„Monacóban a jelek szerint már hagyomány, hogy valaki ütközik előttem, és nem tudom befejezni a kört, ami általában a legizgalmasabb kör” – állapította meg Carlos Sainz a szombati időmérő edzés után. A Q3-as utolsó körére célzott, melyet a célegyenes helyett az alagút előtti Portier-kanyarban fejezett be, keresztbe fordulva a pályán.
Ahogyan tavaly Charles Leclerc, úgy idén Sergio Pérez hibázott előtte, ami megfosztotta a javítás esélyétől. Sainznak így a második rajtkocka jutott. Charles Leclerc pole-idejéhez 0,225 másodperc hiányzott neki.
„Elégedett voltam ezen a hétvégén, magabiztos az autóban. Úgy éreztem, bőven maradt bennem tartalék a Q3-ra. A két Mercedes mögött teljesítettem a köröm, zavaros volt a levegő, nem volt valami tiszta kör. Szóval vártam az utolsót. Sajnos ez történt, így megy ez” – kesergett Sainz az M4 Sport mikrofonja előtt a leintés után.

A balesetnél Sainz szinte már a kanyarodás pillanatában kapta a veszélyre figyelmeztető jelzéseket: balra villant fel egy sárga fényjelzés, majd egy kicsivel arrébb egy sportbíró is lengette neki a sárga zászlót. Amikor odaért, akkor már előtte állt Pérez Red Bullja. Nem sokat tehetett az elkerüléséért, bal hátsó kerekével a jobb elsőjének koccant.
This the moment the yellow first appeared and it was a single yellow flag. pic.twitter.com/cwCL6FKGPb
— Ky (@FiftyBucksVT) May 28, 2022
„Nem láttam, csak egészen későn. Nagyon-nagyon későn vettem csak észre. A sárga zászló eléggé messze van balra, miközben te jobbra nézel, a kanyar csúcspontjára. Nagy kár érte. Sorozatban második évben történik ez meg.”
„Egy beláthatatlan kanyarból jöttem, a hatosból. A hetesben padlógázt adsz, és én a hetesbe érkeztem, amikor a szemem sarkából balra láttam, hogy lendült egy sárga zászló. És abban a pillanatban, hogy láttam a zászlót, megláttam az autót magam előtt. Nem láttam, hogy ütközött, szóval azt sem tudtam, hol lesz.”

„Egyből a fékre léptem, próbáltam a lehető legszűkebben fordulni. Már éppen elkerültem, amikor egy kicsit keményebben léptem a fékre, és pont elcsíptem az autóját az autóm hátuljával.”
„Klassz mentés lett volna, ha összejön, de nem volt időm sem menteni.”
Sainz az első szektorig gyengébb idővel állt, mint a Q3-as első körén, ám érzése szerint tudott volna javítani. Hogy a pole pozícióra is lett volna esélye? „Az első kör alapján benne lehetett volna, mert a két Mercedes akkor feltartott, mindkettőt meg kellett előzni. Volt esélyem arra, hogy sokat javítsak. De az ilyesmi megesik Monacóban” – mondta
Helyszíni tudósítónk, Ujvári Máté megkérdezte, ezen a hétvégén elégedettebb-e a Ferrarijával, mint korábban. „Jobban éreztem magam, magabiztosabbnak, előreléptünk. Monaco különleges, de határozottan úgy érzem, hogy előreléptem” – felelte. A sajtótájékoztatón hozzátette, egyelőre nem tudja, hogy a pályának köszönhető-e a javulása, vagy stabil előrelépés, aminek hatását a következő versenyeken is érezni fogja.
Ami a vasárnapot illeti, megjegyezte, „nincs ellenére” az sem, ha a versenyen esik, a második rajthelyről pedig lát esélyt a győzelemre. „A második hely, vagy még jobb…” – felelte a kérdésre, mi lesz a célja a versenyen.