A holland versenyző boldogan távozhatott Barcelonából, remekül ki tudta ugyanis használni a nagy rivális, Charles Leclerc kiesését: futamgyőzelmével átvette a vezetést a bajnoki tabellán. A futam elején talán csak kevesen gondoltak arra (jó eséllyel maga Verstappen sem hitte), hogy végül ilyen jól alakul majd a viadal a Red Bull számára.
Max Verstappen ugyanis hibázott a futam elején; megcsúszott a négyes kanyarnál és több pozíciót is veszített. Ezt követően az állítható hátsó szárnnyal küzdött, ami nem működött megfelelően versenygépén, így hosszú körökön keresztül hiába próbálta leelőzni George Russellt.
A címvédő érthetően frusztráltan üzent erről csapatának, rádiós kommunikációja pedig a korábbi F1-es versenyző, Martin Brundle szerint jól bizonyítják, elege van a Red Bull megbízhatósági problémáiból (az év elején számos műszaki hiba hátráltatta, két alkalommal pedig ki is esett egy-egy technikai gond miatt).

„Egyértelműen dühös volt a csapatára, akkor, amikor nem működött a DRS-e, ez pedig hátráltatta abban, hogy megelőzze a mindig meggyőzően versenyző Russellt” – kezdte az évek óta a Sky Sports szakértőjeként ténykedő Brundle.
„Ez két dolgot árul el nekünk. Először is, eléggé elege van már a megbízhatósági problémák sorából. A Red Bullnak időbe telt, hogy finomítson az autóján, hogy megtalálja annak teljes sebességét, és a súlyát is csökkenteni tudja” – utalt az év eleji problémákra, melyeket a bikások többek között a Barcelonában bevetett fejlesztési csomaggal akarták orvosolni.
„Másodszor, láthattuk, hogy még mindig viszonylag forrófejű, ahogyan azt egyébként tavaly (Lewis) Hamilton szaúdi féktesztjeinél is megfigyelhettük. Ezeket egyébként már megtanulta jobban kezelni a győzelmekért és az első bajnoki címéért folyó küzdelemben” – zárta gondolatát.