A monacói főversenynek a bajnoki tabellát vezető Felipe Drugovich vágott neki az első rajhelyről, miután a leggyorsabb kört jegyző Liam Lawson büntetést kapott az időmérő után, amiért sárga zászlós jelzés alatt érte el legjobbját.
A brazil mellől az első számú kihívó, a tabellán második Théo Pourchaire startolt, aki tegnap minimálisan ugyan, de csökkenteni tudta lemaradását, miután Drugovich kiesett.
A második rajtsort Jack Doohan és Jüri Vips alkotta, a harmadikat Lawson és Enzo Fittipaldi, a hatodikat pedig Marcus Arsmtrong és Jehan Daruvala (ők tegnap mindketten dobogósok voltak a sprinten). A szombati viadal győztese, Dennis Hauger a kilencedik helyről startolt.
Az időmérő után büntetett Lawson vesszőfutása vasárnap is folytatódott, autója ugyanis már a felvezető kör előtt a rajtrácson ragadt; ugyanilyen probléma hátráltatta Roy Nissanyt is. Ők ketten tehát elveszítették rajtpozícióikat (ez Lawsonnak fájt jobban), és a sor legvégére kerültek, de legalább részt vehettek a futamon.
Ami a startot illeti, az élmezőnyben változatlan maradt az állás: Drugovich megőrizte az elsőséget, mögötte pedig Pourchaire, Doohan, Vips volt a sorrend. A nagy nyertes Hauger volt, aki összesen négy pozíciót javított az első körben (ebből csak egyet jelentett Lawson „kiesése”).

Az előző hétvégén duplagyőzelmet, pénteken pedig rajtelsőséget szerző Drugovich a monacói futam első etapjára is átmentette lendületét, négy kör elteltével ugyanis már majd’ három másodperccel vezetett Pourchaire-rel szemben, aki szintén stabil előnyt épített ki Doohannel szemben. Az ausztrálnak viszont volt mi izgulnia, Vips ugyanis folyamatosan tapadt rá.
Ahogyan azt a monacói futamokon megszokhattuk, sok akciót a következő körök sem hoztak, a mezőny a rajt után felvett sorrendben haladt. Ami az élen állókat illeti, Drugovich erős kezdése után Pourchaire kapcsolt rá, az időközben négy másodpercesre növő előnyt a francia a tizenkettedik körre másfél másodperc körülire csökkentette.
Ez a különbség viszont állandósult a következő körökben, vagyis miután utolérte ellenfelét, Pourchaire DRS-távolságon belülre nem tudta lopni magát. Ez Amaury Cordeel ütközése után változott meg, ekkor ugyanis pályára küldték a biztonsági autót, ami teljesen lenullázta a különbségeket a versenyzők között. Az üldözők tehát – Pourchaire-rel az élükön – az újraindításkor lehetőséget kaptak a javításra.
Sőt! Változás már a kiállások (a mezőny szinte minden tagja azonnal teljesítette a kötelező kerékcserét, amint kihirdették a biztonsági autós fázist) alatt is történt: Vips a gyorsabb boxmunkának köszönhetően megelőzte Doohant.
A mezőny egy rövid, háromkörös biztonsági autós fázis után, a huszonkettedik körben kapta meg a zöld jelzést, Drugovich pedig őrizni tudta elsőségét, Pourchaire viszont közelebb lophatta magát riválisához. A különbség mögöttük sem változott: Vips harmadik, Doohan negyedik volt, majd Fittipaldi, Armstrong és Hauger jött, aki még az SC-fázis előtt állt ki kerékcserére, ezzel pedig két pozíciót is bukott a később cserélőkkel szemben.

Ez a zöld zászlós időszak nem tartott sokáig, a huszonnegyedik körben ugyanis újra jött a biztonsági autó, miután Clément Novalak Lawson agresszív előzési manőverének köszönhetően a falban kötött ki. A monacói pályamunkások aztán gyorsan „megtisztították” a pályát, a huszonhatodik körben tehát ismét folytatódhatott a száguldás.
A sorrend a második újraindításkor sem változott, Pourchaire viszont ezt követően folyamatosan DRS-távolságon belül tudott maradni. Ennek köszönhetően pedig a futam hajrája meglehetősen feszült, izgalmas volt, bármelyik pillanatban benne volt ugyanis, hogy a francia támadást indít.
Hiába volt azonban szó szerint ott Drugovich nyomában, Pourchaire nem tudott támadást indítani a pozícióját higgadtan védő brazil ellen.
Ezzel el is dőlt a győzelem sorsa, és az is, hogy az elsőkét célba érkező Drugovich tovább növeli előnyét a bajnoki pontversenyben. Pourchaire-nek be kellett érnie a második helyezéssel, míg Vips egy dobogós pozíciónak örülhetett a monacói forduló végén. Doohan negyedik, Fittipaldi ötödik, Armstrong hatodik, Hauger pedig hetedik lett. A futamon Daruvala, Logan Sargeant és a legjobb tíz közé az utolsó körben, a honfitárs, Ayumu Iwasa és Calan Williams ütközése után bekerülő Marino Sato szerzett még.
A Monacói Nagydíj következő programja a hétvége csúcseseménye, az F1-es verseny lesz, amit természetesen élőben követhetnek figyelemmel az M4 Sport műsorán. A pilótaparádét 14 órától közvetítjük, a felvezető műsor 14:25-kor, maga a futam pedig 15 órakor startol.