Musorujsag
Élő Eredmények

5 verseny, 0 célba érkezés – átok ül Leclerc-en Monacóban

5 verseny, 0 célba érkezés – átok ül Leclerc-en Monacóban

Boxutca
Öt verseny, nulla célba érkezés, a teljesíthető táv feléig sem jutva – Charles Leclerc-en átok ül Monacóban. Vajon idén megtöri?

Nem tudott mit kezdeni Charles Leclerc a balszerencséjével. Két hete Monacóban vett részt egy bemutatón Niki Lauda 1974-es Ferrarijával a hercegség régi autókat felvonultató nagydíján, és sikerült összetörnie a Ferrarit. A Rascasse-ban a 48 éves masina bal hátsó fékje robbant szét, melynek következtében Leclerc háttal a szalagkorlátnak csapódott. A történtek után közösségi oldalán keserű iróniával jegyezte, meg: remélte, hogy a tavalyi kálváriája után már elfogyott a balszerencséje, ami üldözi őt a hazai pályáján, ám a jelek szerint még mindig van lejjebb.

Leclerc-en valóban átok ül Monacóban. Hiába a hazai versenye, melyet azokon az utcákon teljesít, amiket már gyerekként is járt, és hiába imádja a vonalvezetését és a kihívást, eddig túl sok babér nem termett számára rajta.

Összesen 5 alkalommal versenyzett a hercegségben formaautókkal, és eddig még a kockás zászlóig sem jutott el soha, sőt, a lehetséges köröknek mindössze a 43,27%-át tudta teljesíteni…

Csokorba szedtük, milyen viszontagságok gátolták eddig a nagy hazai beteljesülést.

 

2017, Forma–2: dupla kiesés

Leclerc először 2017-ben állt rajthoz a monacói pályán, a Forma–2-es mezőny tagjaként. A hétvégén már akkor is két futamot rendeztek. A főfutamra a monacói megszerezte a pole pozíciót a Premával, hozta a kötelezőt, lerajtolta Alexander Albont, és magabiztosan őrizte a vezető pozícióját. Aztán a biztonsági autós fázisok kifogtak rajta. A másodiknál Leclerc a biztonsági autó mögé ragadt (részben azért is, mert bizonytalan volt, hogy megelőzheti-e), míg riválisai elmentek mellette. Már ezzel pozíciókat bukott. Később a kerékcseréjénél aztán rosszul rögzítették a bal elsőjét, így előbb még egyszer ki kellett állnia, majd fel is adta a versenyt egy, a kerékcseréje során előállt műszaki hiba következtében.

2017, F2: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

A kiesés egyben azt is jelentette, hogy a rajtrács végére került a sprintversenyen. „Akkor tudtam, hogy a hétvégémnek vége. Monacóban voltunk, a sprintversenyen nincs kiállás, szóval mindegy, mennyire vagy gyors, a mezőny végéről rajtolva nem várhatsz csodákat” – mondta öt éve.

Ennek ellenére megkísérelte a felzárkózást. Kedvenc előzési helyét a Rascasse jelentette, ahol három autót is megelőzött, majd ütközött Norman Natóval, aki nem látta őt közeledni. Így hozott egy ígéretes F2-es hétvége két kiesést is Leclerc számára Monacóban.

2017, F2: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

 

2018, Forma–1: fékhiba, nagy baleset

A következő évben már a Sauber F1-es versenyzőjeként állt rajthoz a hercegségben, és a szezon ezen szakaszára Leclerc már igazán belelendült a kezdeti nehézségei után. Mindvégig gyorsabb volt csapattársánál, Marcus Ericssonnál, a Q2-be juttatta az autót.

A 14. rajtkockából indult vasárnap, a 12. helyen állt a 70. körben, amikor 8 körrel a leintés előtt a fékjei felmondták a szolgálatot, mégpedig a létező legrosszabb helyen. Leclerc semmit sem tehetett az Alagútból kivezető egyenes féktávján, nagy tempóval rongyolt Brendon Hartley Toro Rossójába,

2018-ban a Sauberrel (Fotó: XPB)

2019, Forma–1: az első ferraris blama

A második F1-es idényében már Ferrari-versenyzőként, a győzelemre esélyesként érkezett Monacóba. Már pénteken jól ment neki, a szombati harmadik szabadedzésen pedig egy leggyorsabb köridővel hangolt az időmérő edzésre, megelőzve a Mercedeseket és a Red Bullokat.

A pole-ra is esélyesnek tűnt, ám már a Q1-ben búcsúzott az időmérőn, köszönhetően annak, hogy az első köre nem sikerült jól, a Ferrari pedig elszámolta magát, és nem küldte ki a hajrában, mondván, még így is tovább fog jutni.

A taktikai baki után Leclerc nagyon csalódott volt, másnap pedig elhatározta, hogy minden mindegy alapon fog versenyezni. A rajt után, mint aki vért ivott, úgy próbált előre törni, sokat kockáztatott. A Rascasse-ban bemutatott sikeres manővereivel 8 kör után már a 12. helyen haladt, amikor Nico Hülkenberget próbálta előzni a két évvel korábbi balesete helyszínén. Ütköztek, Leclerc defektet kapott, tönkrement a padlólemeze, így nem sokkal később a Ferrari leállította.

Defekttel a 2019-es baleset után (Fotó: XPB)

 

2021, Forma–1: a legfájóbb hibák

A világjárvány miatt kimaradt 2020-as verseny után Leclerc tavaly egy, a lassú kanyarokban és az utcai pályákon rendkívül versenyképes Ferrarival próbálta megtörni a hazai átkot. A határon táncolt vele, de egy ideig úgy tűnt, talán sikerrel jár.

Az időmérő edzés Q3-as felvonásában Leclerc az élen állt, amikor az Uszodánál falnak csapta a Ferrariját. Hibája ironikus módon a pole pozíciót hozta számára, hiszen bár Max Verstappen jó eséllyel megelőzte volna őt, a piros zászló meggátolta ebben.

A kérdés innentől az volt, szükséges-e váltót cserélni az autójában, mert az 5 rajthelyes büntetéssel járt volna. A csapata alaposan átvizsgálta az autóját, ám megállapította, hogy a váltója ép, ezért nem cseréltek. Másnap a verseny rajtrácsára tartva az Alagútnál közölte, váltóhibája van. A csapat a későbbi vizsgálatok során kiderítette, hogy valójában a felfüggesztésével volt gond, mégpedig az időmérős balesetben sérülttel ellentétes bal oldalon, ahol nem cseréltek alkatrészeket. Az is bebizonyosodott, hogy a sérülést az előző napi baleset okozta. Leclerc nemcsak a pole-t bukta el, a versenyen sem állhatott rajthoz, holott minden esélye meglett volna a győzelemre.

A 2021-es időmérős baleset (Fotó: XPB)

 

2022, Történelmi Monacói Nagydíj: 48 éves autót tört

Díszvendégként szerepelt a régi F1-es autók monacói versenyén három héttel a valódi nagydíj előtt. Egy Ferrari 312B3-ast, Niki Lauda 1974-es autóját vezette egy két futam közötti bemutatón, amikor a harmadik köre végén a Rascasse-ban probléma adódott a fékekkel. Háttal csapódott a szalagkorlátnak.

„Fékeztem, a pedál kemény volt, aztán beesett. Szerencsém volt, hogy abban a pillanatban történt, mert ha más helyen történt volna, az nem lett volna szép… Megijedtem. Normális módon érkeztem abba a kanyarba” – mondta közvetlenül a baleset után.

Barcelonában elismerte, a történtek miatt a jövőben kétszer is meggondolja majd, hogy régi autókat vigyen pályára. Bajnokesélyesként nem szívesen kockáztatna meg egy sérülést.

Charles Leclerc (Fotó: Monaco Historic GP/YouTube)

 

Megtörni az átkot, megélni az álmot

Leclerc tehát rossz emlékekkel érkezik a szívének így is kedves pályára, mégpedig egy újabb nagy csalódás, a barcelonai kiesése után, ami a bajnoki vezetésébe került.

 „Remélem, végre sikerül túljutnom a balszerencsés monacói sorozatomon” – mondta a ferraris. „Odahaza sosem fejeztem még be versenyt, bízom benne, hogy az idei jól sikerül.”

Elmondta, a hazai futamot nem érzi extra tehernek. „Nem igazán. Izgatottabb vagyok, de nagyobb nyomást nem érzek. Monzában talán inkább, mert ott jobban érzed, mennyire sokan állnak mögötted. Monaco ezzel szemben kisebb város, ahol a barátaim és a családtagjaim figyelnek. Szóval inkább csak izgatott vagyok, mintsem nyomást érzek magamon.”

Az otthoni győzelem persze nagy álma, és idén a Ferrari biztosítja is számára az autót, amivel harcolhat érte. „Igen, fontos lenne. Szeretném, ha sikerülne. Idén fontos lesz a lehető legjobb hétvégét összerakni, ez Monacóban meghatározó. Elképesztő lenne megszerezni az első hazai győzelmemet” – mondta ennek kapcsán a bajnokságban Max Verstappent 6 pontos hátrányból üldöző versenyző.

Borítókép: Charles Leclerc összetört tavalyi Ferrarija (Fotó: XPB)

További tartalmak