Musorujsag
Élő Eredmények
×

19-re lapot húzott Russell: Nem a 3-4. helyért vagyok itt, a pole-t akartam!

19-re lapot húzott Russell: Nem a 3-4. helyért vagyok itt, a pole-t akartam!

Sky Sports, Racefans
Talán butaságnak tűnhetett az agresszív taktikája, ám George Russell úgy érezte, a pole pozíció reményében megér egy próbát. Nem bánta meg.

Nem véletlenül örült annyira Toto Wolff az időmérő edzés előtt, amikor látta, vizes pályán rendezik a rajtsorrendről döntő tréninget. Jól tudta, a pénteken összevissza pattogó Mercedesükben több van ilyen körülmények között, mint száraz pályán. George Russellék igazolták is ezt, igaz, a végeredmény nem tükrözi igazán vissza, milyen formában körözött a fiatal brit a montreali esőben.

Russell a Q1-ből a hetedik., a már köztes esőgumin teljesített Q2-ből pedig a harmadik időeredménnyel jutott tovább, és a Q3-as első menetek után is úgy tűnt, meglehet neki egy hely az első két sorban. Aztán a kerékcseréknél úgy döntött, kilép a sémából, és a többiekkel ellentétben nem egy friss köztes gumit tetetett fel, hanem egy lágy slicket.

Merész húzása nem jött be, már az első kanyarban megpördült, így a 8. helyig csúszott vissza, miközben a nála addig lassabb csapattársa, Lewis Hamilton 4. lett.

Russell a leintés után megerősítette, saját döntése volt a merész taktika, és bár nem sült el jól, mégsem bánta meg. A célja az volt, hogy a jónál is jobb helyezést szerezzen a Mercedesnek. „Meglepett Monacóban, hogy mennyire gyorsan átállhattunk, és más alkalmakkor is meglepődtem már, hogy milyen hamar jött a váltás” – utalt a köztes gumiról szárazra való cserére.

„Elég egy félig száraz ív, és máris minden megváltozik. A pálya fele már teljesen száraz volt. A másik negyedén már volt egy száraz ív, és az utolsó negyedén, az első és második kanyarnál is száradóban volt. Csak egy kanyaron múlik. És végső soron azért vagyunk itt, hogy valami nagyobbért harcoljunk”

– utalt arra, hogy a pole-ra fájt a foga, vesztenivalója pedig nem volt.

George Russell (Fotó: XPB)

A második kanyarban történt kicsúszásakor megsérült a Mercedes hátulja , így javítani már nem volt esélye. Elmondása szerint a legvégére próbálta felkészíteni az autóját és a gumikat. „Éreztem, hogy nagyon trükkös lesz, de azt gondoltam, egy bemelegítő körrel az utolsó körön talán jó lehet.”

„Örülök, hogy megpróbáltam, mert kifizetődhetett volna. Szerettem volna a pole pozícióért harcolni. Nem azért vagyok itt, hogy megelégedjek a harmadik-negyedik hellyel.”

Miközben többen a bátorságát és magabiztosságát dicsérték, a britek korábbi világbajnoka, Jenson Button – aki az átmeneti időjárás igazi mestere volt – nem találta hőstettnek honfitársa kockáztatását. „Nos, ez egyszerűen rossz döntés volt” – állapította meg, kiemelve, ilyen viszonyok mellett egyetlen vizes kanyar is pont elég a kudarchoz, mivel csak ott másodperceket lehet veszíteni, miközben a száradó íveken nem lehet ennyit nyerni.

Russell így sem bánkódik. „Az autóm ma jó volt. Kirajzolódott a száraz ív, és csak egy kanyar is elég ahhoz, hogy pórul járj. Nekem ez most az első és második kanyar volt. De tavaly is megtörtént. Szocsiban én voltam azon három versenyző egyike, akik slickre cserélték a köztes gumit, és harmadik lettem a Williamsszel. Szóval nagy volt a kockázat, nagy volt a haszon. Ma nem fizetődött ki, de a verseny holnap lesz” – állapította meg, hozzátéve, a balesete után visszaút már nem volt számára, de a kivezető köre után talán még kiállhatott volna egyszer, hogy újra köztes gumikra váltson és teljesítsen egy utolsó mért kört.

Borítókép: George Russell (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak