Örömmel konstatálta Valtteri Bottas és az Alfa Romeo, hogy még úgy is határozott előrelépést hoztak a Barcelonában bevetett fejlesztéseik, hogy pénteken motorhiba hátráltatta azok kiértékelését. A finn versenyző a taktikájukat ugyanakkor nem érezte a legjobbnak, a közepes gumik hamarabb megadták magukat, mint gondolták, így is hatodikként ért célba.
„Jókat csatáztam a nagy csapatokkal, és egész szép volt az előnyünk a mögöttünk lévőkkel szemben. Igazán szép előrelépést tettünk ezen a hétvégén, hála a fejlesztéseknek. És ez a pálya még csak nem is játszott igazán a kezünkre, jövő héten jobbak lehetünk” – mondta Bottas, akinek autója számos területen megújult.
Míg Barcelonában több tempós kanyar is van, ami eddig kevésbé feküdt az Alfa Romeónak, a következő verseny helyszíne, Monaco kidomboríthatja a lassú kanyarokban eddig mutatott erősségüket. A C42 az egyik legrövidebb és legkönnyebb autó a mezőnyben, jól fekszik az alacsony tempójú pályaszakaszokon. Bottas már dörzsöli a tenyerét.
„Nagyon más pálya lesz az a mostanihoz képest. Már mentem rajta a szimulátoron, és igazán úgy hiszem, hogy fekszik az autónk erősségeinek. Jó hétvégében bízom. Szerintem az egyik legjobb pálya lehet az autónk szempontjából a naptárban. A fejlesztéseink pedig ott is segíteni fognak. A klassz nagy hátsó szárnyunkkal igazán jók lehetünk Monacóban”
– vélekedett.
Mivel Monaco hagyományosan Spanyolországot követi, szokás a barcelonai lassú utolsó szektoros teljesítményt támpontnak venni a hercegség erőviszonyai kapcsán. A leszorítóerős konfigurációk és a gumik kör végi túlmelegedése néha megtévesztő képet rajzolnak ki, ám tavaly működött az összevetés: a Ferrari nagyon erősnek bizonyult a lassú sikánnal tűzdelt szakaszon, és Monacóban pole pozíciót szerzett, a tempója alapján pedig nyerhetett is volna.
Az Alfa Romeo most a harmadik legjobb részidőt jegyezte a barcelonai harmadik szektorban a Ferrari és a Red Bull után. Még biztatóbb lehet a hinwiliek szempontjából, hogy egyes kanyarokban, például a 12-es-ben, valamint a sikánból kigyorsítva és az utolsó kanyarban még a Ferrarinál és a Red Bullnál is jobbak voltak az időmérőn. Ez az autójuk olyan erényeit mutatja, amiknek Monacóban is nagy hasznát vehetik.
„Nem számítok varázslatra” – mondta az Alfa vezető mérnöke, Xevi Pujolar arról, ők számítanak-e a hétvége titkos esélyeseinek. „Erősek vagyunk a lassú kanyarokban, de az élcsapatok is azok. Nincs szó arról, hogy sokkal jobbak vagyunk náluk, csak közelebb vagyunk hozzájuk.”
„Talán nagyobb lehet az előnyünk a középmezőnyhöz viszonyítva, egy kicsi egérút. De a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes igazán jól teljesített a hármas szektorban.”
Hozzátette, ettől kiugró eredményben még reménykedhetnek. „A negyedik helyért harcoltunk most, és hatodikak lettünk. Miért ne vehetnénk célba a negyedik helyet vagy még jobbat? Mindenképpen meg fogjuk próbálni! Ha valaki hibázik, próbáljuk megragadni a lehetőséget. De az elsődleges célunk, hogy mindkét autónkat gyorssá tegyük, mert ha Csou is ott lesz, akkor jók lesznek a kilátásaink” – mondta a spanyol.
A barcelonai 3-as szektor időmérős részidői:
- Ferrari 27,336 mp
- Red Bull 27,411 mp
- Alfa Romeo 27,443 mp
- Haas 27,561 mp
- Mercedes 27,698 mp
- McLaren 27,768 mp
- Alpine 27,896 mp
- Alpha Tauri 27,984 mp
- Aston Martin 28,197 mp
- Williams 28,586 mp