Musorujsag
Élő Eredmények
×

Gyanús a riválisoknak a Mercedes gyors reakciója

Gyanús a riválisoknak a Mercedes gyors reakciója

Auto Motor und Sport, Mercedes
Egyetlen nappal az FIA új technikai direktívája után a Mercedes máris pályára vitt újonnan engedélyezett megoldásokat. A riválisok csak azt nem értik, honnant udták előre…

Hónapok óta dolgozik a Mercedes a problémás autója lenyugtatásán. Azt követően, hogy Barcelonában találtak megoldást a delfinezés aerodinamikai jelenségére, most egy addig elfedett másik jellegű problémára, a főleg mechanikus eredetű pattogásra keresik a választ. Egyelőre sikertelenül.

A Kanadai Nagydíj péntekjén számos tesztet elvégeztek. Míg délután teljesen eltérő beállításokkal küldték pályára Lewis Hamiltont és George Russellt, előbbi versenyzőjükkel az első tréningen két olyan újdonságot is kipróbáltak, amik szintén a pattogásukon segíthetnének.

Hamilton gépének padlólemezén, a visszapillantó vonalában mindkét oldalon egy nagy bevágás jelent meg. Valamivel hátrébb pedig elhelyeztek egy második huzalt az eddig használt első előtt, mely a vázhoz rögzítve merevíti ki a padlólemez élét, hogy az menet közben ne tudjon lefelé hajlani.

A második huzalnak itt még csak a helye látható (Fotó: XPB)

Az újításoknak közük van az FIA által csütörtökön kiadott technikai direktívához, mely az autók pattogásának megfékezésére született. Abban a szövetség egyebek mellett engedélyt adott a csapatoknak a második huzal használatára, valamint arra is, hogy olyan módon vastagítsák a padlólemezüket, amit a technikai szabályzat eredetileg nem tenne lehetővé.

Hogy a válaszokat kereső Mercedes élt az FIA által kínált lehetőséggel, az nem meglepő, az viszont annál inkább, hogy ennyire gyorsan reagált. Szemet is szúrt az ellenfeleknek.

Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint a Red Bullt, a Ferrarit és a McLarent is elgondolkodtatta, hogyan tudott ennyire gyorsan előkészíteni a csillagos csapat egy olyan padlólemezt, aminek használatát egy egy nappal korábban közzétett technikai direktíva engedélyezte csak. Az elmúlt héten hangosan a változásért kampányoló csapat előbb megtudott volna valamit az FIA tervezett lépéseiről, mint ők?

A Mercedes más magyarázatot adott. „Voltak embereink, akik későn indultak el Montrealba, és ők hozták magukkal az anyagot. A padlólemezzel kapcsolatos problémáink miatt a kábelekkel mindenre felkészültünk” – állították.

Az előző nyolc szezon bajnoka emellett megjegyezte: „A második kábel úgysem működött úgy, ahogyan szerettük volna.”

 

Lewis Hamilton bevágott padlólemeze (Fotó: XPB)

A Mercedes tehát valahogy egy lépéssel előrébb járt, előrébb mégsem igazán jutott. Lewis Hamilton elmondása szerint az új padlólemez rontott az autó viselkedésén, a W13-as pedig továbbra is kiszámíthatatlanul pattog, és emiatt a kerékvetőket sem merik igazán használni vele.

Hamilton azt is megjegyezte, hogy hiába emelték a felfüggesztésük által lehetővé tett maximális magasságba az autójuk hátulját, a pattogásukon az sem segített. Ez már csak az FIA technikai direktívája szempontjából is érdekes, hiszen az arról rendelkezik, hogy ha egy csapat gépe túlzottan pattog, a hátsó magasság 10 milliméterrel történő megemelésére kötelezhető. Furcsa egybeesés, hogy bajnokuk most kezdte el hangoztatni, hogy számukra nincs ennél feljebb…

Andrew Shovlin vezető versenymérnök szerint igencsak el vannak tévedve. „Végigmentünk a lehetséges beállításokon, de csak különböző kompromisszumokat találtunk a futómű és a leszorítóerő között, amik közül egyik sem hozott igazi teljesítményjavulást. Az egyensúly sem kevés, sem sok benzinnel nem volt valami jó, a menetteljesítménnyel kapcsolatos problémák pedig felerősítették ezt. Talán sikerül valamennyit javulnunk. Alapvetően hiányzik a hátsó tapadás, amin a normál beállítási megoldásokkal talán javíthatunk.”

„Ez volt az egyik legnehezebb péntekünk, de folytatni fogjuk a munkát, mert az elmúlt versenyeken bizonyítottuk, hogy még így is sok pontot tudunk szerezni, egy nehezen vezethető autóval” – mondta a szakember.

Borítókép: Mercedes (Fotó: XPB)

További tartalmak