Musorujsag
Élő Eredmények
×

Újra F1-es autó a Mercedes, most utolérnék a Ferrarit és a Red Bullt!

Újra F1-es autó a Mercedes, most utolérnék a Ferrarit és a Red Bullt!

Sky Sports, The Race, GP Fans
Ez még csak a kezdet – ígéri a Mercedes. A barcelonai áttörés után a csapat végre elkezdheti behozni az eddigi lemaradását. Csak idő kérdése, hogy újra az élen küzdjenek?

Boldog és felszabadult arcok a Mercedesnél. Az időmérős lemaradásuk (0,6 másodperc) és a rajthelyezéseik (4. és 6. hely) önmagában talán nem indokolja az önfeledt örömöt, a csapatnak Barcelonában viszont sikerült elérnie azt, amiért hónapok óta vért izzadt: kezelésbe vették a delfinezést. Ezzel a bilincset verték le a kezükről, hiszen a jelenség eddig egy sor olyan kompromisszumba kényszerítette bele őket, amikkel képtelenek voltak egyről a kettőre jutni.

Hogy most nagyon is előrébb léptek, azt jelzi, hogy George Russel a 4. helye után megjegyezte, papíron talán ez volt a legjobb időmérőjük, a gyakorlatban nem, mivel a gumikat nem tudták a megfelelő tartományba hozni, és ezzel elég sok időt hagytak benne a körükben. Szerinte Carlos Sainzot is legyőzhették volna, megszerezve a harmadik helyet.

Fotó: Mercedes/Sebastian Kawka

Ha minden így megy, később még lesz módjuk a korrigálásra. „Szép előrelépést tettünk Barcelonára. Az ember próbál realista elvárásokat támasztani, és a mostani eredményünknél jobbat nem várhattunk” – jelentette ki Toto Wolff csapatfőnök, hozzátéve, vasárnap ütőképesebbek lesznek, és jobban meg tudják majd mutatni, mennyit javultak. „Inkább a versenyen jó az autónk, nem az időmérőn. Meglátjuk vasárnap, hogy a többieknél mi a helyzet. A Red Bullra jellemző, hogy a versenyeken erősebb, a Ferrarira már kevésbé. De ez csak jósolgatás.”

A helyzetükről legtöbbet a testbeszéd, a mosolyok árulnak el. Mindkét versenyzőjükön érezhető, hogy egész évben erre a pillanatra vártak, és most visszakapták a reményt. Hamilton véleménye sokat elmondott.

„Lewis azt mondja, hogy az autó végre úgy megy, mint egy Forma–1-es autó. Ennél jobb visszajelzést nem kaphatsz egy versenyzőtől”

– mesélte Wolff.

Miközben Miamiban még úgy tűnt, csak a puszta véletlennek köszönhették, hogy volt egy erős péntekjük, most úgy fest, igazán megértették és kezelésbe vették az autópattogás problémáját. „Igen, értjük” – jelentette ki magabiztosan Wolff. „Elég egyszerű: ez egy aerodinamikai hatás, amit a padlólemez hoz létre. Nehéz volt tudományos módszerekkel erre a következtetésre jutnunk, de Mike Elliott (technikai igazgató) és Jarrod Murphy (aerodinamikai igazgató, a szerk.) csapata nagyszerűen csinálta.”

Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/Steve Etherington)

Russell szerint nagy a különbség a mostani és az eddigi autójuk között, és a jó hír, hogy Barcelona még csak a kezdet számukra. Új ajtók fognak megnyílni előttük a következő versenyeken. „Lejjebb engedhettük az autót a talajhoz, és tudtuk, hogy ez lehetséges lesz, ha megoldjuk a delfinezést. De összességében veszítettünk a leszorítóerőből, hogy elérjük ezt, és az autónk talán nem olyan gyors, hogy az élen állókkal harcoljunk. De most már megvan, hogy mik az alapok, erre építkezhetünk, és javíthatjuk a teljesítményt.”

Wolff szerint most kezdhetik csak el azt a munkát, amit a Red Bull és a Ferrari év eleje óta végez. „Hiszem, hogy szép előrelépést tettünk, és tudjuk, hogyan szabadíthatnánk fel még több teljesítményt. Ott viszont még nem tartunk. Lépésről lépésre haladunk.”

„A többi csapat folyamatosan fejleszthette az autóját, míg nekünk kicsit meg kellett állnunk, hogy választ találjunk a pattogásra. Amint felvesszük a normál fejlesztés fonalát, és amint jobban megértjük a gumikat most, hogy a pattogás eltűnt, fel fogunk zárkózni.”

Hamiltonnak kétsége sincs afelől, hogy megindulnak fölfelé. „Száz százalékig megbízom a csapatban. Látom a mostani előrelépést, láttam az első öt versenyt, és végre itt ez az ugrás. Már tudjuk, merre haladjunk. Most csak várjuk a mérnököket, az aerodinamikusokat, hogy további elemekkel álljanak elő a fejlődés érdekében.”

Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/LAT)

Szerinte már a mostani időmérőn képet kaptak arról, mi lehetséges számukra idén. „Láthatták, hogy a Q2-ben a leggyorsabbak voltunk. Ez reményt ad a csapatnak.”

Bizonyos kérdésekre persze még mindig választ kell találniuk. Például arra, továbbviszik-e a koncepciójukat, vagy hogy mi érhető még el 2022-ben. „Jogos a kérdés. Mivel jövőre maradnak ezek a szabályok, egy ponton túl fel kell tennünk az egyszerű kérdést: mi a jó ezen az autón, és miről gondoljuk úgy, hogy nem jó, mit nem értünk? Ahhoz, hogy dönteni tudjunk a következő évről, el kell jutnunk odáig, hogy értjük. És jelenleg ez még mindig egyfajta próbálkozás” – magyarázta Wolff.

Borítókép: George Russell (Fotó: Mercedes/LAT)

További tartalmak