Musorujsag
Élő Eredmények
×

Leclerc elmondta az M4 Sportnak, miért kell az F1-nek Monaco

Leclerc elmondta az M4 Sportnak, miért kell az F1-nek Monaco

Boxutca, F1
Lehet, hogy a versenyei nem a legizgalmasabbak, Charles Leclerc szerint szombatonként olyan kihívást jelent Monaco, amit egyetlen pálya sem tudna pótolni. Az M4 Sportnak nyilatkozó ferraris a futam sorsáról és a pálya esetleges módosításáról beszélt.

Az egyik legkülönlegesebb helyszíne a Forma–1-nek Monaco. A bajnokság születése óta tagja a versenynaptárnak, hosszú sorozatát csak a 2020-as világjárvány törte meg. Az utóbbi években ugyanakkor vita zajlik arról, van-e létjogosultsága a hercegség szalagkorlátai között futott versenynek.

A Liberty Media érezhetően próbálja letörni, betörni a programban Bernie Ecclestone idején kiváltságos helyzetben lévő helyszínt. Elvették tőlük a csütörtöki edzésnap különlegességét, már jogdíj fizetését követelik tőlük, és korábban azt sem nézték jó szemmel, hogy a naptárban egyedüliként Monacóban kaptak lehetőséget a helyiek arra, hogy saját maguk rendezzék a verseny tévés közvetítését, illetve saját szponzorokat szerezzenek az eseménynek, melyek közül némelyik jelenléte sokszor ütközött az F1 szponzorainak érdekeivel.

A Monacói Nagydíj szerződése idén lejár, és bár folyamatos a találgatás arról, hogy kieshet-e a helyszín a programból, a versenyzők határozottan a futam megtartása mellett vannak. Élükön a helyi hőssel, Charles Leclerc-rel.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

A Ferrari versenyzője az M4 Sport helyszíni tudósítójának, Ujvári Máténak nyilatkozva egyértelművé tette, szerinte Monacónak a kapott kritikák ellenére is helye van az F1-ben.

„Ez a legjobb érzés. Egy ilyen pályán elvinni a határokat, ahol nincs hely a hibázásra. Versenyzőként ezt az érzést szeretjük a legjobban. Vasárnap talán nem lesz a legizgalmasabb a verseny, de ki tudja, talán érdekessé teszi az eső” – indokolta, miért ragaszkodnak annyira Monacóhoz.

„Én szeretem azt a kihívást, amit Monaco ma kínál. Vasárnap nyilván az egyik legnehezebb pálya az előzés szempontjából, de szombaton egyetlen pálya sem érhet a közelébe annak az adrenalinlöketnek, amit mi a pilótafülkében Monacóban kapunk. Az időmérő edzés lenyűgöző, mind szeretjük. Ez a Forma–1 történelmének része, és maradnia kell.”

Arról is kérdeztük Leclerc-t, szerinte lehet-e, kell-e változtatni a pályán, hogy jobb legyen a helyzet vasárnaponként. „Ami az előzéseket illeti, igen, tehetünk dolgokat” – jelentette ki.

Charles Leclerc (Fotó: M4Sport/Boxutca)

A kérdésünkre, van-e esetleg ötlete is a pálya módosítására, a monacói mosolyogva felelt. „Egészen jól ismerem Monacót, szóval vannak elképzeléseim, de hogy ezek a változtatások megvalósíthatóak-e, az a versenyen múlik. Ismerem Monacót a versenyen kívül is, és amikor verseny van, nagyon nehéz itt közlekedni a városban. Szóval ha nagyobbá tennénk a pályát, akkor valószínűleg csak gyalogosan lehetne közlekedni Monacóban.”

„Sokféle probléma van, és tisztában vagyok ezekkel. Az alagút előtt viszont talán lehetne balra kanyarodni, és akkor hosszabb lenne az egyenes, ami segíthetne az előzéseken. De nem is tudom, én ilyennek szeretem a pályát, amilyen most.”

Hazai pályán Leclerc-t egyfajta átok sújtja. Eddig sem az F2-ben, sem az F1-ben nem ért még célba a hercegségben. „Nem tudom, mi a gond” – felelte Ujvári Máté kérdésére, mi nem stimmel Monacóban. „Hibák. De voltak taktikai hibák is, 2019-ben ezért rajtoltam a végéről. Utána esélyem sem volt, muszáj volt sokat kockáztatnom. És a többi évben sok volt a probléma. De ezt a versenyt is ugyanúgy kezelem, mint az év első versenyeit, és biztosra veszem, hogy jól fog alakulni minden.”

 

A versenyzőkollégák is Monaco mellett

Monacóhoz a versenyzőtársak is ragaszkodnának. A pénteki sajtótájékoztatón határozottan a futam maradása mellett foglaltak állást a többiek. „Ha most tennék le a pálya terveit, vélhetően ma nem kerülhetne a naptárba” – mondta Max Verstappen. „De a történelmi értéke miatt, és mert elképesztő hétvégéink voltak itt az évek során, szerintem a naptárban a helye. A mai autóink túl nehezek, nagyok, hosszúak, ezért nem passzolnak a vonalvezetéshez, de ettől még különleges, és maradnia kell.”

Az előzés problémája kapcsán Carlos Sainz elmondta: „Nem fogok hazudni, jó lenne, ha lenne egy előzési pont. Akkor jobb lenne a műsor vasárnap. De ha nem így lesz, mindenki tudja, hogy ez a hétvége az időmérőről, a kiállásokról szól, és mindenki erre is készül.”

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Fernando Alonso eközben úgy véli, nonszensz, hogy egyáltalán beszédtéma Monaco esetleges kiesése, illetve hogy a legfőbb érvet az előzési nehézségek jelentik.

„A naptárban a helye. Nem látom okát, miért kéne kikerülnie. Mert nehéz előzni? Nehéz előzni Szingapúrban, Barcelonában, Budapesten is. A DRS 2011-es bevezetése előtt nem voltak előzések se Budapesten, se Barcelonában, se Szingapúrban vagy Monacóban, mégsem beszéltek arról, hogy ki kéne ejteni a naptárból ezeket a futamokat.”

„Most nagy téma ez. A közösségi oldalakon is. Ilyen a mai világ, mindig beszélni kell valamiről, hasraütésszerű témákról. Ennek semmi értelme” – védte meg Monacót a kétszeres bajnok.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: M4Sport/Boxutca)

További tartalmak