutat még a mezőny vége. Fernando Alonso először esett ki a Q1-ben a barcelonai pályán, Sebastian Vettel pedig 2008 óta először. A megszerzett rajthelyük egyikük számára sem a legrosszabb a helyszínen. A spanyol 2001-ben a Minardival jegyezte e legrosszabb pozícióját (akkor még nem volt háromrészes időmérő), Vettel pedig 14 éve a Minardiból lett Toro Rossóval. Mindketten 18.-ak voltak az adott évben.
Más kérdés, hogy Alonso egy büntetésnek köszönhetően most ezt is alulmúlja. A futam előtt az Alpine úgy döntött, új erőforrást épít a kétszeres bajnok autójába, versenyzőjük így a mezőny végére került. Alonsót már eleve fenyegette a motorcserés büntetés, így a gyenge időmérő után érthető taktikai lépés volt ez az enstonei-ak részéről.
A Spanyol Nagydíj F1-es közvetítései 14 órakor, a versenyzők parádéjával kezdődik az M4 Sporton. Így áll fel a mezőny az év hatodik futamának rajtjához!
Spanyol Nagydíj – rajtrács:
1. | ||
1. sor | Charles Leclerc | |
2. | ||
Max Verstappen | ||
3. | ||
2. sor | Carlos Sainz | |
4. | ||
George Russell | ||
5. | ||
3. sor | Sergio Pérez | |
6. | ||
Lewis Hamilton | ||
7. | ||
4. sor | Valtteri Bottas | |
8. | ||
Kevin Magnussen | ||
9. | ||
5. sor | Daniel Ricciardo | |
10. | ||
Mick Schumacher | ||
11. | ||
6. sor | Lando Norris | |
12. | ||
Esteban Ocon | ||
13. | ||
7. sor | Cunoda Juki | |
14. | ||
Pierre Gasly | ||
15. | ||
8. sor | Csou Kuan-jü | |
16. | ||
Sebastian Vettel | ||
17. | ||
9. sor | Lance Stroll | |
18. | ||
Alexander Albon | ||
19. | ||
10. sor | Nicholas Latifi | |
20. | ||
Fernando Alonso* |
*Fernando Alonso új erőforrást kapott a versenyre, így a mezőny végére sorolták