Musorujsag
Élő Eredmények
×

Eddig elfedett új problémába futott a Mercedes

Eddig elfedett új problémába futott a Mercedes

Mercedes
Még ideje sem volt örülni a Mercedesnek, hogy megoldást találtak az autójuk kezelhetetlen delfinezésére, máris szembesültek egy hasonló, de mégis más újabb problémával. Mérnökük elmagyarázta, mi a különbség.

Az év elején delfinezett az autójuk, és folyamatosan azt hangoztatták, emiatt nem tudják kihozni belőle azt a potenciált, ami szerintük a W13-asban benne van. Barcelonában a fejlesztési csomagjukkal aztán le tudták állítani a jelenséget, és hirtelen versenyképesebbé is váltak. George Russell a barcelonai versenyen még Max Verstappen életét is meg tudta nehezíteni, igaz, ehhez a holland DRS-gondjai is kellettek.

A csapat a Spanyol Nagydíj után hirtelen optimistának és felszabadultnak tűnt. Arról beszéltek, hogy Lewis Hamilton tempója alapján akár még a győzelemre is esélyesek lehettek volna, ha nincs a brit rajtbalesete Kevin Magnussennel, és újra elkezdték emlegetni, hogy bekapcsolódnának a bajnoki csatába. Monacóban és Bakuban aztán ilyesmiről már szó sem volt.

A Mercedes a két utcai pályán újra erőteljesen pattogni kezdett, ám ezúttal más okból, más módon. Visszaesésük okát James Vowles vezető stratéga magyarázta el a csapat által közzétett videóban, melyben arról kérdezték, minek köszönhető a visszaesésük. „Ebben határozottan benne van a pálya karaktere, valamint hogy mennyire sima az aszfalt. Baku kétségtelenül a negatív szélsőséget képviselte, míg Barcelona a pozitívat” – mondta a szakember a pattogás visszatérése kapcsán.

George Russell (Fotó: Mercedes)

Vowles rámutatott, a látszat kicsit csal, a Barcelona előtti és utáni pattogásuk nem ugyanaz. „Érdemes elmagyarázni, mit jelent a delfinezés, a pattogás, az úthoz verődés. Ez három kifejezés, amit sokszor emlegetünk, és talán ugyanarra a dologra használjuk, de ezek nem teljesen ugyanazok.”

„Az év korai versenyein a delfinezés miatt küszködtünk, de Barcelonában már nem. Sokat dolgoztunk a csomagunkon, hogy a legjobbat hozzuk ki belőle, és hisszük, hogy előreléptünk. Barcelonában stabil volt az autó, ezért lejjebb engedhettük a hasát. És ez itt a kulcs. Egy olyan csomagunk lett, amivel aerodinamikailag többet játszhattunk, így dolgozni kezdhettünk a beállításain. Csökkentettük a hasmagasságot, hogy javítsuk a teljesítményt.”

„Ezek után Monacóban és Bakuban sajnos egy második problémára derült fény, amit az első eddig elfedett. A delfinezés terén előreléptünk, ez kétségtelen, de itt van nekünk a pattogás. Kívülről nézve szinte ugyanolyan a kettő, de van közöttük különbség.”

„Az autónk most alacsonyabban fut, hála az első problémánk megoldásának, de eléggé keményen odaütődik a talajhoz, és ez idézi elő a most látható pattogást. A teljesítményen itt is próbálunk javítani, lejjebb visszük az autót, de a probléma eléggé más, és minél buckásabb a pálya, annál jobban tapasztalható ez a hatás. Ezt láttuk Bakuban” – magyarázta Vowles.

Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/LAT)

Mivel egy más jellegű problémáról van szó, nem véletlen, hogy a Mercedes az utóbbi két versenyen már kevésbé volt optimista. Mégsem tűnik olyan közelinek az autójuk nyerővé tétele, mint Barcelonában hitték. „Világos, hogy még mindig hosszú út, mire mindent megtudunk, ami szükséges ahhoz, hogy az élen harcoljunk, de talán ennél is fontosabb, hogy látni fogunk pályánkénti ingadozásokat a folytatásban. Kanadában biztosan máshogy fog teljesíteni az autónk, mint Silverstone-ban.”

A Mercedes a hírek szerint a simább aszfaltú, főleg nagy tempójú kanyarokból álló Silverstone-tól sokat remél, talán még a Red Bull és a Ferrari ellen is látnak esélyt. A hétvégi Kanadai Nagydíjtól ezzel szemben a mostanihoz hasonló nehézségeket várnak. „Minden pályán rendkívül sokat tanulunk erről az autóról.”

„Nem számítottunk arra, hogy annyira visszaesünk Bakuban, amennyire visszaestünk, de ez legalább most a tanulságok alapját képezi. Montreal nem fog jelentősen eltérni az előző két versenytől. Továbbra is olyan csomaggal rendelkezünk, amivel erőből nem lehetünk a mezőny élén.”

„Továbbra is a Red Bull és a Ferrari a mérce, akikhez mérjük magunkat. A Bakuban az időmérőn látott hatalmas különbségről viszont azt gondolom, ez nem fog megismétlődni Montrealban, visszacsökken arra a szintre, ahol korábban volt. És mostantól minden versenyen további előrelépéseket fogunk elérni” – jósolta a vezető stratéga.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/Jiri Krenek)

További tartalmak