Musorujsag
Élő Eredmények
×

Büntetné Verstappen a Pérezéhez hasonló piros zászlós blokkolásokat

Büntetné Verstappen a Pérezéhez hasonló piros zászlós blokkolásokat

Racing News 365, Racefans, F1
Miután csapattársa eltorlaszolta az utat az időmérő edzésen, Max Verstappen kijelentette, büntetni kéne a piros zászlót előcsalókat.

Sorozatban második éve akadt fenn úgy Max Verstappen az utolsó Q3-as körén, hogy előtte egy közvetlen riválisa hibájával csalta elő a piros zászlót. Míg egy évvel ezelőtt Charles Leclerc tartotta meg úgy a pole pozíciót, hogy falnak csapta az autóját, és Verstappen nem tudta befejezni az elsőséget ígérő körét, idén a saját csapattársa, Sergio Pérez akadályozta meg, hogy a címvédő a negyedikről akár a második helyre ugorjon előre.

Verstappennek addig leginkább az első kanyarral és az első szektorral gyűlt meg a baja, ám az utolsó mért körén végre sikerült jól összeraknia azt a szakaszt, és minden esélye megvolt arra, hogy akár Sergio Pérezt és Carlos Sainzot is átugorja. Dühöngött is, amikor csapata rászólt, hogy muszáj visszavennie.

„Haver! Az Isten szerelmére! Rendben. Tipikus Monaco, nemde? Az Isten szerelmére!” – szitkozódott, majd kicsit később megjegyezte:

„Ezt nem kéne engedni. Máskülönben jobb teljesítened a köröd, aztán a falba menni…”

Sergio Pérez és Carlos Sainz ütközése (Fotó: Formula1/Twitter)

Ezt a problémát már egy évvel ezelőtt is felvetette, sőt, az egyik idei hétvégén is felmerült, hogy az F1-nek talán el kellene gondolkodnia azon, hogy bevezesse a piros zászlót előcsalók büntetését. Imolában Lando Norris időmérő végén történt balesete után elmélkedtek erről.

A címvédő most is ezzel érvelt.

„Bosszantó, hogy akárki is a falban köt ki, nem kap érte büntetést. Most persze a csapattársamról van szó. Ha jól sikerül az első köröd, azt gondolod: »Tudod, mit? Blokkolok, taktikai megfontolásból a falba küldöm!« Erre is van lehetőség”

– mondta, nevetésével jelezve, nem vádolja szándékossággal Pérezt, csak furcsának találja ezt az ellentmondásos helyzetet.

Az Indycarban alkalmazotthoz hasonló esetleges szabályozás kapcsán hozzátette: „Egy ideje már foglalkozunk ezzel. Eléggé fájó.”

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

Verstappen számára vasárnap is az lehet. Bár elismerte, hogy Charles Leclerc legyőzésére aligha lett volna esélye, az cseppet sem mindegy, hogy a második vagy a negyedik helyről várja-e a futam rajtját. „Jó körön voltam addig a kanyarig. Aztán forgalmi dugóba kerültem, ami nagy balszerencse. Jobbak lehettünk volna a negyedik helynél. Nem érhettünk volna a pole pozícióba, Charles ehhez túl jó volt, de legalább a második hely klassz lett volna.  De ez Monaco. Mentem egy kört a Q3-ban, és mindig fennáll a piros zászlók veszélye, amikor mindenki mindent feltesz egy lapra.”

De nemcsak őt, a Red Bull tanácsadóját, Helmut Markót is zavarta a kialakult helyzet. Annak ellenére, hogy a másik versenyzője idézte elő. „Ez bosszantó. Max három tizeddel gyorsabb volt a balesetig. A gyenge pontját jelentő első kanyarban pedig megoldást talált” – utalt az első szektoros javítására. Marko egyébként kételkedik abban, hogy Leclerc a saját második körének befejezésével még többet tudott volna javítani. A ferraris azt mondta, 0,4 másodperccel állt jobban, mielőtt vissza kellett vennie.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

További tartalmak