Musorujsag
Élő Eredmények
×

Feszült végjáték után Verstappen nyert Kanadában, Sainz a második

Feszült végjáték után Verstappen nyert Kanadában, Sainz a második

Boxutca
Egy feszült üldözőverseny végén Max Verstappen szerezte meg a győzelmet Kanadában, másodikként pedig a hollandot az utolsó körökben végig nyomás alatt tartó Carlos Sainz futott célba. A harmadik helyet Lewis Hamilton szerezte meg.

Vasárnap a szurkolók és a csapatok legnagyobb örömére napos, meleg idő fogadta a mezőnyt Kanadában, nem ismétlődtek tehát meg a tegnapi viharos, esős körülmények.

A futamnak a bajnoki pontversenyt vezető, a tegnapi időmérőn magabiztos győzelmet arató Max Verstappen vághatott neki az első helyről, mellőle pedig Fernando Alonso indult, aki 10 év után először tudta beverekedni magát az első rajtsorba az esős időmérőn.

A második sorból Carlos Sainz és Lewis Hamilton, a harmadikból pedig a Haas kettőse, Kevin Magnussen és Mick Schumacher indult. A negyediken Esteban Ocon és George Russell osztozott.

Az előző négy időmérő győztese, Charles Leclerc motorcserés büntetései miatt csak a tizenkilencedik, a bajnoki tabellán a kezdéskor második Sergio Pérez pedig időmérős kicsúszása miatt csak a tizenharmadik helyről vágott neki a versenynek.

A mezőny nagyon „nyugalmasan” vágott neki a futamnak, vagyis a rajtnál nem történtek komolyabb helycserék, incidensek. A sorrend változatlan maradt tehát az élbolyban, de jóformán a középmezőnyben is. Ami a hátulról indulókat illeti, Leclerc és Pérez is két helyet nyert.

A verseny rajtja (Fotó: XPB)

A sorrend a harmadik körben változott, amikor Sainz a célegyenesben könnyedén átlépte honfitársát, Alonsót. A következő körben Hamilton is támadási közelségbe került, Alonso azonban használhatta a DRS-t Sainz mögött, tartani tudta tehát a harmadik helyet a korábbi csapattárssal és bajnoki riválissal szemben.

Hamilton csapattársa, Russell eközben a Haas versenyzőivel vívott: a fiatal brit előbb Schumachert, majd Magnussent (a dán sérült első szárnnyal ment, miután a rajtot követően minimálisan összeért Hamiltonnal, emiatt egyébként rövid időn belül ki is hívták orrcserére) is átlépte.

A hetedik körben Pérez került a figyelem középpontjába, de nem úgy, ahogy szerette volna: a mexikói alatt hirtelen megállt a Red Bull, ezzel pedig véget ért a rutinos pilóta futama.

Pérez kiesésekor virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, amit az élmezőnyből Verstappen és Hamilton használt ki: a holland a cseréje után a harmadik, a brit a hatodik helyre jött vissza. A mezőnyt tehát ekkor Sainz vezette, a második helyen pedig Alonso állt (ők nem cseréltek, ahogy egyébként a mezőny többi tagja sem, csak a két korábbi bajnok).

A két kiálló a csere után remek tempót diktált, Verstappen néhány kör alatt visszazárkózott Alonsóra és le is hagyta őt, Hamilton pedig leelőzte Ocont és a csapattárs nyomába eredt.

Tizenegy körrel később a riválisok lehetőséget kaptak, hogy virtuális biztonsági autós fázis alatt cseréljenek, Schumacher alatt ugyanis megállt a Haas, és amíg a versenybírák biztonságos helyre vontatták a leállt autót, VSC volt érvényben. Sainz ki is állt, Alonso viszont (aki peches volt a VSC időzítésével, hiszen hamar megvillant a zöld zászló) továbbra is a pályán maradt. Ekkor tehát Verstappen, Alonso, Sainz, Hamilton és Russell volt a sorrend.

Carlos Sainz és Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Leclerc ekkor már a hetedik helyen állt, ő azonban Alonsóhoz hasonlóan még nem volt kinn kerékcserén. Ami a spanyolt illeti, a használt gumikon hamar elveszítette a dobogós pozíciót, miután Sainz és Hamilton is könnyedén lehagyta őt.

Kerékcseréje után a spanyol klasszis egészen a hetedik helyre esett vissza, tehát Russell-lel, Oconnal, és Leclerc-rel szemben is pozíciót bukott (a monacói viszont továbbra sem volt még kinn cserén).

A cseréket követően megmerevedtek az erőviszonyok: Verstappen magabiztosan haladt az élen, igaz, Sainz tizedenként csökkentette lemaradását a frissebb gumikon, a „veszélyzónába” (a holland szempontjából) viszont nem került még be. A spanyolt Hamilton nyolc másodperccel követte, a hétszeres bajnok pedig tízzel vezetett csapattársa előtt, aki pedig húsz másodperccel előzte meg Ocont.

Verstappen a futam negyvennegyedik körében ejtette meg második kerékcseréjét, ami után „csak” a harmadik helyre jött vissza, Hamilton mögé, cseréje után viszont szinte azonnal visszaelőzte a britet, aki ezt követően rögtön megejtette saját kiállását is. Sainz tehát ismét az élre került, Verstappen viszont komoly gumielőnyben volt vele szemben, és folyamatosan komoly mértékben csökkentette lemaradását.

Időközben Leclerc is megejtette kerékcseréjét, ami után Lance Stroll, Csou Kuan-jü, Cunoda Juki és Daniel Ricciardo „vonatja” mögé került, de a friss gumikon nagyon gyorsan áthámozta magát ezen a bolyon.

Huszonkét körrel a leintés előtt újabb fordulat következett, Cunoda kerékcseréje után túl gyorsan tért vissza a pályára, és a kettes kanyarnál eltalálta a falat. Kiesését követően pályára küldték a biztonsági autót, lenullázódtak tehát a különbségek a futam utolsó harmadára. A biztonsági autós fázist természetesen sokan gyorsan kihasználták és kereket cseréltek: közéjük tartozott Sainz is, aki így minimális gumielőnybe került Verstappennel szemben.

Cunoda Juki kiesése (Fotó: XPB)

Cseréltek az Alpine versenyzői is, akik friss közepesekkel igyekeztek támadni az ötödik és a negyedik helyről. De ezeken a keverékeken várta a folytatást Leclerc és a szintén az SC-alatt cserélő Bottas is.

Az újraindítás után tizenhat köre maradt a mezőnynek, ami pedig a „startot” illeti, mindenki tartani tudta pozícióját. Sainz az újraindítást követően folyamatosan tapadt Verstappenre, csapattársa, Leclerc pedig néhány kör múlva maga mögé utasította Alonsót.

A futam véghajrája roppant feszült volt, Sainz ugyanis végig egy másodpercen belül tudott maradni Verstappenhez képest, azaz minden egyes kör végén és elején használhatta a DRS-t, holland riválisa viszont végig higgadtan versenyzett és megtartotta az elsőséget az óriási nyomás ellenére. Sainznak tehát ismét be kellett érnie a második helyezéssel – pályafutása során ötödször.

Harmadikként Hamilton ért célba (a hétszeres bajnok másodszor volt dobogós 2022-ben), csapattársa pedig negyedik lett, vagyis folytatta remek sorozatát: kilenc futam után is elmondhatja, eddig minden versenyt a legjobb öt között zárt. A két Mercedest Leclerc követte, aki a futam végén mindkét Alpine-versenyzőt maga mögé utasította, ők tehát hatodik, hetedik helyen értek célba Ocon, Alonso sorrendben. Pontot Bottas, Csou és a hazai közönség előtt versenyző Stroll szerzett még.

Győzelmével Verstappen negyvenhat pontosra növelte előnyét a márkatárssal, Pérezzel szemben, aki már a futam elején kiesett, ma tehát egységek nélkül zárt. Folytatás két hét múlva, egy igazi klasszikus versenypályán, Silverstone-ban!

A Kanadai Nagydíj végeredménye:

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak